2671
Sök

Varför censurerar man nummerplåten i annonser?

245 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
Jag blir alltid skeptiskt till såna som censurerar sina annonser, det känns som att de vill dölja information...

5 089 Inlägg
16 september 2012
Är nog väldigt vanligt att folk kollar med hjälp av regnummret vart bilen står exakt för att sedan åka dit och sno delar\bilen.. Skulle jag tro iaf.

\Lindgren

245 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
FLindgren skrev:
Är nog väldigt vanligt att folk kollar med hjälp av regnummret vart bilen står exakt för att sedan åka dit och sno delar\bilen.. Skulle jag tro iaf.

Asså va... Om man är så paranoid så ska man väl ha sin bil inlåst dygnet runt?

2 452 Inlägg
16 september 2012
finns många som har sina bilar på gatan o kan inte låsa in den o jag själv täcker med över regnummer...för har du alla papper på bilen med service o besiktningprotokoll så behöver folk inget regnummer...är faktiskt så att folk kollar upp bilar vart folk bor....ganska vanligt nu..

döden kommer tillbaka

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
16 september 2012
Jag har alltid maskat regnummer på de bilannonserna som jag har lagt ut. Antingen kommer man och tittar på bilen och ser regnumret då, eller så frågar man om det om man är intresserad.
Känns som man har litet mer koll på läget då. Så därför maskar i alla fall jag.

5 089 Inlägg
16 september 2012
Konstigt att i alla andra trådar du har skapat så har alltid någon frågat om det är troll som är i farten. How is that...

\Lindgren

245 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
FLindgren skrev:
Konstigt att i alla andra trådar du har skapat så har alltid någon frågat om det är troll som är i farten. How is that...

Eftersom jag inte har någon större erfarenhet av bilar i allmänhet så måste jag ställa frågor som ni kan tyckas ha självklara svar.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
16 september 2012
Diskolaro skrev:
azid skrev:
För att arbetslösa snorisar som inte har råd att ligga i bakfyllan ska få skapa puckade och dåliga trolltrådar.

Detta är ingen trolltråd och jag har garanterat mer pengar än dig, även fast jag inte har något jobb.

Vad hindrar en tjuv från att sno saker från en fin bil på gatan?

Dessutom kan ju tjuven maila er och påstå att han vill komma och titta på bilen, för att få tag i adressen. Så enkelt var det, ni får era bilar sönderplockade i vilket fall som helst.

Haha förstog väll att du var arbetslös, I rest my case trollunge.

2slow

245 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
azid skrev:
Diskolaro skrev:
azid skrev:
För att arbetslösa snorisar som inte har råd att ligga i bakfyllan ska få skapa puckade och dåliga trolltrådar.

Detta är ingen trolltråd och jag har garanterat mer pengar än dig, även fast jag inte har något jobb.

Dessutom kan ju tjuven maila er och påstå att han vill komma och titta på bilen, för att få tag i adressen. Så enkelt var det, ni får era bilar sönderplockade i vilket fall som helst.

Jag är inte arbetslös ditt jävla trash.

55 Inlägg
16 september 2012
FLindgren skrev:

"VÄLDIGT VANLIGT"!!!! Va fan säger du!!
Känner du någon, eller hört talas om någon som blivit av med bil/delar efter att bilen varit på annons???

Gå ner på stan en fredag/lördagskväll och titta på "fräna bilar" och du kan ta regnumret direkt efter att du set ut den "bästa" bilen. Gå på bilträff, gå på bilutställning, det är fullt av regplåtar synliga.
Det är bara paranoida ägare eller ägare som har något att dölja som inte vill visa plåtarna.
Paranoida säljare kan man inte göra något åt. (låt dom dölja plåtarna, bilen blir mer svårsåld då)
Men om säljaren vill dölja något om bilen, tex varit med i smitning, skattefiffel, obetalda p-böter, obetalda trängsel avgifter mm mm då är det ju enkelt att dölja regplåten och hoppas någon köpare tar bilen ändå.
Jag dissar alla bilannonser med dolda regplåtar, även dom mest intressanta också.
Ren princip sak.

Jag personligen skriver regnumret i annonsen om det inte syns på bilderna.
Jag vill att en eventuell köpare skall få se vilket datum bilen är besiktigad, vad den kostar i skatt, om den är skattad, hur mycket man får dra i släpvagnsvikt, hur många ägare det har varit på bilen, hur stor motorn är, mm mm

245 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
bengank skrev:
FLindgren skrev:

"VÄLDIGT VANLIGT"!!!! Va fan säger du!!
Känner du någon, eller hört talas om någon som blivit av med bil/delar efter att bilen varit på annons???

