17 oktober 2012
Trådstartare
Hejsan
Jag har turbokonverterat min BMW e34 535. För det första vill jag säga att den är omappad men jag tycker inte motorn borde bete sig såhär ändå.
Den går bra på tomgång en kort stund, kanske 30 sekunder men sen börjar den gå orent och beter sig konstigt i ett fåtal sekunder för att sedan dö. Men man kan starta motorn igen precis efter det att den dött och då går den bra i ca 30 sekunder igen för att sedan dö och så håller det på hela tiden. Det spelar ingen roll om den går på tomgång eller om man gasar, den beter sig likadant ändå.
Den beter sig liknande när man kör, fast då dör inte motorn helt utan börjar gå orent och går allmänt dåligt och börjar man då gasa så "hackar" han liksom några sekunder och så börjar den gå bra igen och så håller det på hela tiden.
Bränslesystemet består av orginalpump i tanken som matar en 3l catchtank och sedan matar en bosch 044 till 1000cc spridare. Jag har orginal fuelrail fast med ställbar BTR. Bränsleledningarna är orginal.
Styrsystemet är Link G3 med MSD tändspole och MSD tändförstärkare och jag använder mig inte av någon lambdasond. Jag vet vad det är för mapp som sitter i boxen nu och den ska passa rätt så bra med min setup.
Är det någon som har en aning om vad det kan vara för fel eller kan det vara så att den behöver mappas för att få bukt med problemet?
Tacksam för svar MVH!!