Vet inte vad ni tycker men jag behövde ett drag och hittar man nya avtagbara drag till dessa pärlor så är det väl bara slå till Nu blev ju denna competition lite mer unik hehe. Planerna som är kvar nu är sätta en V8 i bilen och dom saker runt omkring som behövs för att göra det lagligt att åka med fast det blir nog inte denna vinter.
Ja det kan man kalla oflyt, det kan jag tänka mig att det är svårt att få tag i delar, jag har dock inte kollat så noga under huven än vad som kan vara skadat. Såg lite snabbt bara o jag antar det är oljekylsledningen (den som ser ut som en såndär elsak man tänder grillar med) som sitter framför kylet var böjd men ska ta en mer ordentlig kik imorrn
Idag blev det klart att bilen ska repareas Jag är super glad. 42 papp för att laga den Det som var trasigt (om jag nu kommer ihåg allt) är vänster framskärm, kofångare, vänster blinkerglas, lykta, huv, AC, kylet, servokyl och kanske lite sned i ramen.
Seriöst?! Rätt skapligt å kosta på en gammal Audi 42 000:-!? Dessa står väl i ca 20-20 000 på blocket? Vad hade dom för anledning att laga den då? Ganska galet, finns en tråd här om en 850 T-gul som dom skrotade för att den varit stulen och rollad svart. Där färgen ramlade bort av hetvattentvätt.
Du jag har ingen aning varför dom kostar på den en reparation, men jag vill ju ha kvar bilen så för mig är det ju bra. Om man ska se till blocket det senaste året så mellan 25-35tusen har jag sett att dom varit ute för. Vågade heller inte fråga försäkringsbolaget varför, ifall dom skulle ångrat sig
Äntligen har man fått tillbaka bilen, så jag satte dit vintersulorna direkt. Kommer väl ladda upp någon bild när det är ljust ute så man ser lite jag har själv inte synat så noga då det är lite jobbigt i mörker över o ut.
Det är alltid lika roligt att se folk som lägger ner tid och pengar på gamla Audi bilar. Lär ju säga att du har haft fin beskärda del av olyckor med din Competition. Riktigt schysst att försäkringsbolaget lagade bilen.
Har kollat igenom tråden och fälgarna satt som sagt som en käftsmäll på bilen. Kan ha missat informationen om det blev för bredd och ET.
Är ute efter nya fälgar till min Competition i vår, tyvärr så har den bara stått i mitt garage i ett halvår.
Tack angående fälgarna så var dom 8,5" breda och ET var på 35 eller om det var 38. Ett garage är ju inte fel för då kan inga grannar köra in i bilen
MrRhames skrev:
Det är alltid lika roligt att se folk som lägger ner tid och pengar på gamla Audi bilar. Lär ju säga att du har haft fin beskärda del av olyckor med din Competition. Riktigt schysst att försäkringsbolaget lagade bilen.
Har kollat igenom tråden och fälgarna satt som sagt som en käftsmäll på bilen. Kan ha missat informationen om det blev för bredd och ET.
Är ute efter nya fälgar till min Competition i vår, tyvärr så har den bara stått i mitt garage i ett halvår.
Ska byta ratt på bilen är det tänkt, hade i tanke att köpa en RS2 ratt men har inte lyckats hitta någon. Eller kanske du har ett bra förslag på en fin ratt som passar? Airbag är ett måste då jag ska kunna besiktiga bilen också
S4/RS4 B5 rattarna passar också i din bil. RS4 ratten är likadan som RS2 ratten det som skiljer är märkena på dom, men det finns att köpa på www.ebay.de
Har fått tag i en S2 ratt men den passar inte, lämnade in bilen på verkstad så dom skulle byta var tanken så att jag inte skulle sabba airbag eller något dumt. Fast nu får jag forska lite på vad som ska bytas, då verkstadskillen var stressad av lite väl mycket arbete så tänkte jag att det är bättre att jag kollar vad som ska bytas och eventuellt göra det själv nu när man är sjukskriven i 2 veckor.. Tänkte dra till en Audi verkstad och kolla om man kunde få en sprängskiss eller något i den stilen på vad som skiljer en 94.ans års modell mot 95-96.
Sen ska jag kolla i källaren efter färg för har jag kvar det ska jag nog lacka om backspeglarna så dom inte har 2miljoner stenskott..