racer-putte skrev:
Emilius skrev:
ExtraKim skrev:
Du vill verkligen inte förstå, eller som jag tror, erkänna att du har fel. Jag ska skriva det extra tydligt så att du kanske har en möjlighet att förstå.
Ett bra bygge slår ett dåligt bygge, även om det dåliga bygget har tillgång till mer effekt.
Det har utmaningen bestått i hela tiden. Jag har med andra ord påstått att jag kan göra ett bygge som är bättre än ditt och som spelar högre än ditt, ÄVEN om jag får sämre slutsteg än vad du får använda.
För att du inte ska hänga upp dig på produkterna så kan vi använda exakt likadana produkter, det om något borde väl i så fall bevisa att bygget är avgörande.
Nej du vill verkligen inte förstå att jag inte har sagt ett ord om att monteringen inte är det viktigaste på ett bygge.
Citera mig där jag påstår just detta, tills dess har du inte tillåtelse att tilltala mig mer.
men seriöst .. lilla emil virtanen GÅ Å SOV dröm om dina modellbilar å lackade bilar å fundera varför du kom på 10 onde plats
Uppenbarligen tog du så illa vid när jag fick rätt mot alla "veteraner" som "bygger mer" och "kan mer" att du helt enkelt kände dig smått våldtagen i arslet och var tvungen att leta rätt på mitt namn.
Modellbilar, lackade bilar och 10e plats? 10e plats vadå? Vad fan pratar du om? Om det är något som ska framstå som en bilstereotävling så har jag inte tävlat i bilstereo överhuvudtaget.
ExtraKim skrev:
Putte skrev det vettigaste i denna tråden på de senaste 4 sidorna, det är precis vad jag ska göra: SOVA!
Till TS: Börja med att göra så som Örjan skrev här uppe, är du fortfarande inte nöjd, först då skall du fundera på att skaffa ett steg till.
Jag tyckte hans inlägg var helt onödigt och tillförde ingenting till tråden, därför är det också anmält.
Jag väntar fortfarande med spänning på våran utmaning där vi använder din bil båda två,
och du använder dig av Biltemas monoblock, jag använder mig av stegen som sitter i din bil vilket är riktigt fina steg.
Bestäm en plats och tid, ta med termlab, jag köper ett jävla biltemasteg bara för att få se detta
Och ja, gör som Örjan (Evilaudio) skrev, och välj Zachrysteget, och plugga på hur man ställer in gain om du inte är säker på detta, men det är ingen garanti att du ökar i ljudtryck om du nu gainar ner även om lådan blir riktigt välbyggd, iochmed att oren signal spelar högre, du kommer möjligtvis minska.
Eller så köper du ett kvalitetssteg med en del effekt och en riktigt bra huvudenhet (Högre voltantal i lågnivå är bra saker att kolla efter, men inte Hillman, kolla på Alpine eller Pioneer) från första början, ställer in gain rätt och sen bygger en värre låda (Läs mer på bilstereoforum.se för att lära dig hur man labbar med lådor osv, garaget är bevisligen bara fullt med pappskallar)
Ska du prompt ha två steg så köp dockningsbara steg, det är att rekommendera att köra flera basar på en kanal, absolut enklaste viset att få till det rätt. Annars funkar ett monoblock ypperligt till två basar.