Nitromast skrev:
TooS skrev:
Nitromast skrev:
och skallra jävul gjorde det säkert också, kan nästan garrantera att han hade fått ut mer av ett vettigt framsystem och steg för dem pengarna.
Originalsystemet finns det ingen bas i över huvudtaget. Men det känns onödigt att slänga pengar på saker som inte blir bra. Speciellt på en 12" då den inte får plats utan att vikas.. Och varför köpa en låda som inte får plats? Det känns dumt också.
Vill TS ha råd på färdigbyggt är jag färdig. (är inte sur även om det må låta så).
Försöker bara övertala dig att ta till förnuft!
EDIT: Tips är, singel 10 el 8" som passar bra i en bandpass. Köp ett bra steg. Bygg lådan så den sluter mot skidluckan och åk dit du köpte grejorna och få hjälp att ställa in.
Jag kan inte litrarna på det lilla utrymmet i en 740. Gav tips bara. Många vill inte ha det där fina ljudet av ett rappt framsystem direkt utan kör in en låda i skuffen och det basar på BÄTTRE än att installationen kommer ta duktigt mer tid på ett bra framsystem än att dra kablar och slänga i basen.
Samt många har inte tid/ork/kunskap att sätta fast framsystem och dämpa för att det ska låta grymt. Jag gav ett enklare alternativ
Det handlar inte om "litrarna" det handlar om höjden under hatthyllan.
Sätter man basen längre bak skallrar hela skuffen och allt i den fan, till och med tanklocket får sig en skaplig dos. Om du inte dämpar som bara satan. De här "bara slänga i" är ett koncept som alltid vart för populärt och som man är nöjd med i de 2s man har bagageluckan öppen och tycker de basar på skithäftigt.
Dessutom vet jag inte om ett framsystem tar så mycket längre tid att installera seriöst än en baslåda..
Det tar längre tid. Jag har testat. För att få det att sitta ordentligt och tätt så tar det tid.
et har blivit populart med att bara hiva i. Tycker folk kan börja så också. Duger det till dom så är det det billigaste alternativet samt enklaste vid byte av bil. Jag trodde TS var ute efter bara mer bas för en billig peng.
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!