16 september 2012
Trådstartare
Glömde även skriva att på GL så sitter det ju nån form av kallstartsventil på undersidan av insuget som tar bränsle från fuelrailen och matar på, den har jag frågat mig omkring om, och tydligen finns den inte på FK motorer, så jag tog bara och pluggade den, kan det ha att göra med att jag fortfarande har en GL box inkopplad? Har inte kopplat in guldboxen ännu, men tycker inte att det borde göra någon skillnad?
Samt, turbokitet jag köpte var från en 740 Tic, och den hade öppen dumpventil, och då köpte jag en återcirkulerande dumpventil från Klracing, men var lite osäker på den. Det var ju 3 fjädrar och två brickor med hål i som följde med, jag satte i en sådan bricka och kände sedan efter vilken fjäder jag tyckte var lättast, färgerna var Blå Gul och Röd, och den jag tyckte var lättast var röd, och lättast/mjukast borde väl vara till bilar med lägre ladd?
Samtidigt med denna dump så var jag väldigt osäker på hur den skulle sitta, aldrig sysslat med turbobilar innan, men antar att det ska vara så att tryckluften skall komma in underifrån, dvs och trycka på brickan uppåt och sedan släppa efter, eller ska det vara tvärtom så att luften skall in genom det lilla hålet på brickan och bygga upp ett tryck och trycka ner fjädern för att sedan fjädra tillbaka luften mot insugssidan på turbon?
OM jag nu har satt dumpventilen fel, kan det göra så att bilen går fett?