nu börjar jag fan bli trött på att inget händer, har lagt ut samma tråd på div andra för flera dagar sen och går inte få ett enda svar någonstans, hoppas någon här kan svara på i alla fall nån av frågorna.
klistrar in inlägget från andra forumet
lite funderingar Ang maskinen till gat/ban bygget.
kopierar inlägg från annat forum då de tydligen var svårt att få nåt svar, tror ju då bättre om det här forumet (vore ju införsel inte första gången).
ska ha m42 16v sugmotorn i min 1602a och har lite funderingar.
håller på att montera nedanstående som version 1 av motorn en sommar medans man sparar på sej lite invändiga delar tills någon kommande vinter.
ms sprut
bredbandslambda
e85
s50 separata spjäll
men vilka spridare?
gärna moderna med bra spridning.
sen undrar jag om denna funkar, eller ska det vara en progressiv (om de var så det hette)
http://www.blocket.se/goteborg/OUTLET__ … =3&w=3vad ska det vara för värden på bb-lambda vid tomgång med de ovan? och bränsletryck, ska det vara som org?
bilen blir ju väldigt mycket race av och har ett org m20 228mm svänghjul som ska på men för att få riktigt bra respons på motorn, hur mycket rekommenderas att lätta detta?
org 325 tryckplatta och 6pucks sinterlamell borde väl räcka väldigt långt med sugmotor och ändå vara körbart på gata?
och när jag kör sprutet på motorn, vad gör jag då med detta uttag? bara pluggas?
fyller på med flera frågor eftersom då jag inte minns alla just nu.