3213
Sök

Skyhöga böter! Vem blir först?

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Vem blir först till att få smaka på det nya bötes systemet?

Det träder väl i kraft idag (1/10 -06)?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 652 Inlägg
1 oktober 2006
jajjemen det gör det .

kommer garanterat bli mkt kontroller nu när nya lagen kommit igång .

får ta det lungt till\från jobbet

Yrkesförare
1 073 Inlägg
1 oktober 2006
Hur blir det nu? Vad blir nya böterna?

33 Inlägg
1 oktober 2006

Colaberoende
1 219 Inlägg
1 oktober 2006
Jag kanske var den sista igår på det gamla systemet.
Hade lite hög hastighet runt 80 med släp precis innan det skyltades om till 70 + att en fartkamera stod där men det var en lånad bil och ägaren var i Tyskland så det han kommer ju gå fri.

Bara att vänta och se om han får ett kort på bilen på posten.

/Ena

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
1 oktober 2006
hm får hoppas att man klarar sig smile

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Tycker att det där "Tagen.se" är alldeles för mycket finstilt...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 oktober 2006
Fuckface skrev:
Tycker att det där "Tagen.se" är alldeles för mycket finstilt...

jag fattade inte änns vad/hur de funkade roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

SSS -12
3 217 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Du får köra för fort, men råkar du vara olaglig på något annat sätt samtidigt så får du inte ersättning för boten... (inte den som Basshunter sjunger om)

Händer väl att man åker på vårdslöshet i trafik vid vissa hastighetsöverträdelser?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
1 oktober 2006
Fuckface skrev:

jag var äckligt nära idag... 140km/h på en tvåfilig 70 väg... som tur var så skulle dom precis till att skjuta med lasern när jag for förbi big_smile

man lever bara en gång så lev väl!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
2 oktober 2006
är de jag som är lite vilse här eller?

Fört fordon mot rött ljus

Motordrivet fordon, ej moped klass II, 3.000 kronor.

Ej iakttagit stopplikt

Motordrivet fordon, utom moped klass II, 2.500 kronor.

Detta må jag vilja ha till att de har blivit lindrigare att kör mot rött och ge fan i å stanna vid stopplikt.
Va väll vingar på lappen innan??

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Fisketokig
2 997 Inlägg
2 oktober 2006
Bullo skrev:
Fuckface skrev:

jag var äckligt nära idag... 140km/h på en tvåfilig 70 väg... som tur var så skulle dom precis till att skjuta med lasern när jag for förbi big_smile

2-fils 70-väg

70+70=140?

Ska man köra i mitten också?

Tur man jobbar skift och kör på skumma tider...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

562 Inlägg
2 oktober 2006
tagen funkar väl typ på samam sätt som planka.nu ?

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

253 Inlägg
2 oktober 2006
tobi skrev:
Registreringsskyltar

Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.

Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

Men fordon som har för små regskyltar då? smile Faller det under rubriken "Ej väl synlig registreringsskylt"?

1 436 Inlägg
2 oktober 2006
Razvan skrev:
tobi skrev:
Registreringsskyltar

Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.

Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

Men fordon som har för små regskyltar då? smile Faller det under rubriken "Ej väl synlig registreringsskylt"?

Mm... Har du en som inte är tillverkad av vägverket så räknas det som saknad skylt. Enligt vad jag fått det förklarat för mig av herrn i blått.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
2 oktober 2006
Ska bli kul å se hur många som kommer få böter på motorväägar under vintern, hur många gånger ser man ngt annat än snömodd på regskyltarna?

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

253 Inlägg
2 oktober 2006
Caffe skrev:
Razvan skrev:
tobi skrev:
Registreringsskyltar

Mm... Har du en som inte är tillverkad av vägverket så räknas det som saknad skylt. Enligt vad jag fått det förklarat för mig av herrn i blått.

Hmm..kanske, att ha en liten är ifs inte lika med att sakna den...håller kanske inte när man blir stoppad av polisen

151 Inlägg
2 oktober 2006
Jahapp.. kan jag gott meddela att jag fått 2400 kr i böter i dag på väg till jobbet... Tror ni att jag är nå arg eller.... 14 jävla km för fort....

Kom på 90 väg och sen vart det 70 så jaga släppte gasen lite innan skylten och där stod ju dom....

Arggggg

16 Inlägg
2 oktober 2006
Lucifer84 skrev:
är de jag som är lite vilse här eller?

Fört fordon mot rött ljus

Motordrivet fordon, ej moped klass II, 3.000 kronor.

Ej iakttagit stopplikt

Motordrivet fordon, utom moped klass II, 2.500 kronor.

Detta må jag vilja ha till att de har blivit lindrigare att kör mot rött och ge fan i å stanna vid stopplikt.
Va väll vingar på lappen innan??

Det är fortfarande indraget körkort, men böterna som du får har blivit mycket dyrare!

Sök