4285
Sök

Köpråd: Mustang GT 05-07. Bmw 325i Coupé -07, Bmw M3 E46

404 Inlägg
16 oktober 2012
#81
hehe Rock-Star, det tvekar jag inte en sekund på. Dock så var du ganska snabb på att ge massa exempel på att min gliring var felaktig. Det kunde läsas som att du tog det på allvar. Nu tror jag dock dom flesta här inne skriver med glimten i ögat....eller?


2 982 Inlägg
16 oktober 2012
#82
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.


404 Inlägg
16 oktober 2012
#83
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Jag tycker Mustang är bättre för att den är snyggare och BMW skönare för att det killar så skönt i magen när man gasar.(TS har nog vett nog att förstå att vilka "tips" man ska ta åt sig av)
Senast redigerat av Decerto (16 oktober 2012)


125 Inlägg
16 oktober 2012
#84
Alla onödiga inlägg om försäkringskostnader kan ni ju bara lägga ner helt eftersom det helt och hållet är personligt och beror på en massa olika faktor som avgör kostnaden.

För att återgå till frågan hade jag nog kikat på så NY bil som möjligt och då faller ju en M3 E46 bort enligt mig om man inte hittar en 05a. Men det är trots allt en GAMMAL konstruktion. E9X är fina bilar min erfarenhet är dock att de också kan/krånglar en del. Speciellt 325 som har haft problem med vevhusvent. Mustang GT har jag ingen erfarenhet av (SVT Cobra) förutom det jag läst och de verkar ju ha rätt mkt små problem men ser ju tuffa ut. Välj en manuell och så sen årsmodell som budgeten tillåter.

Därav mitt inlägg om att kanske kolla på en GTO/Corvette istället. Mer effekt och bättre kvalitet än ovan nämnda. Eller varför inte en G8 som är nyast i gänget här?


Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 oktober 2012
#85
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Autotech

Livsnjutare
1 707 Inlägg
16 oktober 2012
#86
Busgrabb skrev:
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Nu vill jag inte verka gnällig..

Men M3 E46 väghållning är ingenting att hurra för och verkligen inte bromsarna som är bland det sämsta jag upplevt på en prestanda bil. Bladfjädrar spöar M3:an så det ryker om det, det säger en hel del om den fantastiska väghållningen..

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
16 oktober 2012
#87
HereComesTrouble skrev:
Busgrabb skrev:
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Nu vill jag inte verka gnällig..

Men M3 E46 väghållning är ingenting att hurra för och verkligen inte bromsarna som är bland det sämsta jag upplevt på en prestanda bil. Bladfjädrar spöar M3:an så det ryker om det, det säger en hel del om den fantastiska väghållningen..

Nu kommer BMW-fanatikerna att explodera av ilska wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Livsnjutare
1 707 Inlägg
16 oktober 2012
#88
IceEyes skrev:
HereComesTrouble skrev:
Busgrabb skrev:

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Nu vill jag inte verka gnällig..

Men M3 E46 väghållning är ingenting att hurra för och verkligen inte bromsarna som är bland det sämsta jag upplevt på en prestanda bil. Bladfjädrar spöar M3:an så det ryker om det, det säger en hel del om den fantastiska väghållningen..

Nu kommer BMW-fanatikerna att explodera av ilska wink

Det brukar dom göra lol

Just BMW ägare brukar vara fanatiker av någon anledning..hmm

404 Inlägg
16 oktober 2012
#89
Busgrabb skrev:
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Haha vadå driver på båda bakhjulen samtidig? till skillnad från vilken annan prestanda bil då? den har väl dom flesta, limited slip på diffen. Det var väl dessutom amerikanarna som utvecka detta först med GM's "Posi-Traction"


Rejsa ?
2 959 Inlägg
16 oktober 2012
#90
HereComesTrouble skrev:
Busgrabb skrev:
Rock-Star skrev:
jo men samtidigt måste ni förstå att killen är ute efter råd...
och nån svarar att m3 har bra ax och att den går att svänga och bromsa med?
.-- man blir ju facking förbannad... är det ett bra köpråd?
Huuuuur blir TS avhjälpt ???

