Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer
Hoppsan. Har visst glömt att svara på era kommentarer ser jag Tackar så mycket! Kul att det gillas.
Nu är höger sida i det stora hela klar. Spacklet ska få en sista touch och sedan ska epoxigrund på. In och utsida ska kittas i skarvarna. (Tips på bra kitt?) Sedan är det vänster sida till att åka upp på operationsbordet!
Du fick mig o kolla alla dessa småsaker på min R o skönt för min del såg allt sågt fint ut då jag aldrig skulle orka med en sådan här stor renovering! Men ack så skoj det är att göra det o man ser hur fin den blir!
Du fick mig o kolla alla dessa småsaker på min R o skönt för min del såg allt sågt fint ut då jag aldrig skulle orka med en sådan här stor renovering! Men ack så skoj det är att göra det o man ser hur fin den blir!
Ja det ska bli skönt att få se bilen hel och rostfri igen (Känns otroligt långt bort just nu förövrigt)! Härligt att höra att din verkar vara i bättre skick ^^ Min är ju ett extremfall också så....
följt dig både här och på 850x70klubben på din gamla vita och den här och är grymt imponerad på din inställning på helrenovering då många "fuskar" sig fram medans ud gör allt, tummen upp!
Efter att ha kollat hur din såg ut under tröskelplasten så har jag blivit nojjig som f*n över vad jag hittar när jag tar loss de i vinter "/ snygg renovering :-)
Fint som satan blir de! Tummen upp Jag skulle rekommendera pp-flex som karosseri kitt, det tycker jag funkar bäst men det koster en del om jag har rätt^^
Fint som satan blir de! Tummen upp Jag skulle rekommendera pp-flex som karosseri kitt, det tycker jag funkar bäst men det koster en del om jag har rätt^^
Tack så mycket! Okej, ska kika på det! Såg också att Volvos egna kitt inte var så förfärligt dyrt heller så...
Nu har jag semester vilket betyder mer tid till bilen. Yaaay!
Så gårdagen ägnades åt att skrapa asfaltsmattor på förarsidans golv och passagerarsidans golv. Var riktigt jobbigt tills jag kom på ett litet knep!
Här har det tjuvstartats lite! Höger fram klart Och här har vi då det lilla knepet... Jag fick en snilleblixt från yngre dagar när man var ute och cyklade en varm sommardag och fällde ner stödet i den heta asfalten. Stödet gick ju igenom asfalten som smör! Så min tanke var om jag värmde asfaltsmattan tills ytan vart lite "svedd" och mattan vart mjuk så skulle jag kunna skrapa bort den utan större ansträngning. Vilket fungerade utmärkt! Här sveper jag över mattan med en gaspatron med brännarmunstycke tills ytan blir missfärgad/Svedd Sedan kilar jag in ett stämjärn mellan karossen och mattan och trycker så släpper mattan.... 5-10min senare är allting borta och tvättat
Den mattan som är kvar på "kardantunneln" låter jag vara kvar. Då vi ej har gjort någon åverkan på den. Så nu ska baljorna bak göras färdiga. Reservhjulsbaljan ska också få sig en omgång. Sedan ska hela golvet mattas ner och lackas i 607 T-gul