FLindgren skrev:
Är nog väldigt vanligt att folk kollar med hjälp av regnummret vart bilen står exakt för att sedan åka dit och sno delar\bilen.. Skulle jag tro iaf.
"VÄLDIGT VANLIGT"!!!! Va fan säger du!!
Känner du någon, eller hört talas om någon som blivit av med bil/delar efter att bilen varit på annons???
Gå ner på stan en fredag/lördagskväll och titta på "fräna bilar" och du kan ta regnumret direkt efter att du set ut den "bästa" bilen. Gå på bilträff, gå på bilutställning, det är fullt av regplåtar synliga.
Det är bara paranoida ägare eller ägare som har något att dölja som inte vill visa plåtarna.
Paranoida säljare kan man inte göra något åt. (låt dom dölja plåtarna, bilen blir mer svårsåld då)
Men om säljaren vill dölja något om bilen, tex varit med i smitning, skattefiffel, obetalda p-böter, obetalda trängsel avgifter mm mm då är det ju enkelt att dölja regplåten och hoppas någon köpare tar bilen ändå.
Jag dissar alla bilannonser med dolda regplåtar, även dom mest intressanta också.
Ren princip sak.
Jag personligen skriver regnumret i annonsen om det inte syns på bilderna.
Jag vill att en eventuell köpare skall få se vilket datum bilen är besiktigad, vad den kostar i skatt, om den är skattad, hur mycket man får dra i släpvagnsvikt, hur många ägare det har varit på bilen, hur stor motorn är, mm mm