2668
Sök

Volvo 740 läcker in vatten

15 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Jag har en volvo 740 -88 som läcker in vatten , det är bara på golvet bakom förarstolen som de blir våt när de regnar. det blir våt även om bilen står still så det är inte hål under eller nåt sånt. så jag undrar om de är fler som haft detta problem för det kan ju knappast bara vara min 740 som drabbats av problemet eller?? och vad kan man göra åt det?? jag har ju ingen aning om hur vattnet kommer in eftersom de bara blir våt på ett ställe...

98 Inlägg
1 oktober 2012
exakt samma problem med min 88a wink o ja har för mig att jag hört att det kan vara med luftkonditioneringen att göra ! rören går ju in under stolarna så det kan väll ha runnit ?

163 Inlägg
1 oktober 2012
Hade samma problem på 740 88 oxå, då var det blött fram oxå men det märks inte förrän man lyft mattan så man ser plåten, kan vara kyl anläggningen ja, i mitt fall läckte det in genom gummipackningen som tätar friskluftintaget vi förarens fötter, kryp under där med ficklampa å be att nån spolar vatten över gallret mellan huven å framrutan så ser du om det kommer vatten genom gummilisten. jag körde ett varv med latex fog runt hela luckans konstruktion å hade aldrig det problemet igen.

hoppas det är detta för då e det lätt fixat

1 830 Inlägg
1 oktober 2012
min läcker in lite i bagageutrymmet, kommer från vänster hörn vid "gång järnet" eller vad man ska kalla den, sitter en fräsch list runt om men det är ytterst lite som kommer in men förstår inte vrf :S luckan är helt stängd också vilket gör att mattan blir fuktig, men det är ingen större fara när det regnar utan när man ska tvätta bilen. Då kan det rinna in en del -.-

15 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Turbo_ride skrev:
Hade samma problem på 740 88 oxå, då var det blött fram oxå men det märks inte förrän man lyft mattan så man ser plåten, kan vara kyl anläggningen ja, i mitt fall läckte det in genom gummipackningen som tätar friskluftintaget vi förarens fötter, kryp under där med ficklampa å be att nån spolar vatten över gallret mellan huven å framrutan så ser du om det kommer vatten genom gummilisten. jag körde ett varv med latex fog runt hela luckans konstruktion å hade aldrig det problemet igen.

ja de e precis samma på min de blir våt fram med men märks inte förrän man lyfter på mattan, men tack för tipset om friskluftsintaget de ska jag kolla upp smile

163 Inlägg
2 oktober 2012
pontus_osth skrev:
Turbo_ride skrev:

ja de e precis samma på min de blir våt fram med men märks inte förrän man lyfter på mattan, men tack för tipset om friskluftsintaget de ska jag kolla upp smile

Ja men kolla upp det så håller jag tummarna för att det e det som e problemet, hoppas att jag hjälpt dig med problemet.

Annars får du kolla vattnet på golvet e det lite kladdigt å färgat så e det ju värmesystemet som börjat läcka

15 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Turbo_ride skrev:
pontus_osth skrev:
Turbo_ride skrev:

Ja men kolla upp det så håller jag tummarna för att det e det som e problemet, hoppas att jag hjälpt dig med problemet.

Annars får du kolla vattnet på golvet e det lite kladdigt å färgat så e det ju värmesystemet som börjat läcka

ja testa de du sa att jag skulle göra idag och de kom in vatten där vid friskluftsintaget så de blir att täta där smile tack så mycket för hjälpen big_smile

163 Inlägg
5 oktober 2012
Fy va bra då fick man hjälpt nån oxå, alltid kul. Skönt då billigt att fixa.

Ha d fint

Sök