2439
Sök

Synd att ingen på denna sida är kunniga

50 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
La en tråd på bil el om en fråga vilken färg det är på vissa kablar på en Opel kadett gsi. Visst inte så svårt om kabel piskan skulle ha vart där den låg original men detta är en projekt
Bil
Där motorn är mitt plaserad allså stämmer inte kablar med längd mm. Så frågar man om en jävla kabel och vet fler på denna sida som har Opel kadett gsi 8v men alla är för latta. Detta är en sida som jag trodde var uppbyggd för bil intresserat folk som ska hjälpa varan. Men nej tydligen inte

7 100 Inlägg
22 augusti 2012
men gese nöööö.......

bara för att nån inte orkar hjälpa dej så behöver inte de gå ut över alla andra här på sidan!
Senast redigerat av bmx (22 augusti 2012)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Saabifierad
2 031 Inlägg
22 augusti 2012
Har lagt ut en drös med trådar på denna sida där jag fått usla eller inga svar alls, det är tyvärr så. Vill du vara säker på att få hjälp ska du ha en bil som många haft eller känner till som en Volvo, Saab eller BMW.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

537 Inlägg
22 augusti 2012
Men snälla... Det finns många användare på den här sidan som inte får sina trådar besvarade, jag är en av dom. Det är inget att gnälla över och starta onödiga trådar för.

155 Inlägg
22 augusti 2012
För det första, så börja med att skriva en vettig rubrik och beskrivning så man vet vad det är för bil det handlar om.
För det andra, så kan du ju ta och leta lite själv. Hört talas om Google? Kommer upp massor av kopplingsscheman när man googlar på opel kadett gsi (Vad jag sökte på kan du få lista ut själv)

Slutligen, vill du ha hjälp så gå till en opelverkstad som funnits med ett tag, altenativt kolla diverse opelforum som det verkar vimla av.. Finns alltid nån som har gamla verkstadshandböcker liggandes.

5 198 Inlägg
22 augusti 2012
Eftersom du gnäller på kunnigheten så kan vi klaga på din stavning...jämt så ?

50 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Om vi siger så här var hos Opel och dom fick ej fram koplings schema googla jo visst du får fram koplings schema till Opel men ej till den och bara till lysen men ej till motor styrning

633 Inlägg
22 augusti 2012
jag kan föröska kolla på de när jag kommer hem från jobbet! har kopplingsschema till nästan alla bilar

mvh *Andreas

R1 driver!
5 128 Inlägg
22 augusti 2012
Tycker din inställning mot folket här gör att man inte har någon lust att försöka hjälpa dig. Det är bara att vänja sig, alla trådar och frågor får inte uppmärksamhet. Är bara till att gilla läget!

P.S. En rättstavad och välskriven tråd är alltid bättre, för i din ursprungstråd sökte du efter kopplingsschema till en Opel Kasett, var vinns dom? D.S.

7 100 Inlägg
22 augusti 2012
saabtrim skrev:
Om vi siger så här var hos Opel och dom fick ej fram koplings schema googla jo visst du får fram koplings schema till Opel men ej till den och bara till lysen men ej till motor styrning

då köper man en haynes bok!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

1 067 Inlägg
22 augusti 2012
saabtrim skrev:
La en tråd på bil el om en fråga vilken färg det är på vissa kablar på en Opel kadett gsi. Visst inte så svårt om kabel piskan skulle ha vart där den låg original men detta är en projekt
Bil
Där motorn är mitt plaserad allså stämmer inte kablar med längd mm. Så frågar man om en jävla kabel och vet fler på denna sida som har Opel kadett gsi 8v men alla är för latta. Detta är en sida som jag trodde var uppbyggd för bil intresserat folk som ska hjälpa varan. Men nej tydligen inte

Du stavar som en kratta, är dryg och sur samt vill att folk ska jobba åt dig.

Ska du förlänga kabelpiskan till motorn så är det ju bara att öppna isoleringen och kika..  Inte så att du inte ska förlänga den ändå?

Det kan finnas folk som har svaret.. Inte säkert de orkar avkoda vad du menar dock...

171 Inlägg
22 augusti 2012
om du inte hittar något här så kanske du ska sluta och gnälla och leta vidare ? opel sportclub till exempel ? opel verkstad som har gamla papper på bilen ?
vill man lösa problemet så gör man det ! inte lägger ut en totalt onödig tråd där man hänger ut ALLA och tror att det ska hjälpa dig.

16 197 Inlägg
22 augusti 2012
nästan så jag måste skratta.

TS verkar inte heller ha direkt mycke till kunskap heller eftersom han frågar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

4 146 Inlägg
22 augusti 2012
Jag skratar nestan så jag dörr att dinn stavninn

517 Inlägg
22 augusti 2012
Bara älskar rubriken!

Full mutter direkt, häng ut 165 000 (!) medlemmar och hävda att ingen kan något..

big_smile

klabbarpan
3 041 Inlägg
22 augusti 2012
Där rök den chansen att få någon hjälp ^^

Forummoderator
26 337 Inlägg
22 augusti 2012
ErikAxelsson skrev:
Bara älskar rubriken!

Full mutter direkt, häng ut 165 000 (!) medlemmar och hävda att ingen kan något..

big_smile

Är ju modigt, om inte annat i alla fall, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

50 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
För det första så har jag dyselekt så klaga på ni. Stavning sen är problemet löst efter en vecka i garaget sen till det puckot som siger öppna kabel piskan jo visst det gör man när vissa av kabblar på Opel kaddet ska va dubbel isolerade allså så tipar dom några kablar sen ett lager med kabel till sen tipp på det igen jo visst det gör man säkert. Detta gör man för att inte få störningar i systemet på samma set som när du bygger ljud i bil
Aldrig ska du lägga hög och låg nivå på samma sida som plus går. Så funkar även dubbel isolering men visst om du gör såna tabbar på din bil så visst

832 Inlägg
22 augusti 2012
Haha som sagt köp en haynes bok eller åk på en skrot och titta själv. Vad jag förstått så har motorn suttit i samma bil tidigare. Då har det ju varit enklast å märka kablar å kontakter innan du slet bort allt. Men du kanske var för smart för det.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

2 174 Inlägg
22 augusti 2012
jag kan hålla med dig lite, har läst många hundra trådar och lagt upp några själv, det är gissningslekar och forumsdoktorer mycket av det, Finns inte många "riktiga" mekaniker här inte. Men jag tycker det är rätt uppenbart detta är en ungdomssida och en gammal opel finns det inte många på garaget som har, dom får knappt vara med här.

Sök