Rquired skrev:
...Om du lyfter av däcken på en framhjulsdriven A4 och monterar dem på en A4 quattro, får du bättre grepp, riktningsstabilitet och bromsförmåga då?
Kollat igenom tråden, det verkar som om du bara vill munhuggas, kommer med massa negativa kommentarer om 4wd o av din ton att döma tolkar jag det som att du tycker att 2wd är bättre.
Kan själv av egen erfarenhet säga, då jag kört både framhjulsdrift och bakhjulsdrift och numera kör en 18 år gammal audi quattro, på vintertid så slår quattron alla 2-hjulsdrivna bilarna jag kört med hästlängder.
Bodde i förra vintern på ett ställe med en rejäl uppförsbacke, hade aldrig problem att komma uppför backen, vare sig snö/slask/lera/glans-is.
Däremot hade jag andra bilar hos mig ibland(2wd) och det uppstod problem 8 gånger av 10, att komma uppför backen.
Värst var det när det var glans-is, med quattron kom jag ALLTID upp på en gång.
Sen har det hänt att jag hamnat i "roliga" situationer mest pga. mitt eget fel(så förbannat kul med 4-krafs vintertid), många gånger lyckades jag komma loss, hade aldrig gått med 2wd i samma situation.
Nu pratar jag inte ens om rödljus-race i halka, är helt irrelevant i denna diskussion.