2789
Sök

Vad för färg på sprayburk för att lackera fälgar?

512 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
Aaaahooj.

Ska ta åh snygga te vinterfälgarna lite(Aluminium) Så ja ha slipa ner dom och ska lägga på grund.

Hade tänkt att ta lack sprutan och dra på industrifärg men orkar inte böka med åh blanda åh skit.

Vad rekommenderar ni att man ska ha för färg på sprayburk? Finns ju olika sorter.
Dom ska bli vita smile
1k, 2k ?

JFfoto
10 oktober 2012
Köp det här, så slipper du slipa också smile

http://www.dipit.se/index.php?route=faq/faq&fpath=1

512 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
Kalltkaffe skrev:
Köp det här, så slipper du slipa också smile

http://www.dipit.se/index.php?route=faq/faq&fpath=1

Jo jag har funderat på att lacka dom i plastidip. Men de beror på vad en vanlig sprayburk kostar i pris tongue
Dom är nog billiagre än 2k sprayfärg:P

Någorlunda slipade är dom redan xD
Senast redigerat av Specialraggarn (10 oktober 2012)

3 173 Inlägg
10 oktober 2012
De med att plastidip är dyrt.de tycker ja inte om man jämför med vanlig färg som man helst ska lägga någon grund sedan basfärgen å sedan klarlack på det om de ska bli bra ..då e ju plastidip billigt wink..sen är plastidip sjukt lätt jobbat smile

512 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
tobzter skrev:
De med att plastidip är dyrt.de tycker ja inte om man jämför med vanlig färg som man helst ska lägga någon grund sedan basfärgen å sedan klarlack på det om de ska bli bra ..då e ju plastidip billigt wink..sen är plastidip sjukt lätt jobbat smile

jodå. hur många burkar kan de gå åt tro :S. Ska lacka HELA fälgarna, alltså insidan med. 17Tum 5 Ekrade

140 Inlägg
10 oktober 2012
Plast dip är la inte så dyrt? Värt är det iallefall.
http://www.conrad.se/PLASTI-DIP%ae-SPRA … c%2Fmd5%7D

Mehhhhhhhhhhh

279 Inlägg
10 oktober 2012
kör man med vanlig färg på burk och inte platsidip såg går det att lacka med 4st. fast då blir det lite tunt. jag har kört mina med 5 burkar (på 4st fälgar) blir billigare att ta det i spruta om man kan / har plats

302 Inlägg
10 oktober 2012
Det finns speciell färg på sprayburk för fälgar.
AutoK har 4-5 olika kulörer, och kan inhandlas på mekonomen.

Nu läste jag inte fälgstorlek, men jag körde 3 burkar till 4st 20" fälgar, och det räckte och vart lite kvar.
Dock håller pulverlack mycket bättre..
Senast redigerat av xciso (10 oktober 2012)

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

279 Inlägg
10 oktober 2012
xciso skrev:
Det finns speciell färg på sprayburk för fälgar.
AutoK har 4-5 olika kulörer, och kan inhandlas på mekonomen.

Nu läste jag inte fälgstorlek, men jag körde 3 burkar till 4st 20" fälgar, och det räckte och vart lite kvar.
Dock håller pulverlack mycket bättre..

har kört med auto-k jag med och den färgen har fungerat bra och hållt bra. körde 4bukar till 4st 18" och tycker det blev lite tunt lager. nu när jag lackade 16" till vinterfälgen så gick det åt 5st och tycker det blev bättre lager då. och körde även klarlack efter. så kan återkomma med hur bra det höll om ett par månader smile

140 Inlägg
10 oktober 2012
Gör som du vill , men räcker med 4 plastdip burkar alltså 1 per fälg.

Mehhhhhhhhhhh

679 Inlägg
10 oktober 2012
Sitter och funderar lite över plastidip.. håller på att renovera ett par gamla 15" penta fälgar och tänkte om man skulle ta att lacka mitten av fälgarna (allt utom fälgbanan) i någon grå typ av färg. Men hur många burkar bör jag räkna med för 4st 15" fälgar? där enbart mitten ska lackas och alltså inte fälgbanorna som är relativt breda.

314 Inlägg
11 oktober 2012
ska du vara seriös o lacka fälgar så lämna in dom till pulverlackering. de är värt varenda krona. De blir en toppen yta och färgen blir dessutom väldigt slitstak!

158 Inlägg
12 oktober 2012
skall själv lacka emblem & vinge, kanske tak nu. varit inne på dipit.se och det verkar ju skitbra smile Bra att det är enkelt att ta av också smile

512 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Blir hagmans grundfärg(grå)
Sen kommer de bli 2-3 lager Vit slät Hammarlack på sprayburk. smile
Postar bild på resultat framöver.

Lär ju räcka med 1 burk per fälg, (Får vi hoppas)

279 Inlägg
12 oktober 2012
Tänk bara på att Hammarlack innehåller silcon vilket ställer till det för framtiden om du vill göra om det

512 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Klevert skrev:
Tänk bara på att Hammarlack innehåller silcon vilket ställer till det för framtiden om du vill göra om det

Jo, OM jag ska lacka direkt på den någon gång.
Men ska jag lacka om fälgarna så blir det ju te att slipa ner dom igen isf tongue

279 Inlägg
12 oktober 2012
Specialraggarn skrev:
Klevert skrev:

Men ska jag lacka om fälgarna så blir det ju te att slipa ner dom igen isf tongue

jo såklart slipar man men när det finns silcone inärheten av vanlig lack så blir det inget bra. tänkte bara så du vet.
har något någon gång blivit silcone infekterat så är det ganska svårt att får bort det. ville bara göra dig medveten om risken. har själv lackat plåtisar med hammarlack till husvagnen och det blev snyggt på den + att det håller bra

512 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Klevert skrev:
Specialraggarn skrev:
Klevert skrev:

jo såklart slipar man men när det finns silcone inärheten av vanlig lack så blir det inget bra. tänkte bara så du vet.
har något någon gång blivit silcone infekterat så är det ganska svårt att får bort det. ville bara göra dig medveten om risken. har själv lackat plåtisar med hammarlack till husvagnen och det blev snyggt på den + att det håller bra

OKej.

Men fälgarna kommer grundas sen typ 2-3 lager beroende på hur de täcker.
Men känns inte som att så lite silikon som det kommer att bli på fälgarna kommer att förstöra lacken på bilen tongue

279 Inlägg
12 oktober 2012
Specialraggarn skrev:
Klevert skrev:
Specialraggarn skrev:

OKej.

Men känns inte som att så lite silikon som det kommer att bli på fälgarna kommer att förstöra lacken på bilen tongue

näe smile förstör lacken på bilen gör det ju inte. inte lack som stelant men lack som läggs inärheten av silcon / på silicon blir ju kass så det behöver du inte oroa dig för. var mest om du ska lacka om fälgen som det kan bli lite jobbigt

512 Inlägg
12 oktober 2012
Trådstartare
Klevert skrev:
Specialraggarn skrev:
Klevert skrev:

OKej.

näe smile förstör lacken på bilen gör det ju inte. inte lack som stelant men lack som läggs inärheten av silcon / på silicon blir ju kass så det behöver du inte oroa dig för. var mest om du ska lacka om fälgen som det kan bli lite jobbigt

Aha. Jo, Nästa gång jag lackar dom ska dom blästras och pulverlackas ;D
Tänkte de skulle vara kul åh pröva med hammarlack nu och få göra de själv denna gång iaf tongue

Sök