så det är bättre med org kammarna om man vill ha tidigt ladd?
Ja, dem är bättre om man vill ha tidig laddtryck och bredare register.
T5driver skrev:
när man borrar vevhusventilatonen är det inte risk för försvagningar/ obalans i blocket?
Jo, det är det. Blocket blir ju lite klenare såklart. Därav diskuterar de lärde om man ska fräsa eller inte.
T5driver skrev:
har du någon ''guide'' hur man slipper org vevhusventilation då jag hatar röret som går från ''burken'' under insuget till insugsröret på turbon som lossnar hela tiden, och vad gör man med kabeln som går till den ? det är väll nån slags sensor ?
Nej, det har jag inte. Ser ingen anledning att bygga bort något som krävs för att hålla ner trycket i vevhuset.
Det är inte fel. Men har man en bil man bara kör med sommartid lär man komma ihåg och avsluta säsongen med att köra motorn ren från etanol. Finns bilder på TPC från en motor där dem inte gjort det. Det blocket var inte snygg invändigt.