3615
Sök

Koppla sido-blinkers

Volvon Väljer Dig!
9 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
Men halloj!

Det är såhär att jag skulle behöva lite hjälp med min Volvo 850 -94.

Jag vill alltså koppla mina sido blinkers så dem lyser samtidigt när jag slår på positionsljuset...
Har suttit och klurat lite på de, det borde ju vara riktigt simpelt ändå?! Eller har jag fel...?

Tacksam för alla svar.

Bästa Hälsningar
Kristoffer

Bästa Hälsningar
Kristoffer

2 266 Inlägg
7 oktober 2012
Dra en plus från postionsljuset till blinkersen och koppla bort jorden på blinkersen så den får två pluskablar då lyser den när posen är igång och blinkar när du använder blinkersen.

svetsdiff !!!

Volvon Väljer Dig!
9 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Dra en plus från postionsljuset till blinkersen och koppla bort jorden på blinkersen så den får två pluskablar då lyser den när posen är igång och blinkar när du använder blinkersen.

Stort stort tack för ditt snabba svar! Nu fick jag mer o göra ikväll med andra ord wink Verkligen stort tack! tongue

Bästa Hälsningar
Kristoffer

2 266 Inlägg
7 oktober 2012
Var så lite, är lätt att fixa kan va lite pilligt med att dra kabeln men annars är de lätt.

svetsdiff !!!

Team Breehäng
1 623 Inlägg
7 oktober 2012
På min bil så gick både jordkabeln och pluskabeln från sidoblinkersen till framblinkersen, så då klippte jag bara jorden där framme och flyttade över den till positionsljuset, hur lätt som hälst smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Volvon Väljer Dig!
9 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
-Bazz3r- skrev:
På min bil så gick både jordkabeln och pluskabeln från sidoblinkersen till framblinkersen, så då klippte jag bara jorden där framme och flyttade över den till positionsljuset, hur lätt som hälst smile

Tack duu! big_smile Får se hur jag gör, ska ut och kika påt nu hade jag tänkt mig! smile
Stort tack big_smile

Bästa Hälsningar
Kristoffer

Team Breehäng
1 623 Inlägg
7 oktober 2012
Krillex1 skrev:
-Bazz3r- skrev:

Tack duu! big_smile Får se hur jag gör, ska ut och kika påt nu hade jag tänkt mig! smile
Stort tack big_smile

Inga problem, kolla om de går några kablar från framblinkersen som sagt, och du kan alltid testa lossa skärmblinkersen från skärmen och rycka lite i kabeln så ser du vilken kabel de är som rör sig under huven smile

R1 3 ツ
└┼┤
2 4

Sök