3337
Sök

Den stora GOPRO tråden

GL77
4 september 2012
Trådstartare
st4hl skrev:
Det där med skumgummibitarna ska testas! Alla GoPro har ju extremt dåligt ljud haha.
Funderar även på att skaffa skeleton-skalet (öppet på vänster sida) så att man kan ha extern mic inkopplad samtidigt som man filmar t.ex smile Extern mic är endast på HD2an dock.

skeleton-skalet??? Bild tack wink

Das Auto
455 Inlägg
4 september 2012
Ser ut som vanligt bara att det är gjort för att kunna använda anslutningarna på sidan samtidigt som man filmar. Används t.ex när det streamas live inifrån en rallybil eller något. smile

http://www.mxdirtrider.com/media/produc … d-view.jpg

GL77
4 september 2012
Trådstartare
st4hl skrev:
Ser ut som vanligt bara att det är gjort för att kunna använda anslutningarna på sidan samtidigt som man filmar. Används t.ex när det streamas live inifrån en rallybil eller något. smile

http://www.mxdirtrider.com/media/produc … d-view.jpg

Okej wink Kostar???

Lägg gärna upp bilder med IMG funktionen.

http://www.mxdirtrider.com/media/products/gopro/2010-12/accessories-gopro-camera-core-hd-skeleton-housing-detailed-view.jpg
Senast redigerat av G-TECH (4 september 2012)

Das Auto
455 Inlägg
4 september 2012
Ja de kan jag ju göra! wink
Kostar 499:- på Sportscam.se smile

GL77
5 september 2012
Trådstartare
st4hl skrev:
Ja de kan jag ju göra! wink
Kostar 499:- på Sportscam.se smile

Fy vad dyrt...

406 Inlägg
6 september 2012
Hm.. jag skrev lite fel tidigare.. Jag menar inte skeletonskalet utan enbart det öppnar bakstycket. Kör man skeletonskalet kan man ju lika bra investera i en bra mic! smile

Sen finns det en hel del andra typer av linser med från fristående tillverkare. Finns en hel del info om dom linsbytena på youtube.

Ledsen att jag inte ger länkar till grejorna men sitter på jobb wink

My way or the highway? I take both sideways

GL77
6 september 2012
Trådstartare
Pillevinken skrev:
Hm.. jag skrev lite fel tidigare.. Jag menar inte skeletonskalet utan enbart det öppnar bakstycket. Kör man skeletonskalet kan man ju lika bra investera i en bra mic! smile

Sen finns det en hel del andra typer av linser med från fristående tillverkare. Finns en hel del info om dom linsbytena på youtube.

Ledsen att jag inte ger länkar till grejorna men sitter på jobb wink

PM:a länkarna till mig sen när du har möjlighet wink Så kan jag lägga upp dem sen på första sidan cool

1 105 Inlägg
15 februari 2013
Någon som fortfarande följer den här tråden? Är helt ny på det här med GoPro, köpte mig en Hero3 Black för ett tag sedan och har inte hunnit med att filma så mycket men lite tips på vad man ska använda för upplösning till olika arrangemang vore nice. T,ex är det värt att spela in i 1440 istället för 1080 och i så fall varför?

Nån som provat timelapsen med Hero3an och har lust att lägga upp eller länka till ett klipp gärna med lite info på hur tätt ni ställt timelapsen m,m.

Lite input vad jag tycker om kameran än så länge då..

Saker som varit "dåligt" med Hero3  (Fick min kamera vid releasedatum)

1. Fick vänta länge på en uppdatering som gjorde att man kunde använda sig av GoPro-appen till Black edition.
2. Krånglande Wifi-kontroll innan uppdateringen kom.
3. Har gått igenom 4-olika minneskort innan jag hittade ett som funkar till alla lägen.
(Om fler har samma problem med att kameran slutar spela in efter ett tag så beror det förmodligen på att minneskortet inte hinner med att skriva pga för hög fps VS skrivhastighet på minnet.)
4. Kameran har en tendens att "hänga sig" ibland så man måste plocka ur batteriet.
5. Funkar inte att ladda batteri-BacPac och kamerans batteri med en kabel i kameran utan de måste laddas separat.
Senast redigerat av Johan_e2 (15 februari 2013)

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

GL77
15 februari 2013
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Någon som fortfarande följer den här tråden? Är helt ny på det här med GoPro, köpte mig en Hero3 Black för ett tag sedan och har inte hunnit med att filma så mycket men lite tips på vad man ska använda för upplösning till olika arrangemang vore nice. T,ex är det värt att spela in i 1440 istället för 1080 och i så fall varför?

Nån som provat timelapsen med Hero3an och har lust att lägga upp eller länka till ett klipp gärna med lite info på hur tätt ni ställt timelapsen m,m.

Lite input vad jag tycker om kameran än så länge då..

Saker som varit "dåligt" med Hero3  (Fick min kamera vid releasedatum)

1. Fick vänta länge på en uppdatering som gjorde att man kunde använda sig av GoPro-appen till Black edition.
2. Krånglande Wifi-kontroll innan uppdateringen kom.
3. Har gått igenom 4-olika minneskort innan jag hittade ett som funkar till alla lägen.
(Om fler har samma problem med att kameran slutar spela in efter ett tag så beror det förmodligen på att minneskortet inte hinner med att skriva pga för hög fps VS skrivhastighet på minnet.)
4. Kameran har en tendens att "hänga sig" ibland så man måste plocka ur batteriet.
5. Funkar inte att ladda batteri-BacPac och kamerans batteri med en kabel i kameran utan de måste laddas separat.

