2760
Sök

Varför vill en del att deras bilar se ut som polisbilar ?

1 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Kan någon förklara för mig vrf en del vill att deras bilar ska se ut som polisbilar ?.. jag ser fan inte poängen med det! tycker det är väldigt barnsligt.. tänk på alla som tror att de är poliser.. osv osv. .
VÄX upp

Ungdoms Räser
425 Inlägg
17 september 2012
Startar du ett konto på G.org för att göra denna meningslösa tråd?
Smaken är som baken. Folk kanske inte vill att ens bilar ska se ut som i Fast and Furious-serierna?
Det är ett intresse som de har. Låt dem! Och varför är du rädd om det kommer en polisbil. Något dumt du gjort??

2 763 Inlägg
17 september 2012
Isaksson5 skrev:
Startar du ett konto på G.org för att göra denna meningslösa tråd?
Smaken är som baken. Folk kanske inte vill att ens bilar ska se ut som i Fast and Furious-serierna?
Det är ett intresse som de har. Låt dem! Och varför är du rädd om det kommer en polisbil. Något dumt du gjort??

Haha! +1

Volvo - For Life

5 119 Inlägg
17 september 2012
varför ställer du dumma frågor för?
Senast redigerat av mb_pucken (17 september 2012)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

1 926 Inlägg
17 september 2012
Jag ser inte heller poängen med att leka polis

2 751 Inlägg
17 september 2012
mb_pucken skrev:
varför ställer du dumma frågor för?

Inga frågor är dumma smile

Jag undrar faktiskt också detta. Nu är det så att folk är intresserade så dem borde väll inte ta illa upp ifall man frågar.

Många vill ju ha polisradio i allt i bilen. Kanske en polis outfit också big_smile

Who Djaa bless no man curse

1 433 Inlägg
17 september 2012
Hade jag av nån anledning fått en nyare Volvo kastad på mig och inte under några omständigheter får skrota sälja bränna, så skulle jag gjort civil polis replica och skrämt skiten ur allt!!

1 515 Inlägg
17 september 2012
Enligt en undersökning gjort utav högt uppsatta tjänstemänn på bekostnad av våra skattepengar så är det 7/10 som har en skd "Dold Polis-Fetish", och skulle mer är gärna villja bli gripna utav en Kvinna i klackskor,barbent och någon slags av polis uniform..... lol lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2012
Spelis skrev:

Och jag ser inte poängen med inlägg som inte har med ämnet att göra.

Att ha en bil som "ser ut som en polisbil" och "leka polis" är två väldigt olika saker. Det ena lagligt, det andra inte.

On Topic; man kan väl spontant anta att de tycker det är snyggt och/eller tufft. Lite som att en del tycker det är snyggt med tonade sidorutor fram. Säkerligen inte svårare än så.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 926 Inlägg
17 september 2012
it_mutt skrev:
Spelis skrev:

Att ha en bil som "ser ut som en polisbil" och "leka polis" är två väldigt olika saker. Det ena lagligt, det andra inte.

On Topic; man kan väl spontant anta att de tycker det är snyggt och/eller tufft. Lite som att en del tycker det är snyggt med tonade sidorutor fram. Säkerligen inte svårare än så.

Men vill man ha en bil som ser ut som en civilbil så vill man väl leka polis? Inte fan skulle jag köpa en v70 och slänga in massa polisutrustning, tona rutor, på med antenner, o små extraljus i fronten för att likna lokala civilbilen om jag intevill leka polis, eller?

56 Inlägg
17 september 2012
Precis som rat, tysk, original och alla andra är det ett styling stuk. Man använder dom grejer som passar in till stuket helt enkelt.

Att ge makt och pengar till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar :P

Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2012
Spelis skrev:
it_mutt skrev:
Spelis skrev:

Men vill man ha en bil som ser ut som en civilbil så vill man väl leka polis? Inte fan skulle jag köpa en v70 och slänga in massa polisutrustning, tona rutor, på med antenner, o små extraljus i fronten för att likna lokala civilbilen om jag intevill leka polis, eller?

Så, jänkepolisen som finns i familjen är för att vi tycker om att leka polis?

Som sagt; det kan väl vara så enkelt att folk tycker det är snyggt/tufft/we

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

116 Inlägg
17 september 2012
Väx upp själv

varför skrev du din konto "orebro019" barnslig med smeknamn du själv
allså är du snorunge här eller vad?
Orebro019 skrev:
Kan någon förklara för mig vrf en del vill att deras bilar ska se ut som polisbilar ?.. jag ser fan inte poängen med det! tycker det är väldigt barnsligt.. tänk på alla som tror att de är poliser.. osv osv. .
VÄX upp

1 213 Inlägg
17 september 2012
Spelis skrev:
it_mutt skrev:
Spelis skrev:

Oavsett om vill ha en bil som ser ut som en civilbil eller målad polisbil, så handlar det om ett intresse.
Som sagt finns dom som tycker de e tufft. I flera amerikanska stater så ser polisbilar tuffare ut än Eu-polisbilar.

Dom som leker polis = dom som tar lagen i egna händer.
Se detta klipp så ser du några som leker civilpolis.

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
17 september 2012
tycker bara de e trams iaf på en v70 eller en 9-5a

på tex en evo kan de ju va lite tufft

Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 september 2012
Det ska alltid vara ok att ställa en fråga, men i just det här fallet har ämnet varit uppe ett flertal gånger tidigare och en sökning kan ge dig en hel del att läsa!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 751 Inlägg
18 september 2012
Palla en sån smygfetish då, varför tar ni illa upp om ni blir frågade smile

Who Djaa bless no man curse

2 174 Inlägg
18 september 2012
CHEEVA skrev:
tycker bara de e trams iaf på en v70 eller en 9-5a

på tex en evo kan de ju va lite tufft

Håller med!

Bland det löjligaste som finns faktiskt !

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
18 september 2012
1. För att tjejer tänder på män i uniform/män med makt/poliser ?
2. Känsla av makt
3. Uppmärksamhet

De flesta små pojkar drömmer väl nån gång om att bli polis eller brandman, få köra fort med blåljus och att få bära pistol. Vissa släpper aldrig det wink

Själv tycker jag också att det är löjligt att låtsas. Poliser är idag inget annat än samhällets städpersonal. Få resurser, dålig lön, kass arbetsmiljö, urkassa arbetstider, stora risker osv. Det är väl inget imponerande nånstans? (Däremot är det ju bra att det finns dom som vill jobba med det...)

/Mattias

1 532 Inlägg
18 september 2012
Lina- skrev:
Spelis skrev:
it_mutt skrev:

Oavsett om vill ha en bil som ser ut som en civilbil eller målad polisbil, så handlar det om ett intresse.
Som sagt finns dom som tycker de e tufft. I flera amerikanska stater så ser polisbilar tuffare ut än Eu-polisbilar.

Dom som leker polis = dom som tar lagen i egna händer.
Se detta klipp så ser du några som leker civilpolis.

Så gjorde några grabbar mot mig o farbrorn me men fail på dom att min farbror är en riktig polis så han tillkallade kollegor och dom beslagtog deras leksaker +att dom fick böter. Så sånt där är bara löjligt o dumt att hålla på med.
Varför bygga en märkt eller civilpolisbil det finns ju att köpa.
Har inge emot att det finns dom som gillar sånt men förtusan tänk innan handling, en dag kanske man leker med fel person o det är onödigt.

Sök