3219
Sök

Laddtryckspärr volvo 740 tic

103 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
#1
Tja.
b230et 1986  motortronic tror jag att jag har som styr system om det nu är till någon hjälp

Någon som vet hur jag blir av med laddtryckspärren  så jag kan ladda lite mer.
Den bryter redan vid 0.6 i dagsläget.

Har inte tänkt att ladda så mycket mer efter som jag inte ökar soppan ochså vidare.
Vill bara lägga den på 0.7. Har den orginal nu på 0.55.
Eller någon som har ett chip liggandes eller vet något billigt ställa att köpa det på`

Tack på förhand.

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

103 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
#2
ingen som vet??

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

633 Inlägg
26 augusti 2012
#3
sitter chip på vissa et.s går att ladda 1bar utan problem med dem men inte mer


Team T-Röd Racing
507 Inlägg
26 augusti 2012
#4
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

...........Team T-Röd Racing.............

633 Inlägg
26 augusti 2012
#5
StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

funkar utan problem.


155 Inlägg
26 augusti 2012
#6
StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

766 Inlägg
26 augusti 2012
#7
TIC88b skrev:
StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
26 augusti 2012
#8
cpu1337 skrev:
TIC88b skrev:
StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

En original 230Et me Liten fisturbo världens mest mottryckgrenrör, stakar som tandpetare så e de otroligt de håller original wink

...........Team T-Röd Racing.............

766 Inlägg
26 augusti 2012
#9
godizet skrev:
Tja.
b230et 1986  motortronic tror jag att jag har som styr system om det nu är till någon hjälp

Någon som vet hur jag blir av med laddtryckspärren  så jag kan ladda lite mer.
Den bryter redan vid 0.6 i dagsläget.

Har inte tänkt att ladda så mycket mer efter som jag inte ökar soppan ochså vidare.
Vill bara lägga den på 0.7. Har den orginal nu på 0.55.
Eller någon som har ett chip liggandes eller vet något billigt ställa att köpa det på`

Tack på förhand.

sitter en laddtrycksvakt vid rattstången som det går en slang till från insuget till, du behöver bara ta bort slangen och plugga den så du inte får tjuvluft i den så är spärren urkopplad och du kan ladda tills du får stakarna i ögat:)

766 Inlägg
26 augusti 2012
#10
StlpMK skrev:
cpu1337 skrev:
TIC88b skrev:

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

En original 230Et me Liten fisturbo världens mest mottryckgrenrör, stakar som tandpetare så e de otroligt de håller original wink

ja den motorn ska han va rädd om:P eftersom han lyckas fått den mest hållbara b230et volvo har gjort:)

2 266 Inlägg
26 augusti 2012
#11
Motronic systemet har inbyggd laddspärr, 85or och sen 87orna har skyddet på rattstången. Går att chippa bort den. Ja b230et motorn har man skickat till motorhimlen efter lite exprimenterande. Bättre med fk/ft efter 94.

svetsdiff !!!

103 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
#12
sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

766 Inlägg
27 augusti 2012
#13
godizet skrev:
sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

spärren sitter ju där av en anledning

2 266 Inlägg
27 augusti 2012
#14
godizet skrev:
sitter ingen vid pedalerna som tyder på någon spärr där inte. Slangen som kommer från motorutrymmet går rakt upp till turbomätaren på instrumenthuset.
Finns där inget annat man kan göra än att chippa den?

Är de motronicen så sitter den i boxen inprogrammerad. man lär ändra parametarna så den kan ladda mer (chippa) går inte på nå annat sätt.

svetsdiff !!!

155 Inlägg
27 augusti 2012
#15
cpu1337 skrev:
TIC88b skrev:
StlpMK skrev:
1 bar ska man inte ens ligga på om man vill de ska hålla

Kör själv med 1,6 Bar och det funkar prima.

då har du inte b230et med orginalstakar iaf, möjligt vis b23et då det sitter smidda m stakar och kolvar i dessa

Näe då hade ja nog inte vart glad länge. wink
Kör B230FT 96a? oljesprut iallafall

Men en kompis till mig körde med ca;1,3bar ladd i en ET för rätt många år sedan.
Och det höll faktiskt väldigt bra, tills han tyckte bilen va snygg runt en telestolpe. haha ja jisses
Senast redigerat av TIC88b (27 augusti 2012)

Mein Auto ist nicht wie Ihr Auto, Ihr Auto ist ein Leichenwagen!

46 Inlägg
11 september 2012
#16
ovanför pedalerna går det in en tryckkabel från motorrummet, sedan går det 2 strömkablar ifrån där som sitter ihop med sockerbit, kortslut kablarna som sitter efter sockerbitarna mot motorrummet så har du kopplat bort laddvakten.

103 Inlägg
13 september 2012
Trådstartare
#17
har löst problemet nu. Det finns ingen laddtryckspär vid pedalerna på års 86, bara 85 och 87. Men iaf det löste sig med att ta boxen från en 85a så försvann den big_smile tack för hjälpen

Attackgasadå! Vi som saknar lite PoWeR :(

46 Inlägg
14 september 2012
#18
finns på 88 också, har en själv och tagit bort smile

264 Inlägg
19 maj 2013
#19
godizet skrev:
har löst problemet nu. Det finns ingen laddtryckspär vid pedalerna på års 86, bara 85 och 87. Men iaf det löste sig med att ta boxen från en 85a så försvann den big_smile tack för hjälpen

Har dån koll på vad det var för slutnummer på den boxen?  är rätt trött på att min 88 klipper:/



Sök