Då var det dags igen för att riva ner Cudán inför vinterns (edit: kommande 4år) ombyggnationer. Så denna gången tänkte jag dokumentera processen lite noggrannare. Kommer inte avslöja allt för mycket i förväg om vad som kommer hända. Hoppas det kan vara av intresse, Mvh
2012-09-21
Fabriksmotorn, A lá 318, lite lätt uppfräschad tillsammans med motorrummet föra vintern.
Denna kommer inte användas igen, så om någon är sugen så
2012-09-22
Mitt osynliga bromssystem ^^ Kommer troligen att användas igen.
Fram och bakvagns delar, mycket stål och gjutjärn. Skulle uppskatta vikten på bilden till runt 120-150kg. Obs att själva framvagns balken och bakaxeln inte är med, det skulle vara ytterligare 100kg.
Update!! 2013-12-17
Efter några sidoprojekt och annat tjafs så är vi äntligen igång igen!
Så här har karossen ståt sen förra året med inredningen i.
Sen plockades inredningen ur och karossen fixerades i en snurra, därefter blev den stående några månader till xD
Nästa steg blev att skära ur rutorna och borsta bort alla lim rester. Så in i tvätthallen igen för smutsgöra!
Rost i fönster ramen är inget ovanligt när det kommer till gamla bilar. Karossen är mer eller mindre helt clean från rost med undantag här.
vänster fram nedre hörnet
Samt bak i båda nedre hörnen
Ska skotta lite underredsmassa och sen bär det iväg till Göteborg på soda blästring. Så inte fören efter nyår återkommer jag. ^^ God meckning och gott nytt motorår!
Jahup, var ett tag sen. Haft lite andra projekt emellan, så det har inte hänt så mycket sen oktober. Karossen står tom och väntar på att bli skickad på blästring. Så ni få ha lite tålamod. Det kommer fler bilder så fort projektet kommer igång igen
En av mina och många andras drömbil! Dum fråga kanske men är elhärvan till motorn dragen i vxllådstunneln?
Inte originalt. Byggde nämligen om motorrummet tidigare vinter. Så valde då att dra alla kablar etc genom golvet i kardantunneln och upp via växellådan på baksidan av motorn. Och vidare längs ventilkåpan fram till generator etc.. Så man ser mer eller mindre inga kablar alls i motorrummet ^^ Jag hatar kablar och slangar nämligen xD
Lunden89 skrev:
Vad är det för låda på och vad ska du ha för motorn love your car
Sitter original 904. Genomgången med nytt filter, olja och sånt. Ska fixa till Motorpaketet innan jag säljer det. Men runt 12-15k hade jag tänkt.
Det är ju snart jul så kan smygavslöja att fram och bakvagn från Control freak Suspension finns redan hemma och har legat ouppackat sen trådstart. Men de får ni dock inte se fören efter nyår
Blir europeisk motor och låda med en jevla massa kusar. Vad? kommer jag inte avslöja fören det är dags att lyftas i. Lite som en julkalender, man vet inte vad som döljer sig bakom nästa lucka