2542
Sök

Dump ventil seat Leon 1,8t

92 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#1
Har tänkt att köpa en seat Leon 1,8t och jag undrar fall det är någon som vet fall den klarar att ha dump.. Har läst massa forum att katalysatorn m.m kan ta stryk.. Tänkte om det är någon som provat ? Finns ju öppen dump hybrid och återcirkulerande men den kan ändå ta stryk? Någon som vet / provat på just en Leon? Tacksam för svar! smile


982 Inlägg
13 oktober 2012
#2
du ska ha en åter cirkulerande..det hade jag på min (har den uppladdat) funkar fint...men har för mig att dom dumpar rätt fint med bara öppet filter.

982 Inlägg
13 oktober 2012
#3
Förövrigt grymma bilar..haft både 1,8t topsport modellen och cupra modellen..grymt nöjd med båda

92 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#4
Beeenny skrev:
du ska ha en åter cirkulerande..det hade jag på min (har den uppladdat) funkar fint...men har för mig att dom dumpar rätt fint med bara öppet filter.

Ah okey får testa med öppet filter till att börja med smile tack för snabbt svar


102 Inlägg
13 oktober 2012
#5
Du kommer garanterat nöja dig med ett öppet filter! Skit i allt som har med en eftermarknadsdump att göra.
Första milen brukar det vara skojj med pys-ljudet, sen tröttnar man fort.

Själv kör jag bara med ett insattsfilter och det pyser på rätt bra, nästan så att man stör sig på det.





/P


Älskar att spela högt! :)
143 Inlägg
13 oktober 2012
#6
Ett tips är att iaf byta ut orginal plastdump mot en likadan i aluminium.
Orginaldumpen är känd för att läcka.

Jag har en Forge ifrån Dahlbäck Racing på min.
Inte så farligt dyr heller. smile
Det är helt enkelt ett rent utbyte mot en tätare modell.
Alltså ingen "FNYS" dump. big_smile

En helt öppen dump kommer inte att fungera på din,
så allra minst ska du ha en Hybrid.
Men har inte hört nån som har testat hybrid på dessa motorer om de funkar.
Senast redigerat av Räcket (13 oktober 2012)

Nu byggs det i en GMC. =)
Sponsorer: Enviro-Safe AC-kit / USABilforum / Summer On Wheels / BDS Lindesberg / Mamma och Syster.

92 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#7
Puttenutte skrev:
Du kommer garanterat nöja dig med ett öppet filter! Skit i allt som har med en eftermarknadsdump att göra.
Första milen brukar det vara skojj med pys-ljudet, sen tröttnar man fort.

Själv kör jag bara med ett insattsfilter och det pyser på rätt bra, nästan så att man stör sig på det.





/P

Haha okej, nä men vad bra då börjar jag med öppet filter smile


92 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
#8
Räcket skrev:
Ett tips är att iaf byta ut orginal plastdump mot en likadan i aluminium.
Orginaldumpen är känd för att läcka.

Jag har en Forge ifrån Dahlbäck Racing på min.
Inte så farligt dyr heller. smile
Det är helt enkelt ett rent utbyte mot en tätare modell.
Alltså ingen "FNYS" dump. big_smile

En helt öppen dump kommer inte att fungera på din,
så allra minst ska du ha en Hybrid.
Men har inte hört nån som har testat hybrid på dessa motorer om de funkar.

Ah okey tack för tipset ! smile


13 Inlägg
15 oktober 2012
#9
SOM SAGT ÅTERCIRKULERANDE OCH SPORTLUFTSFILTER,  vet att du kommer vilja ha så mkt dumpljud sommöjligt så kör på en återcirk i alu! tongue

92 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
#10
confuzzed skrev:
SOM SAGT ÅTERCIRKULERANDE OCH SPORTLUFTSFILTER,  vet att du kommer vilja ha så mkt dumpljud sommöjligt så kör på en återcirk i alu! tongue

börjar med öppet filter först så får vi se sen wink



Sök