3692
Sök

Volvo b23a går skitkasst.

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#21
robert___j skrev:
är kondensatorn död blir de svag alternativt ingen gnista-

Okej, ska ta och titta på det imorgon då..

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#22
robert___j skrev:
är kondensatorn död blir de svag alternativt ingen gnista-

Okej okej, hur kan jag kolla om den är dålig utan att byta ut den då jag inte har någon ny hemma just nu?

449 Inlägg
24 september 2012
#23
du öppnar fördelarlocket sen drar nån kompis på tändningen och är det då en stor gnista mellan brytarna är kondensatorn kass.. skall vara en pytte liten gnista där imellan

Full Fart Spar Tid!!!

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#24
robert___j skrev:
du öppnar fördelarlocket sen drar nån kompis på tändningen och är det då en stor gnista mellan brytarna är kondensatorn kass.. skall vara en pytte liten gnista där imellan

Okej, skall testas om en liten stund när pappa kommer hem.

21 761 Inlägg
24 september 2012
#25
Fast jag ser ju ingen direkt nackdel att byta kondensator oavsett om den är hel eller inte, dels är den inte dyr och dels slits den med tiden. smile

Passa på att även mäta spänningen på tändspolens anslutning 15 (+) så att det är rätt.
Senast redigerat av Drönirettab (24 september 2012)

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#26
Ska jag vrida motorn så att brytarna är i från varandra eller så som dom sitter?

449 Inlägg
24 september 2012
#27
du ska köra på starten sa att du ser att dom öppnar och stänger..

Full Fart Spar Tid!!!

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#28
Okej, ska gå ut och kolla nu, skriver resultatet snart

54 Inlägg
24 september 2012
Trådstartare
#29
Gnistan var rätt stor mellan brytarna så blir att byta ut kondensatorn imorgon och se om det börjar fungera..

449 Inlägg
24 september 2012
#30
gott ett steg i rätt riktning...

Full Fart Spar Tid!!!

54 Inlägg
25 september 2012
Trådstartare
#31
Nu har jag bytt kondensatorn och ni hade helt rätt, den började gå igen, men den går fortfarande kasst.
När den är kall så bluddrar den o smäller, men när jag har igång den ett tag o tempen stiger så börjar den gå bra..
Den går aldrig heller på tomgång kall som varm så dör den när jag släpper gasen.. hmm

4 637 Inlägg
25 september 2012
#32
Prata med någon på verkstad som mekat massvis 240 i sliten ålder, de vet oftast mkt.

Hade något skumt fel på min skönhet som påminner lite om detta. Något rör i motorutrymmet som kan pajja på dessa ibland. Inget jag hade en aning om. Fixar bild till dig imorrn...
Senast redigerat av Navkapsel (25 september 2012)

449 Inlägg
25 september 2012
#33
byt förgasarmembran..

Full Fart Spar Tid!!!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 september 2012
#34
Förgasarmembran gissar jag med.
Senast redigerat av RD_87 (26 september 2012)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

54 Inlägg
26 september 2012
Trådstartare
#35
Får testa byta det imorgon då..

54 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
#36
Började inte gå bättre efter bytet av membran.. sad
Någon som har fler tips?

4 637 Inlägg
3 oktober 2012
#37
Då kanske du har mitt problem jag hade med detdär lilla luftröret?. Kan som sagt fixa bild om du tror det... Inte helt ovanligt att det ger upp.
Senast redigerat av Navkapsel (3 oktober 2012)

54 Inlägg
4 oktober 2012
Trådstartare
#38
Navkapsel skrev:
Då kanske du har mitt problem jag hade med detdär lilla luftröret?. Kan som sagt fixa bild om du tror det... Inte helt ovanligt att det ger upp.

Fixa gärna en bild så jag kan kolla! smile

54 Inlägg
6 oktober 2012
Trådstartare
#40
har bytt vakum slangarna men den går fortfarande inte..


Sök