Det verkar som om jag ska vänta med att köpa 3:an då, jag har Hero 2:an nu och jag är väl helt nöjd med den förutom att den suger vid filmning i mörka partier...

1 105 Inlägg
16 februari 2013
Provade lite timelapse med H3an idag, var inte långa videon då vi inte hade tid att sitta kvar.

Vet inte hur man gör för att spela videon här så det vart en länk ist

http://www.youtube.com/watch?v=DWPUs_na … e=youtu.be

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

carzy
461 Inlägg
17 februari 2013
Jag har en Hero 3 Black edition, men helvetet hängde sig totalt efter att jag filmade lite åka igår, Det enda som händer när man sätter i batteriet är att de först blinkar rött i lampan på baksidan ett par gånger, sen lyser den svagt.

Går inte få de o funka på något sätt, reagerar inte alls på något man gör. Någon som varit med om liknande?

OCH där hoppade skiten igång bara för det , haha.

Ja, förövrigt är jag svin nöjd med kameran, lite buggar med att den hänger sig ibland. Men vafan, den kostar ju bara svinmycket så de får man räkna med. big_smile cool
Senast redigerat av Mobeerg (17 februari 2013)

Team BSG

Das Auto
455 Inlägg
17 februari 2013
Mobeerg skrev:
Jag har en Hero 3 Black edition, men helvetet hängde sig totalt efter att jag filmade lite åka igår, Det enda som händer när man sätter i batteriet är att de först blinkar rött i lampan på baksidan ett par gånger, sen lyser den svagt.

Går inte få de o funka på något sätt, reagerar inte alls på något man gör. Någon som varit med om liknande?

Ja, förövrigt är jag svin nöjd med kameran, lite buggar med att den hänger sig ibland. Men vafan, den kostar ju bara svinmycket så de får man räkna med. big_smile cool

Haha!! Låter konstigt de där..
Har du kollat deras hemsida om dom har någon uppdatering till 3an? Brukar kunna lösa sig med såna grejer.

carzy
461 Inlägg
17 februari 2013
st4hl skrev:
Mobeerg skrev:

Har du kollat deras hemsida om dom har någon uppdatering till 3an? Brukar kunna lösa sig med såna grejer.

Aa är nyaste uppdateringen. Verkar som att det är lite till o från hela tiden med skiten, för dom pengarna tycker man ju de borde va kvalité, men när de väl funkar är de värt varenda spänn big_smile

Team BSG

GL77
17 februari 2013
Trådstartare
Posta feedbacken här oxå: https://www.facebook.com/GoProSWE?fref=ts

För supportärenden, vänligen kontakta GOPRO kostnadsfritt på tfnr: 08-465 05 810.
Senast redigerat av G-POWER (17 februari 2013)

carzy
461 Inlägg
17 februari 2013
Jag testade att ringa Gopro supporten, bara öppet varddagar och engelsktalande. Därimot svarade dom på mail snabbare, vilket var att man skulle testa att ta ut batteriet, vilket bör va de första man testar.

Men säkerligen bra vid andra tillfällen smile

Team BSG

Das Auto
455 Inlägg
17 februari 2013
Mobeerg skrev:
st4hl skrev:
Mobeerg skrev:

Aa är nyaste uppdateringen. Verkar som att det är lite till o från hela tiden med skiten, för dom pengarna tycker man ju de borde va kvalité, men när de väl funkar är de värt varenda spänn big_smile

Jo exakt! Ja det är riktigt bra kameror smile
Du kan ju alltid testa att göra en total återställning också, står i manualen exakt hur man ska göra.
Mailade gopro när jag hade problem och dom svarade dagen efter och svaret löste mitt problem direkt. Så dom kan sin sak! smile

carzy
461 Inlägg
17 februari 2013
st4hl skrev:
Mobeerg skrev:
st4hl skrev:

Jo exakt! Ja det är riktigt bra kameror smile
Du kan ju alltid testa att göra en total återställning också, står i manualen exakt hur man ska göra.
Mailade gopro när jag hade problem och dom svarade dagen efter och svaret löste mitt problem direkt. Så dom kan sin sak! smile

Jo, det går ju o testa nu när den fungerar ingen(även om det inte borde behövas på en 2v gammal kamera) men förut när den hade hängt sig så gick de inte göra ett skit. Men nu funkar den igen, som genom ett mirakel och jag är lika nöjd som innan smile

Vet ni något bra program man kan redigera? Vegas ?

Team BSG

GL77
31 oktober 2013
Trådstartare
Vart kan jag köpa ett RÖTT filter till min GOPRO HERO2 kamera i Sverige?

Jag har Dive housing redan...

Börjar bli bråttom nu eftersom jag åker till Thailand den 15 November.

Såhär ska det se ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-8cb7910dc43e2f4d1667d89806c1e75d.jpg

Detta är min kamera nu:

https://www1.garaget.org/gallery/images/37/36462/36462-ba86a49ff324758b858ee7d3e88e36dd.jpg

Sök