3456
Sök

För hårt draget bakhjulslaget. Sönderdraget?

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
399 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
Bytte igår bakhjulslager på min Skoda Octavia RS -03, bytte hela navet o var osäker på momentet så jag drog 200nm o fick sedan se att momentet skulle vara 70nm + 40grader vilket jag nu har dragit om momentet till men nu sjunger det bakifrån när jag kör över 100km/h. Det kändes som 70nm + 40grader var ganska hårt ändå, tror ni jag har dragit sönder lagret?
Senast redigerat av Fladdermusen (5 oktober 2012)

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

766 Inlägg
5 oktober 2012
Fladdermusen skrev:
Bytte igår bakhjulslager på min Skoda Octavia RS -03, bytte hela navet o var osäker på momentet så jag drog 210nm o fick sedan se att momentet skulle vara 70nm + 40grader vilket jag nu har dragit om momentet till men nu sjunger det bakifrån när jag kör över 100km/h. Det kändes som 70nm + 40grader var ganska hårt ändå, tror ni jag har dragit sönder lagret?

åkte du med bilen när du hade dragit så hårt så kan du ha gjort det

730 Inlägg
5 oktober 2012
Jag drog ett lager för hårt på min golf jag hade en gång i tiden, tog väl 5mil sen var det bara och byta igen:D

Lastbilsbyggare & frivillig sjöräddare
399 Inlägg
5 oktober 2012
Trådstartare
cpu1337 skrev:
Fladdermusen skrev:
Bytte igår bakhjulslager på min Skoda Octavia RS -03, bytte hela navet o var osäker på momentet så jag drog 210nm o fick sedan se att momentet skulle vara 70nm + 40grader vilket jag nu har dragit om momentet till men nu sjunger det bakifrån när jag kör över 100km/h. Det kändes som 70nm + 40grader var ganska hårt ändå, tror ni jag har dragit sönder lagret?

Jag körde hem från kompisens verkstad o sedan ner till mitt garage för att släppa på momentet, kanske 4km körning

Projekt-tråd: Projekt: Rullade renovering Urquattro
Audi Sport ///
Quattro 4-ever

766 Inlägg
5 oktober 2012
Fladdermusen skrev:
cpu1337 skrev:
Fladdermusen skrev:

Jag körde hem från kompisens verkstad o sedan ner till mitt garage för att släppa på momentet, kanske 4km körning

risken är stor att lagret gått varmt så det är nog bara att byta igen

Sök