folk verkar ju skriva vadsomhelst om de inte har ngt vettigt att tillföra.
en annan påstår att mustangen är billig för att den anses vara gubb-bil? - en ren bomb då Vart är beläggen?
- jag kontrar med vad det beror på och inte för att den anses vara en gubb-bil, varpå snubben kontrar med att hans saab är dyrare än hans mustang(?)... vilket inte spelar nån roll då olika bilar kostar olika på olika bolag.
man blir fan lack på folk som skriver utan belägg och bara vräker ur sig saker de inte kan/förstår.

Ja det var jag som skrev det ja...inte världes köpråd men till skillnad från jänkaren så är det en bil som är otroligt fint balanserad och svänger och bromsar riktigt bra och dessutom driver på båda bakhjulen samtidig vilket höjer körglädjen en jävla massa.
Var det så man blir förbannad?
Man kan sätta sig ner och skriva riktigt utförligt om bilarna om man orkar men det var kort sammanfattning.

Nu vill jag inte verka gnällig..

Men M3 E46 väghållning är ingenting att hurra för och verkligen inte bromsarna som är bland det sämsta jag upplevt på en prestanda bil. Bladfjädrar spöar M3:an så det ryker om det, det säger en hel del om den fantastiska väghållningen..

Nu säger jag inte att det är någon F1 bil men för sin ålder och pengar så ligger den väl riktigt bra på vägen?
Är bromsarna på M3 E46 inte bra för att vara en prestandabil?
Det bästa på hela bilen i sin klass måste ju vara bromsarna.
Har kört en del bilar, dock inte överdrivet många jänkare men jämfört med en C5:a från samma år så känns M3:an jävligt mycket vassare på allt, dock inte rakt fram kanske.

Är det många bilar i den prisklassen som är snabbare på Mantorp eller på ringen?
Hur man man tycka att bladfjädring är bättre än en relativt modern hjulupphänging som tex M3 förstår jag inte.

Jag vill inte på något sätt lyfta M3:an till skyarna och är inte en super BMW fanatiker, den har allt sina brister den med men gämför man bilarna trådskaparen frågar om så är den väl utan tvivel roligast.

Autotech

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 oktober 2012
#91
För sin prisklass så låg M3 E46 skit på vägen.
Bromsarna är riktigt dåliga, C5an vågar jag inte utala mig om eftersom jag aldrig haft någon.
Därimot provkört, och även om jag inte gillar designen så kändes den bra mycket mer sportbil än M3,
Även fast den hade bladfjädrar och allt!

Det handlar inte om vilken bil som kan köras snabbast av ett proffs på ringen utan vilken bil som har bäst förutsättningar för att bli bra åt tråd skaparen.

Men nu var det väl C6 som togs upp som förslag? Gissa om jag själv vart förvånad efter att ha hört så mycket skit om amerikanare.. Bevisligen är det som tur är mest snack av fanatiker.

Så nej, M3 E46 är verkligen inte vassare på någonting förutom sitt rykte.
Som har skapats av..just det fanatiker.

404 Inlägg
17 oktober 2012
#92
Busgrabb skrev:
gämför man bilarna trådskaparen frågar om så är den väl utan tvivel roligast.

Där slog du huvudet på spiken. Det finns lika många svar som det finns tyckare. tex i min värld går det inte att jämföra c6:an med m3:an.
Senast redigerat av Decerto (17 oktober 2012)


Rejsa ?
2 959 Inlägg
17 oktober 2012
#93
HereComesTrouble skrev:
För sin prisklass så låg M3 E46 skit på vägen.
Bromsarna är riktigt dåliga, C5an vågar jag inte utala mig om eftersom jag aldrig haft någon.
Därimot provkört, och även om jag inte gillar designen så kändes den bra mycket mer sportbil än M3,
Även fast den hade bladfjädrar och allt!

Det handlar inte om vilken bil som kan köras snabbast av ett proffs på ringen utan vilken bil som har bäst förutsättningar för att bli bra åt tråd skaparen.

Men nu var det väl C6 som togs upp som förslag? Gissa om jag själv vart förvånad efter att ha hört så mycket skit om amerikanare.. Bevisligen är det som tur är mest snack av fanatiker.

Så nej, M3 E46 är verkligen inte vassare på någonting förutom sitt rykte.
Som har skapats av..just det fanatiker.

C6:an har det väl inte talats om....Mustang GT var det ju han frågade om?

Autotech

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 oktober 2012
#94
Busgrabb skrev:
HereComesTrouble skrev:
För sin prisklass så låg M3 E46 skit på vägen.
Bromsarna är riktigt dåliga, C5an vågar jag inte utala mig om eftersom jag aldrig haft någon.
Därimot provkört, och även om jag inte gillar designen så kändes den bra mycket mer sportbil än M3,
Även fast den hade bladfjädrar och allt!

Det handlar inte om vilken bil som kan köras snabbast av ett proffs på ringen utan vilken bil som har bäst förutsättningar för att bli bra åt tråd skaparen.

Men nu var det väl C6 som togs upp som förslag? Gissa om jag själv vart förvånad efter att ha hört så mycket skit om amerikanare.. Bevisligen är det som tur är mest snack av fanatiker.

Så nej, M3 E46 är verkligen inte vassare på någonting förutom sitt rykte.
Som har skapats av..just det fanatiker.

C6:an har det väl inte talats om....Mustang GT var det ju han frågade om?

Nej, men någon föreslog GTO och Corvette.
Och eftersom dom ligger i ungefär samma prisklass så varför  inte.

75 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#95
Hej allihopa,jag har inte kunnat kika på tråden eftersom jag jobbat så förbasskat mycket.
Ska jag vara ärlig så är det inga vidare tips jag får tongue
Jag kan ju säga såhär, Mustang GT är ute ur bilden. fast tänker ändå provköra den för att vara 100.
Jag gillar GTOn som fan men inte mer än vad jag gillar m3an tyvärr.
Jag uppskattar att alla kommer med råd, men som tidigare nämnt så är det inte mycket tips om bilarna hmm
Jag känner till autopower men jag gissar på att nästan ALLA där är BMW fanatiker så all tips kommer typ vara endast m3 eller m5 som jag inte ens vill ha.


Rejsa ?
2 959 Inlägg
17 oktober 2012
#96
HereComesTrouble skrev:
Busgrabb skrev:
HereComesTrouble skrev:
För sin prisklass så låg M3 E46 skit på vägen.
Bromsarna är riktigt dåliga, C5an vågar jag inte utala mig om eftersom jag aldrig haft någon.
Därimot provkört, och även om jag inte gillar designen så kändes den bra mycket mer sportbil än M3,
Även fast den hade bladfjädrar och allt!

Det handlar inte om vilken bil som kan köras snabbast av ett proffs på ringen utan vilken bil som har bäst förutsättningar för att bli bra åt tråd skaparen.

Men nu var det väl C6 som togs upp som förslag? Gissa om jag själv vart förvånad efter att ha hört så mycket skit om amerikanare.. Bevisligen är det som tur är mest snack av fanatiker.

Så nej, M3 E46 är verkligen inte vassare på någonting förutom sitt rykte.
Som har skapats av..just det fanatiker.

C6:an har det väl inte talats om....Mustang GT var det ju han frågade om?

Nej, men någon föreslog GTO och Corvette.
Och eftersom dom ligger i ungefär samma prisklass så varför  inte.

C6 ligger väl inte i samma prisklass som M3 E46?

Autotech

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 oktober 2012
#97
Busgrabb skrev:
HereComesTrouble skrev:
Busgrabb skrev:

C6:an har det väl inte talats om....Mustang GT var det ju han frågade om?

