3392
Sök

Volvo 940 drar ström

34 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
har en volvo 940 -92 som drar ström. det tar ca 3 dagar när den inte körs sen är batteriet så nere att bilen inte går att starta. har kollat lampan i bagaget, handskfacket och innerbelysningen. men det finns en lite skum grej och de är att är att om förardörren är stängd så lyser inte de andra dörrarna när man öppnar dem men om du öppnar förardörren så lyser de andra... yikes så frågan är vad är det som kan dra ström?

5 705 Inlägg
9 oktober 2012
Har du amperemätt?
Stäng av allt som du kan stänga av manuellt. Öppna huven och ta loss plus-polen på batteriet.
Sen plockar du fram en multimeter, ställer in den på ampere-läge. Stoppar ena kabeln mot batteripolen och andra kabeln på kabelskon som tidigare satt på batteriet.

Hur många ampere visar multimetern?
Normalt på en bil med insprutning är runt 50mA om du inte har en stereo som alltid ligger i standby.

Drar bilen onormalt mycket ström så är det bara att börja leta, ta det enklaste först. T.ex lampor som inte släcks.

Min 345a drar 0,12mA när allt är avstängt och stereon bortkopplad, men då har inte jag några styrboxar som alltid behöver ström i min bil.
Med min stereo inkopplad så drar bilen 112mA för att stereon är en jobbig jävel som alltid visar klockan på skärmen.
Senast redigerat av simlar (9 oktober 2012)

34 Inlägg
18 oktober 2012
Trådstartare
Tacksam för svaret men de va kanske lite avanserat men vi kopplar bort olika och ser när de ger resultat så jakten fortsätter;-)

Sök