Har precis införskaffat ett riktigt projekt, en 9000 Aero född 1995 och räddad från skroten då han som ägde den innan tänkte skrota den antagligen pga strulande TCS och en del rost i karossen.
Dock så hann inredningen och fälgarna säljas innan jag lyckades köpa loss bilen så om ni precis köpt super aero-fälgar eller en svart pilotinredning i norra skåne så vill jag gärna ha tillbaka dom tack... Haha, skämtar bara
I dagsläget står alltså bilen utan säten, utan dörrsidor och med några svinfula originalfälgar. Plus strulande TCS och rost lite överallt förstås, precis som nästan alla 9000 alltså..
Dagens arbete gick ut på att byta ut bältena som skars av av någon mindre klok person och att leta efter rost under klädseln bak och i vänster dörrhål:
Dagsskicket:
TCS-boxen under förarstolen, denna som jävlas kanske ??
Kollade verktygslådan och hittade något kul, någon här (förutom jag
) som vet vad det är ??
Knäck den nöten om ni kan Avskuret bälte fint nerstoppat inuti stolpklädseln. Därför missade jag detta vid köpet och upptäckte inte det förrän jag hade betalat, skulle köra hem och "köpt var köpt"...
Såhär snyggt plockar nog dom flesta ur säten ur bilar, och därför gick hela j-la dan åt till att byta bälten fram:
Hamnade på ett litet sidospår när jag hittade cdväxlarkablarna under tröskelplasten och bestämde mig för att slita ut skiten och kolla efter rost under klädseln i skuffen:
Gammalt skit som jag inte har någon nytta av:
Genomrostiga självborrande plåtskruv som håller växlaren. Detta började ju bra....
Växlaren borta:
Med växlaren och klädseln borta får man syn på detta, en bit plyfa som man ser har varit fuktig och har deformerats av fukten.
Fler rostiga plåtskruvar för att fästa träbiten i karossen.
Med träbiten borta så blir man nästan gråtfärdig av det man ser...
IDIOTER!!!!
Tittut
Rivning på gång för att bli av med växlaren och kolla efter rost.
Vad gör man åt detta ?? rostiga plåtskarvar...
Hela vägen i vänster bakdörr.
Kollar lite inuti B-stolpen. Ser ju bra ut här iaf vad jag kan se:
Bältesrulle med avskuret bälte borta:
Passagerarbältet som ska bytas.
Förarbältet bytt efter en satans massa strul. Men nu vet man ju iaf hur allting i stolpen sitter fast.
Passagerarbältet bytt, gick betydligt snabbare än på förarsidan eftersom man nu lärt sig hur man gör. Efter att ha satt tillbaka tröskelplasten som fattas på bilden avslutades denna skruvardag runt klockan tio-halv elva.
Och nu är det tammefan gonatt, så vi hörs igen någon annan gång