3248
Sök

Byta multirem audi a4 -99 1,8t

MR Andersson
1 229 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Ska byta rem på en A4 -99 med 1,8T motorn.

Har konstaterat att multiremmen är helt slut och måste bytas, vilket inte verkar va nått större problem men hur fan får jag loss dem andra 2 remmarna?

En är ju till ac och den andra vet jag inte riktigt vad den är till....

Har sökt en del och en del påstår att man måste plocka ner front/kylare?

De måtte man väl fan inte behöva för o byta rem jävlar?

All hjälp uppskattas.

27 Inlägg
27 Inlägg
2 oktober 2012
För att byta kamrem(+vattenpump) så måste du slita bort kylare och front

Allt under 5 liter är startmotorer!

27 Inlägg
2 oktober 2012
Här har du t.o.m instruktionsvideo
http://www.youtube.com/watch?v=kwqwVpSN … ature=plcp

Ingen orsak

Allt under 5 liter är startmotorer!

MR Andersson
1 229 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Har väl skavt av huden på alla knogarna nu ungefär men remjäveln sitter där....

25 Inlägg
1 november 2012
Det är lättast om du demonterar hela fronten det tar 1/2 timme ca. lilla korta remmen på vänstra sidan (som jag tror du menar) får du tvinga av eller ta fram kniven. den andra får loss genom att lossa fästet till remskivan på högra sidan av motorn har för mig att det är 2 st skruvar, alla 1,8:or är inte lika. den vänstra remmen får du tvinga på remsivan finns ingen spännare.
Audis konstruktörer ska ha stryk varje dag.

Fri bensin till alla med 6 cylindrar

SSS -12
3 217 Inlägg
1 november 2012
Bye_Bye skrev:
Det är lättast om du demonterar hela fronten det tar 1/2 timme ca. lilla korta remmen på vänstra sidan (som jag tror du menar) får du tvinga av eller ta fram kniven. den andra får loss genom att lossa fästet till remskivan på högra sidan av motorn har för mig att det är 2 st skruvar, alla 1,8:or är inte lika. den vänstra remmen får du tvinga på remsivan finns ingen spännare.
Audis konstruktörer ska ha stryk varje dag.

^ Has it!

Tyvärr, så var jag tvungen att göra på min A4 1.8ts -99 och så blir även du tvungen att göra! Det går rätt fort när du väl börjat skruva av!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök