3209
Sök

Volvo C70-09 Fönsterhissar krånglar

117 Inlägg
25 augusti 2012
Trådstartare
Jag kopplade bort batteriet på min c70 för att se om en felkod försvann men nu när jag kopplat på batteriet igen så funkar inte fönsterhissarna som de ska när jag öppnar båda dörrarna då går rutorna ner lite så att de inte ska ta i men när man stänger dörren igen går dom inte upp längre utan det är några cm som fattas, sen om man trycker på knappen som ska köra ner alla 4 rutor går bara de på passagerar sidan ner och upp på förarsidan händer inget. Är det någon som vet vad de kan vara är lite akut innan de börjar regna...

Mvh
Senast redigerat av tobbee_90 (25 augusti 2012)

117 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Finns de ingen som vet vad de kan vara?

977 Inlägg
26 augusti 2012
tobbee_90 skrev:
Finns de ingen som vet vad de kan vara?

Hej! Jag råkade ut för något liknande med min bil efter att ha haft batteriet bortkopplat när jag skulle byta ratt. För mig löste det sig genom att jag körde ner fönstret så det var i botten och tryckte till en extra gång när rutan va nere sen hissade upp fönstret helt och tryckte till en gång till på knappen. Förklaringen jag fått är att man måste "lära" elhissarna sina start och stopp lägen igen. Tydligen blev det som det blev pga att jag inte hade fönstret helt upphissat på förarsidan när jag kopplade bort batteriet.

117 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Hej okej jag hade ju ena dörren uppe så då var inte rutan helt stängd när jag kopplade bort batteriet, tack för svar nu funkar de som den ska big_smile

Sök