Gå ner på stan en fredag/lördagskväll och titta på "fräna bilar" och du kan ta regnumret direkt efter att du set ut den "bästa" bilen. Gå på bilträff, gå på bilutställning, det är fullt av regplåtar synliga.
Det är bara paranoida ägare eller ägare som har något att dölja som inte vill visa plåtarna.
Paranoida säljare kan man inte göra något åt. (låt dom dölja plåtarna, bilen blir mer svårsåld då)
Men om säljaren vill dölja något om bilen, tex varit med i smitning, skattefiffel, obetalda p-böter, obetalda trängsel avgifter mm mm då är det ju enkelt att dölja regplåten och hoppas någon köpare tar bilen ändå.
Jag dissar alla bilannonser med dolda regplåtar, även dom mest intressanta också.
Ren princip sak.

Jag personligen skriver regnumret i annonsen om det inte syns på bilderna.
Jag vill att en eventuell köpare skall få se vilket datum bilen är besiktigad, vad den kostar i skatt, om den är skattad, hur mycket man får dra i släpvagnsvikt, hur många ägare det har varit på bilen, hur stor motorn är, mm mm

Exakt! Tack för ett bra svar!

Saabifierad
2 031 Inlägg
16 september 2012
Diskolaro skrev:
Slash skrev:
Diskolaro skrev:

Eftersom jag inte har någon större erfarenhet av bilar i allmänhet så måste jag ställa frågor som ni kan tyckas ha självklara svar.

Hur gjuter man fast tändhattar i motorblocket? yikes

Det är ej relevant i den här tråden.

Det är relevant för att du anses var ett troll wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

420 Inlägg
16 september 2012
Jag vill alltid kolla ett ev. fordon via Carfax och censurerar man regnumret är man bara överdrivet paranoid.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 september 2012
skriver man i annonsen att det sitten en fin stereo i bilen eller att det sitter snygga fälgar på, så förstår jag att man döljer regnr. jag döljer också regnr.

om man inte åker och kollar på en bil bara för att regnumret är dolt så är man förmodligen inte intresserad av bilen ändå.

hur svårt är det att ringa och fråga?

865 Inlägg
16 september 2012
Diskolaro skrev:
azid skrev:
Diskolaro skrev:

Detta är ingen trolltråd och jag har garanterat mer pengar än dig, även fast jag inte har något jobb

Jag är inte arbetslös ditt jävla trash.

Seg bôvel
322 Inlägg
16 september 2012
turbodeath skrev:
finns många som har sina bilar på gatan o kan inte låsa in den o jag själv täcker med över regnummer...för har du alla papper på bilen med service o besiktningprotokoll så behöver folk inget regnummer...är faktiskt så att folk kollar upp bilar vart folk bor....ganska vanligt nu..

Aldrig sett någon som tar med besiktnings- och serviceprotokoll i annonsen.
Jag vill kunna ta reda på mer fakta om bilen innan jag ringer och ev. beger mig dit.
Exakt mätarställning, antal ägare, 1:a datum i trafik o.s.v.

Här på Garaget maskerar jag mitt reg.nr för att alla och envar inte behöver veta vem jag är, vart jag bor och vilka flingor jag äter till frukost.
Vid försäljning av bil tvingas man att visa sin identitet, oavsett om man vill eller ej.

420 Inlägg
16 september 2012
Alex-s skrev:
skriver man i annonsen att det sitten en fin stereo i bilen eller att det sitter snygga fälgar på, så förstår jag att man döljer regnr. jag döljer också regnr.

om man inte åker och kollar på en bil bara för att regnumret är dolt så är man förmodligen inte intresserad av bilen ändå.

Hur ska jag veta som köpare om bilen har ex. har varit krockad? Och har då resulterat i sne ram.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
16 september 2012
Jimmylainen skrev:
Alex-s skrev:

Hur ska jag veta som köpare om bilen har ex. har varit krockad? Och har då resulterat i sne ram.

Turbo lover
555 Inlägg
16 september 2012
Överskattar ni inte betydelsen av det där Carfax? Ser ni verkligen all reparationshistorik på en bil som kommit från Tyskland osv?

Har hänt mer än en gång att folk med M5:or och liknande bilar fått sina bilar rensade på stötfångare, strålkastare, airbags m.m. så förstår att folk gör allt de kan.

Mina finbilar står oftast på en annan adress som inte har nån knytning till mig så för min del spelar det egentligen ingen roll, men det är ju lite kul att det retar folk också att man döljer.

420 Inlägg
16 september 2012
Alex-s skrev:
Jimmylainen skrev:
Alex-s skrev:

Haha okej. Tror inte på allvar en säljare säger att den har varit krockad av kanske tidigare ägare och att ramen är sne. Allt en säljare vill är att få av bilen och dra in cashen. Genom carfax kan man se allt detta.

Sök