En fråga här då jag ska göra samma sak med bakre skärmens nedkant, vad för svets använder du:? Även tror du att biltemas mig svets funkar då det i princip är det enda jag ska göra och svetsa lite i baljan:D?
Har idag varit vid T-gul och kapat, svetsat och slipat igen. Men är dock ett steg fram och ett bak. Positiva med det är att det blir mindre och mindre rost på bilen.
Håller på med sparklådan bakom hjulhuset bak. Så man kan få dit sista bilen utav skärmkanten. Men hittade mer rost som måste åtgärdas. Men de tar ja sen när hjulhuset är helt klart hehe.
Aja mindre tjöta och mer bilder.
Utgångsläget idag.
Ny och fräsch plåt.
Snart klart! Ja svetsarna ser ut som skit.
Nämen se på fasen rostfritt.
Men jag hittade ju mer rost sa jag ju.
De var allt för denna gången.
Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Idag så blev det inte så jättemycket gjort då garage-kompisen behövde låna svetsen. Men fått dit sista plåtbiten på innerskärmen. Så nu är den klar iaf! YEY!!
Så innan jag lämnade garaget så blev det slipa de sista svetsarna och sen måla på lite CA-primer så det kan få härda riktigt tills nästa torsdag.
Aja blev en kort uppdatering denna gången. Men så blir de ibland.
Lite bilder som säger mer än 1000 ord.
Passform á la super kass..
På plats och tja fyller sin funktion.
Ja de var allt för denna gången. Tjoflöjt!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ikväll var man och målade lite, kollade passning och fick gamnacke grande..
För att vara riktigt säker på att det inte ska rosta i första taget så la jag lite basfärg över CA-primern. Blev Cirius vit som bilen blev lackad i från första början. Sen så på själva skärmkanten så strök jag på Volvos svetsprimer. Så där är det förberett för svetsning iaf. Visste att jag var tvungen att svetsa dit lite plåtbitar vid c-stolpen för att få rätt inpassning. Fick då en överraskning som heter duga. Ja mitt förbaskade klotpung har ju kapat för mycket. Så får bli en inte så snygg lösning men kommer inte synas sen då en list kommer ligga ovan på där sen. Men blir lite trött på merjobb.
Aja lite bilder från dagens arbete.
Vitt istället för gult.
Vitt istället för gult.
Hjälp-plåtarbitarna.
FAN!!
Jahapp...
De var allt för denna gången.
Suuurt sa räven, men snyggt blir det ändå! När på ett ungefär tror du att du är klar med rosten? Eller inga funderingar på detta?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Ja då har man äntligen fått dit ytterplåten idag på bilen! Var i garaget i lördags och grejade lite men blev bara en bild tagen så kände inte för att göra en liten plutt uppdatering.
I lördags så passades plåten in så jag blev nöjd då. Men idag så blev det ändå lite mer inpassning då man trots allt inte var nöjd. hehe Men sen när jag var nöjd så laddade svetsen och jag punktade fast plåten. Har lite kvar att svetsa men är till 90-95% klar med svetsningen.
Ska även gå över med rikthammaren och mothåll på de få ställen som plåten har slagit sig lite. Men blev knappt någonting som plåten slog sig. Vilket kändes bra!
När nu blir de lite bilder på jobbet på bilen.
Ca-Primer och svetsprimer.
Som sagt slog sig knappt något.