hej. jag är ganska ny på detta område så ett svar av någon erfaren vore toppen.
Det jag vill veta är för och nackdelar med Coilovers respektive Andra sänkningssatser? vad ger bäst väghållning, komfort, osv? finns det någon tråd redan så länka den gärna. har ej hittat någon. tacksam för svar!
Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv. Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt. Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen. H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.
Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats . Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.
Senast redigerat av sladdandebarnet (30 augusti 2012)
Kör du med sänkfjädrar och dina dämpare är gammal så kan de bli riktigt stötigt å jobbigt att åka med, så ja föreslår coils av ett mer känt märke! som håller att köra med några år:)
Man vet aldrig när man behöver ett schysst hjärnrör
Kör du med sänkfjädrar och dina dämpare är gammal så kan de bli riktigt stötigt å jobbigt att åka med, så ja föreslår coils av ett mer känt märke! som håller att köra med några år:)
Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv. Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt. Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen. H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.
Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats . Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.
Cornerweight justering kan du göra med alla fjäderben som är justerbara i höjd, det är liksom det som är poängen med justeringen. Alltså allt som kallas coilovers i folkmun.
Det du saknar på billigare varianter är justering på dämparna.
Det beror helt på vilken coilis du väljer. Vissa billiga har en ganska stum fjäder så det känns som att man studsar fram. Vissa kan du inte åka med på vintern då dom rostar osv. Jag har testat D2 vilket funkar på gata men känns just studsiga om man justerar dom på hårt. Bilstein och H&R är ljusår ifrån. Bilstein är riktigt bra med bra justeringsmöjligheter om man går på tex PSS9 och PSS10. Då kan du cornerweight bilen. H&R är väl det kitet som JAG gillar mest om man ska busa runt på gatan.
Dock så kommer man långt på bra stötdämpare och en bra sänksats . Tyvärr så kan du inte justera något men om du undviker kina grejerna så är det ofta avstämt för bilmodellen man väljer.
Cornerweight justering kan du göra med alla fjäderben som är justerbara i höjd, det är liksom det som är poängen med justeringen. Alltså allt som kallas coilovers i folkmun.
Det du saknar på billigare varianter är justering på dämparna.