Nej, men någon föreslog GTO och Corvette.
Och eftersom dom ligger i ungefär samma prisklass så varför  inte.

C6 ligger väl inte i samma prisklass som M3 E46?

Billigaste C6 ligger runt 200k, lite högre än billigaste M3.
Samtidigt behöver man inte vara lika försiktig eftersom C6:an är byggd för att hålla, precis som C5.

Icke gående Hellaflush wannabe
287 Inlägg
17 oktober 2012
#98
ferr skrev:
Hej allihopa,jag har inte kunnat kika på tråden eftersom jag jobbat så förbasskat mycket.
Ska jag vara ärlig så är det inga vidare tips jag får tongue
Jag kan ju säga såhär, Mustang GT är ute ur bilden. fast tänker ändå provköra den för att vara 100.
Jag gillar GTOn som fan men inte mer än vad jag gillar m3an tyvärr.
Jag uppskattar att alla kommer med råd, men som tidigare nämnt så är det inte mycket tips om bilarna hmm
Jag känner till autopower men jag gissar på att nästan ALLA där är BMW fanatiker så all tips kommer typ vara endast m3 eller m5 som jag inte ens vill ha.

Som sagt kika på nån 335 också, lite dyrare i inköp men billig i drift och extremt tålig motor om du vill trimma!

Såhär beter sig ryggradslösa kräk! http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 884#997884

75 Inlägg
17 oktober 2012
Trådstartare
#99
Joo dom är också väldigt fina bilar, jag var inne i de också ett tag tills jag såg priset hmm
Vad tycks om denna?
http://www.blocket.se/stockholm/BMW_M3_ … 11&w=3


Allmänt envis
12 512 Inlägg
17 oktober 2012
#100
ferr skrev:
Hej allihopa,jag har inte kunnat kika på tråden eftersom jag jobbat så förbasskat mycket.
Ska jag vara ärlig så är det inga vidare tips jag får tongue
Jag kan ju säga såhär, Mustang GT är ute ur bilden. fast tänker ändå provköra den för att vara 100.
Jag gillar GTOn som fan men inte mer än vad jag gillar m3an tyvärr.
Jag uppskattar att alla kommer med råd, men som tidigare nämnt så är det inte mycket tips om bilarna hmm
Jag känner till autopower men jag gissar på att nästan ALLA där är BMW fanatiker så all tips kommer typ vara endast m3 eller m5 som jag inte ens vill ha.

För att vara ett forum dedicerat till ett enda märke är Autopower stort och därmed finns det BMW-ägare som inte nödvändigtvis är partiska entusiaster också. Men visst, få där tycker illa om BMW om vi säger så.

Är det en M3 du har fastnat för så fundera vidare och hasta inte, ta en titt på Autopower det skadar knappast även om det kanske är lite BMW-orienterat där. Jag vill påstå att M3 är ett bra val, det ämnet har bland annat jag diskuterat med "HereComesTrouble" flera gånger tidigare och hans åsikter delar jag inte, en bil får inte den status på marknaden M3 har om modellen är skit utan M3 E46 är både kompetent och byggd för att tåla hård körning. Men vi har kommit överens om att tycka olika på den punkten...

Däremot kan han ha rätt om bromsarna, de som "kan" brukar anse att bromsarna inte är dimensionerade för bankörning utan bottnar lite väl snabbt. Bromsar är dock en del som är enkelt att uppgradera.

I övrigt är det en av de bästa körmaskiner du kan köpa, enligt mig och många andra åtminstone. Den kostar mer i drift än en vanlig bil, men är det den biltypen du är intresserad av så prova en.

Edit: Angående den M3 du länkar till ser den utefter vad man kan se i en annons helt ok ut, en ägare sedan ny är positivt och han beskriver den som välvårdad. Om det skall vara SMG eller manuell låda det går alltid att diskutera, en smaksak helt enkelt!
Senast redigerat av Rquired (17 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.


Sök