3673
Sök

Bmw 318 går ej att varva, väldigt trött

5 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Hejsan! Har en bmw 318 årsmodell 1996 (e36) som har funkat som en klocka ända tills idag! Problemet jag erfarar är att den inte vill röra på sig vidare mycket.. 1:ans växel så går det att varva, men då hoppar den och studsar bara, men på resten av växlarna så slutar den varva runt 2000 varv. Jag har inga missljud eller störningar i motorgång. Den har även en reaktionstid på 0,7 sec när jag trampar på gasen vilket den aldrig haft förr. Jag har spekulerat i Lambdasonden men kan den verkligen ge så dåligt intryck?

Enda sympton jag haft är att sist jag tankade så hade den dragit 1,1L milen och inte 0.8 som vanligt.
Jag skulle vara extremt tacksam för akuta svar om någon har erfarenhet över någonting liknande, då jag använder bilen dagligen pga jobb.

Tack på förhand, puss
Senast redigerat av Galilen (20 september 2012)

449 Inlägg
20 september 2012
inga lampor som tänds inne i bilen??? vild gissning katalysatorn har tätnat...

Full Fart Spar Tid!!!

5 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Tjena, tack för svar! Ah nä inga lampor som lyser, kan iofs också tänka mig katalysatorn. Men jag startade bilen och åkte till jobbet kl 12 idag och då gick den alldeles perfekt, när jag sedan startade kl 3 så märkte man direkt att den var sådär. Kan det gå så fort att täta igen katten? :o

449 Inlägg
20 september 2012
ja de kan räcka att köra i ett gupp..de är ju innehållet som rasar ihop och packar sig i ändan på den.

Full Fart Spar Tid!!!

5 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Ah det verkar som ett givet alternativ..
Men finns det flera förslag så var inte blyga, uppdaterar tråden ständigt.

Mvh Milton

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
20 september 2012
skruva loss avgassystemet före katten och se hur den beter sig

5 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Okej tack, ska ut och försöka kolla det nu. Har lyft och extra katt i sundsvall men fan 40 mil härifrån så hoppas han går bättre om ja får loss den.

5 Inlägg
20 september 2012
Trådstartare
Det var katten, tack för lösning!!

Sök