2783
Sök

18" däck slår i bakskärmen!

69 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
Hej som det står ovan så slår mina nya däck i bakskärmen om jag kör över lite större "gupp" så jag undrar vad som finns att göra åt det, jag tänkte om jag bara kan köpa nya fjädrar för dom som är nu kan nog ha blivit lite gammla smile
Senast redigerat av EnDansk (18 september 2012)

4 767 Inlägg
18 september 2012
Sätt på däck av rätt storlek, eller valsa skärmkanterna.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

157 Inlägg
18 september 2012
Frågan är vad du har för dimension på däcken och vad du har för bil?

69 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
saab 900 2.0t profil 225 40

69 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
225/40r18,

157 Inlägg
18 september 2012
min 9-3a (samma kaross) jag hade kunde slå i bakskärmarna med 225/45 17, alltså samma bredd som dina.. Rekommenderad storlek på 17" är iaf 215/45-17, alltså lite smalare.
Är det orginalfälgar? Annars kanske det är felaktigt et som gör att det slår i mer än det borde.

69 Inlägg
18 september 2012
Trådstartare
köpte bilen i helgen och däcken satt på bilen, men kanske ska man satsa på andra däck big_smile

1 948 Inlägg
19 september 2012
Den billigaste lösningen är att du köper genomslags-gummin (tror det heter så) och stoppar in mellan varven på fjädrarna. Finns i alla butiker som säljer saker till bilar och kostar som en kexchoklad.

69 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
baltis skrev:
Den billigaste lösningen är att du köper genomslags-gummin (tror det heter så) och stoppar in mellan varven på fjädrarna. Finns i alla butiker som säljer saker till bilar och kostar som en kexchoklad.

har hört att det funkar men har också hört att det kan skada dämpare/fjädrar dock vet jag inte om det stämmer. om någon vet om det är skadligt så snälla skriv big_smile

1 319 Inlägg
21 september 2012
Skadligt är det knappast... Billig lösning på gamla bilar som ska rulla en vinter och är lite slappa i fjädrarna. Kostar typ 50 på biltema och brukar ta 5 minuter att sätta dit. Men på en bil du värdesätter som du vill äga ett tag och gillar att köra så skulle jag nog inte köra med gummikuddar, blir ju knappast optimal funktion på fjädringen.

_----------'

1 067 Inlägg
21 september 2012
baltis skrev:

Sluta rekommendera såntdär trams..  De sitter på plats i 300 meter sedan så har de lossnat..  roll

Tar det i får man antingen valsa eller se över vad man har för däck och ET osv på fälgarna..

Är det samma dimension på alla 4?

613 Inlägg
21 september 2012
Hool skrev:
baltis skrev:

Sluta rekommendera såntdär trams..  De sitter på plats i 300 meter sedan så har de lossnat..  roll

Tar det i får man antingen valsa eller se över vad man har för däck och ET osv på fälgarna..

300 meter jävla bullshit
3000 mil har våra gummikuddar sutte still på 745 så 300 meter ja då monterar du fel

680 Inlägg
21 september 2012
Anderholm skrev:
Hool skrev:
baltis skrev:

300 meter jävla bullshit
3000 mil har våra gummikuddar sutte still på 745 så 300 meter ja då monterar du fel

gör om gör rätt

1 067 Inlägg
21 september 2012
Anderholm skrev:
Hool skrev:
baltis skrev:

300 meter jävla bullshit

Gör om gör rätt.   Peta in gummiklossar i fjädrarna är fan inte seriöst.   

Fast default 7leifåkare har ju bra fjädringsvägen som finns i däcken då det körs på nedkapade genomslagsgummin..

613 Inlägg
22 september 2012
har inga kapade fjädrar då jag ser till att köpa riktiga sänksatser om jag ska sänka.
jag höjjer istället bättre då snöplogning inte är våran kommuns starka sida

Sök