3541
Sök

Angående: Realcars leveranstider

646 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Tjena

För 11,5 veckor sedan så beställde av Realcar en kolfibervinge till min A4. Fick vid beställningen reda på att leveranstiden skulle vara 8 - 10 veckor. Nu efter 11 veckor så fick jag ett mail ( har mailat dom 5 ggr på 2 veckor utan svar.) Iallafall idag fick jag ett svar efter mycket om och men, nu sa dom att dom skall få vingen om 5 -6 veckor och att jag skall som bäst ha den om 7 veckor.

Shit skall man behöva vänta 16 veckor på en j**** vinge från dom blir lite kinkig, nu gör det i och för sig inget för bilen är avställd men va fan skall man inte hålla sig till sina leveranstider?

Nån mer som har besällt därifrån och blivit besvikna ?

Var tvungen att skriva av mig lite bara!!!

20 Inlägg
29 september 2006
Jag beställde saker därifrån till min förra bil och hade inga problem. kort leveranstid och bra saker, Så personligen har jag inget klagomål på Realcar.

646 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Berga_mi16 skrev:
Jag beställde saker därifrån till min förra bil och hade inga problem. kort leveranstid och bra saker, Så personligen har jag inget klagomål på Realcar.

Var glad för det smile

20 Inlägg
29 september 2006
Jo, det är tråkigt när inte saker kommer som det är lovat.

646 Inlägg
29 september 2006
Trådstartare
Berga_mi16 skrev:
Jo, det är tråkigt när inte saker kommer som det är lovat.

Visst är det, men jaja som tur är säsongen över å bilen står i garaget som tur e! Men man ville ju ändå ha den till denna säsongen men men

StylingFreak
220 Inlägg
29 september 2006
det är ju inte realcar i sig som strular utan leverantören. dom sitter nog inte med vingen i lagret och dricker kaffe utan dom vill ju sälja den så fort som möjligt så dom tjärnar pengar. vet exakt hur du har det. har haft min bil inne på styling firma nu i 14 veckor och det kommer absolut minst ta 16 veckor.. men troligen på 20 för bilen är långt ifrån klar

styling or tuning?

Wankel
1 080 Inlägg
30 september 2006
jobbar själv med montering, inte av bildelar men det är väl samma sak..
det kan vara strul med leverans av delar till det som ska monteras/byggas, när det äntligen är klart ska det skickas till återförsäljaren, sen kommer det till kunden...
som sk8kungenapa sa så är det nog tillverkaren som dröjer, realcar tjänar ju ingenting på att grejerna blir försenade och dom gör nog sitt bästa...

MDS Västerås

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Jag beställde nyligen en Sparco-tröja samt en Sparco-väska, väskan var inte i lager och allt beräknades till en leveranstid på 3 veckor... Än har inte tiden gått, men den börjar försvinna för dem!

Det som oroar väldigt mycket är att tröjan inte längre finns med på hemsidan, men så sluga kan de väl inte vara?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

32 Inlägg
6 december 2009
jag beställde ett fjäderbenstag till min nisan 090826 och jag har fortfarande inte fått det än, har mejlat 2 gånger och de säger bara leveranstid mellan 2-3 veckor....... inte faen ska det ta över 4 månader att få hem ett jävla fjäderbenstag?

Enligt mig är Realcar det sämsta stället man ska beställa ifrån om man vill ha något samma år....

16 197 Inlägg
6 december 2009
Doriss skrev:
jag beställde ett fjäderbenstag till min nisan 090826 och jag har fortfarande inte fått det än, har mejlat 2 gånger och de säger bara leveranstid mellan 2-3 veckor....... inte faen ska det ta över 4 månader att få hem ett jävla fjäderbenstag?

Enligt mig är Realcar det sämsta stället man ska beställa ifrån om man vill ha något samma år....

fast ja kan säga att långa leveranstider e inte ovanligt i stylingbranschen.

vet folk som väntat över ett år på kjolpaket.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Hamster
817 Inlägg
6 december 2009
Tråkigt när det är kunden som blir drabbad. Vi känner alla igen oss.
Dock är det garanterat Realcars underleverantör. Jag känner så väl igen det från jobb. Våra leverantörer bekräftar 3 veckor, vi bekräftar 4 till vår kund. Sen tar det 6 veckor från vår leverantör och dom meddelar inte leveransförsening..

32 Inlägg
6 december 2009
håller med dig Keller egentligen ska man inte bli arg på realcar men tyvär blir det så, det tråkigaste är att realcar inte ens meddelar att det är försenat.

Thorssa
6 december 2009
Det verkar som att Realcar har haft problem med sina underleverantörer i flera år. Jag fick vänta 11 veckor istället för 4 veckor på en vinge för några år sedan. Frågan man måste ställa sig som företag är om man kan behålla sådana leverantörer? Jag skulle inte göra det om jag var mån om mitt eget rykte...

1 291 Inlägg
6 december 2009
Vill man det ska gå fort och få klara besked så ringer man och pratar med aktuellt problem (företag, privatperson, flickvän, whatever..)
Dom gånger jag beställt från realcar så har det funkat kanon.

Har man bråttom så kan man ringa och fråga om lagerstatus eller när varan återkommer i lager, då kan man vänta med beställningen tills varan åter finns i lager så vet man att man i 99% av fallen slipper problem.
Senast redigerat av MattiasH (6 december 2009)

Sök