som rubriken lyder så undrar jag vad det är för skillnad på dessa modeller? är det bara pållarna under huven eller är det något mer? när man är ute på blocket och kollar runt så är det grymt många fler 320 till salu än 325orna, så är det något fel som kommer på dessa när de börjar få några år på nacken? undrar även om 320 är någonting att ha eller om den är som en snigel på vägen? skulle gärna vilja ha något som prestandamässigt är bättre eller är ungefär som s40t4an som jag ägde innan:)
Jadu, 320 har bara en 2.0. 325 har 2,5L motor. 320 kommer kännas som en snigel på vägen, kör på 325 istället, eller 328. Bensinmässigt så går inte 320n billigare än dem andra 2.
Jadu, 320 har bara en 2.0. 325 har 2,5L motor. 320 kommer kännas som en snigel på vägen, kör på 325 istället, eller 328. Bensinmässigt så går inte 320n billigare än dem andra 2.
så allting pekar alltså på 325 då! inget annat minus plus på de 2 modellerna?
Jämförde självklart 320 med hans t4. Jag hade kört på 328. Det enda - är väl att dem flesta är så satans sletna, men det gäller väl alla e36. Tyvärr är många helt slutkörda. Ett tips är att inte åka och kolla på en 93 som rullat 26k mil. Bakvagnsbussningar är ett vanligt problem på dessa, glapp i bakaxeln dvs.
Jag hade en v40 steg 2 chippad som drog en t4. Så har hyffsad koll.
Jämförde självklart 320 med hans t4. Jag hade kört på 328. Det enda - är väl att dem flesta är så satans sletna, men det gäller väl alla e36. Tyvärr är många helt slutkörda. Ett tips är att inte åka och kolla på en 93 som rullat 26k mil. Bakvagnsbussningar är ett vanligt problem på dessa, glapp i bakaxeln dvs.
hehe bra;) mmm märkt det oxå när man kollat runt...men hur långt tål dessa att gå? tycker att 26 låter mkt men vet inte hur det är på en bmw, enda jag vet är att vattenpumpen ska bytas vid 25k mil;)
Jämförde självklart 320 med hans t4. Jag hade kört på 328. Det enda - är väl att dem flesta är så satans sletna, men det gäller väl alla e36. Tyvärr är många helt slutkörda. Ett tips är att inte åka och kolla på en 93 som rullat 26k mil. Bakvagnsbussningar är ett vanligt problem på dessa, glapp i bakaxeln dvs.
hehe bra;) mmm märkt det oxå när man kollat runt...men hur långt tål dessa att gå? tycker att 26 låter mkt men vet inte hur det är på en bmw, enda jag vet är att vattenpumpen ska bytas vid 25k mil;)
Dem kan gå långt haha. 26k mil var bara ett exempel, den kan ju självklart vara fin ändå. Men risken minskar ju helt klart. Lägg nån tusing extra och försök hitta någon som rullat under 20k. Om den är importerad, kolla när den importerades. Brukar vara fifflat med mätaren om den importerades flera år efter den rullat i tyskland.
Dem kan gå långt haha. 26k mil var bara ett exempel, den kan ju självklart vara fin ändå. Men risken minskar ju helt klart. Lägg nån tusing extra och försök hitta någon som rullat under 20k. Om den är importerad, kolla när den importerades. Brukar vara fifflat med mätaren om den importerades flera år efter den rullat i tyskland.
mmm kollar på de under 20 då jag hoppas slippa behöva byta vattenpumpen på ett tag och få tag i en bil som ser ut att vara i bra skick;) men du har ingen aning om när remmen/kedjan ska bytas på dessa? 22-24k mil?
Dem kan gå långt haha. 26k mil var bara ett exempel, den kan ju självklart vara fin ändå. Men risken minskar ju helt klart. Lägg nån tusing extra och försök hitta någon som rullat under 20k. Om den är importerad, kolla när den importerades. Brukar vara fifflat med mätaren om den importerades flera år efter den rullat i tyskland.
mmm kollar på de under 20 då jag hoppas slippa behöva byta vattenpumpen på ett tag och få tag i en bil som ser ut att vara i bra skick;) men du har ingen aning om när remmen/kedjan ska bytas på dessa? 22-24k mil?
Det är ju kedja. Den ska man inte behöva byta. Bara om den börjar rassla, så några intervaller finns inte. (vad jag vet iallafall). Vattenpumpen byter man på en kvart eller 2, inga svårigheter alls. Den kan du även behöva byta innan 25k mil, ingen garanti på den.
Det är ju kedja. Den ska man inte behöva byta. Bara om den börjar rassla, så några intervaller finns inte. (vad jag vet iallafall). Vattenpumpen byter man på en kvart eller 2, inga svårigheter alls. Den kan du även behöva byta innan 25k mil, ingen garanti på den.
okok bra att höra iaf...hört om vattenpumpen att det ska luftas och fan och hans oster innan det är färdigt, men det var ju riktigt bra att man fick höra någonting positivt iaf;)
Det är ju kedja. Den ska man inte behöva byta. Bara om den börjar rassla, så några intervaller finns inte. (vad jag vet iallafall). Vattenpumpen byter man på en kvart eller 2, inga svårigheter alls. Den kan du även behöva byta innan 25k mil, ingen garanti på den.
okok bra att höra iaf...hört om vattenpumpen att det ska luftas och fan och hans oster innan det är färdigt, men det var ju riktigt bra att man fick höra någonting positivt iaf;)
Självklart måste man lufta kylsystyemet efter man börjat riva ner det. Men det reder vem som helst ut! Om inte så får man lära sig, men det är busenkelt.
Självklart måste man lufta kylsystyemet efter man börjat riva ner det. Men det reder vem som helst ut! Om inte så får man lära sig, men det är busenkelt.
lufta vet jag självklart hur man gör men att det tog sjukt lång tid och massa skit med det
Självklart måste man lufta kylsystyemet efter man börjat riva ner det. Men det reder vem som helst ut! Om inte så får man lära sig, men det är busenkelt.
lufta vet jag självklart hur man gör men att det tog sjukt lång tid och massa skit med det
under huven är det olika helt enkelt. även växellåda och om jag inte minns fel så är hela drivpaketet anorlunda med.
men ska vänta och se vad andra skriver. ett senare projekt kommer vara att slänga i en 325 med drivaxel, växellåda och allt det i min 318 kan bli intressant vad som behöver bytas mer.
under huven är det olika helt enkelt. även växellåda och om jag inte minns fel så är hela drivpaketet anorlunda med.
men ska vänta och se vad andra skriver. ett senare projekt kommer vara att slänga i en 325 med drivaxel, växellåda och allt det i min 318 kan bli intressant vad som behöver bytas mer.
men den stora skillnaden är effekten och priserna
Du kan lika bra köra turbo på nuvarande motorn. Dom tål mycket stryk.
under huven är det olika helt enkelt. även växellåda och om jag inte minns fel så är hela drivpaketet anorlunda med.
men ska vänta och se vad andra skriver. ett senare projekt kommer vara att slänga i en 325 med drivaxel, växellåda och allt det i min 318 kan bli intressant vad som behöver bytas mer.
men den stora skillnaden är effekten och priserna
Skiljer även på lådan i 325 och 328. Ska du bygga så kör med låda från 328an, den är bättre alla dagar i veckan. Samma låda som sitter i m3an. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter nu.