Hej!
Jag har sökt och läst varenda tråd jag kan hitta på internet om detta felet. Men har inte kunnat lösa mitt problem, och behöver hjälp!
Bilen (e36 328i -95) har alltid gått hur bra som helst och har alltid startat lätt. En kväll parkerade jag bilen och larmade(original larm). När jag 2 dagar senare skulle använda den igen så är den helt död. Startmotorn går men det kommer ingen bensin .Den startade någon sekund på startgas, så det finns inget problem där..
Jag har tagit ut pränslepumpen och testat den emot batteriet och den fungerar! Har även kollat bränslepumpsreläet och säkringen. Mätte strömmen vid säkringen också och dit gick det ström. Sedan mätte jag strömmen vid kontakterna till pumpen och det är bara den vita kontakten av dem som får ström. All annan el i bilen funkar som det ska.
Bytte stereo nån dag innan det hände. svetsade även lite och glömde koppla ur batteriet om det kan ha gjort något men det var nästan 3 veckor sedan.
Jag har läst felen som andra har haft, men vet inte om det kan vara så på min t ex, vevaxelgivare, kamaxelgivare, databoxen, immobilizern, dme, ecu, tändningslås, larmet osv osv.. Men vet inte vad vissa av dessa saker är eller vad de gör.
Tacksam för svar!