3342
Sök

Finns det nån hammarlack som är lik BMW's dunkelblau lack

1 129 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
Jag tänkte blästra bort rosten som sitter i underkant på dörrar m.m på min BMW. Men vill inte lägga ut för mycke arbete, utan tänkte prova o se hur det blir ifall jag bara har hammarlack eller nåt sånt på med tanke på att det kanske inte syns så mycke där nere. Men finns det nån hammarlack som är lik BMW's dunkelblau lack?.

2 140 Inlägg
26 augusti 2012
Hammarlack ska man hålla så långt bort från bilen som möjligt. Innehåller silikon så vill man göra om det med riktig billack senare så har man mycket jobb framför sig. Jag skulle använt lackstift från BMW. Inte mer arbete och bättre på alla sätt och vis. smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

1 129 Inlägg
26 augusti 2012
Trådstartare
AntrE skrev:
Hammarlack ska man hålla så långt bort från bilen som möjligt. Innehåller silikon så vill man göra om det med riktig billack senare så har man mycket jobb framför sig. Jag skulle använt lackstift från BMW. Inte mer arbete och bättre på alla sätt och vis. smile

Ok.

Har hört att man kan använda hammarlack ex för att hindra rost från att sprida sig sig under längre tid så ifall den redan har angripit. Men om man kan inte lacka över hammarlack pga att den innehåller silikon.

1 129 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Om jag inte borde använda hammarlack. Vad kan jag ha för lack om jag bara ska spraya på nånting efter blästringen?.

Sök