3007
Sök

Volvo 740 T5, 428whp och 539wnm lite effektökning :)

Björne's Volvo 740 -86 T5

Hobbyfotograf
407 952 Visningar
Uppdaterades senast 4 september 2016
En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
4 mars 2014
Ser inte fy skam ut du smile Bara städa lite under huven sen så ^^

Hobbyfotograf
717 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Extrazz skrev:
Ser inte fy skam ut du smile Bara städa lite under huven sen så ^^

nej då smile städa?

Hobbyfotograf
717 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
blev lite mätare idag smile saknar bara dom 2 viktigaste nu som får komma lite senare smile dvs avgastemp och bredbandlamda smile och ja jag SKITER i om dom är från biltema...

http://i58.tinypic.com/2daemwx.jpg
Senast redigerat av bjorlen (4 mars 2014)

Rinnings letare
70 Inlägg
4 mars 2014
bjorlen skrev:
blev lite mätare idag smile saknar bara dom 2 viktigaste nu som får komma lite senare smile dvs avgastemp och bredbandlamda smile och ja jag SKITER i om dom är från biltema...

Personligen tycker jag biltemas är riktigt snygga! Jag har ocså det, dock fick min voltmätare frispel, och visade 20 volt, istället för 12.. lol

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
4 mars 2014
Du kommer nog få mycket kritik av följarna att det är biltema;) Men ja har faktiskt mätt biltema laddtrycksmätare med en R-performance och en AutoGauge. Och den lilla skillnad som skiljde var knappast märkbart. big_smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

Hobbyfotograf
717 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
EricEkback skrev:
bjorlen skrev:

Personligen tycker jag biltemas är riktigt snygga! Jag har ocså det, dock fick min voltmätare frispel, och visade 20 volt, istället för 12.. lol

Ok hehe tongue

Hobbyfotograf
717 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
_Performance_ skrev:
Du kommer nog få mycket kritik av följarna att det är biltema;) Men ja har faktiskt mätt biltema laddtrycksmätare med en R-performance och en AutoGauge. Och den lilla skillnad som skiljde var knappast märkbart. big_smile

Tycker dom är snygga och vet flera som har/haft såna och funkar kanon så fattar inte varför folk snackar dynga om deras saker smile

slappt&fint
376 Inlägg
6 mars 2014
ja och om deras produkter går sönder så är de alltid bra support där

Hobbyfotograf
717 Inlägg
6 mars 2014
Trådstartare
below_ skrev:
ja och om deras produkter går sönder så är de alltid bra support där

kompisen har mätare från dom och haft bra länge och dom har ej gått sänder

slappt&fint
376 Inlägg
6 mars 2014
har volt och vattentemp i raggarbilen funkar bra där å inne på 3dje året nu tror ja

2 030 Inlägg
6 mars 2014
nu har jag läst igenom råden å ser bra ut! utseendet på bilen va det definitivt inget fel på! big_smile riktigt fin jämfört mot vad man är van att se en 740 wink
bra jobb, fortsätt så! smile (prem lagd!)

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
BlueScreeen skrev:
nu har jag läst igenom råden å ser bra ut! utseendet på bilen va det definitivt inget fel på! big_smile riktigt fin jämfört mot vad man är van att se en 740 wink
bra jobb, fortsätt så! smile (prem lagd!)

kul att höra smile nej jag har vant mig med lacken och den måste tyvärr lackas om hade planer på militärgrön men har grunnat lite på det och de får fan bli samma färg igen smile tackar så mycket smile

Hobbyfotograf
717 Inlägg
7 mars 2014
Trådstartare
Ja idag blev de lite garagetid igen, vilket blev en provkörning smile gick extremt bra för att ladda 0.4bar spann till grymt bra på grus smile så de var kul att ÄNTLIGEN få testa bilen efter ett bra tag smile så nästa vecka så får jag bygga ihop avgassystemet smile

40 Inlägg
8 mars 2014
Har läst igenom tråden och jag måste få säga att det ser bra ut! smile

Hobbyfotograf
717 Inlägg
8 mars 2014
Trådstartare
errkanya0 skrev:
Har läst igenom tråden och jag måste få säga att det ser bra ut! smile

Roligt att höra smile

Hobbyfotograf
717 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
Ja nu är kylfläkten inkopplad samt tuta gott att småskit saker börjar bli klart nu iaf smile nu är bilen upp pallad på pallbockar igen för avgassystemsbygge oxå, blir nog klart med det idag om garage kompisen fixar lite gas till hans svets wink

Ringde även till reggning idag för att kolla upp lite grejer om jag kunde ha 940 kisse eller om de var tvunget att vara från 850 t5 och de var de ju tvunget tyvärr så ska köpa en idag smile så frågade jag även de med buren om man kunde åka igenom reggning med bur om man har bälte och bälteslås bak för att kunna få i baksäte en annan gång för de ska vara lagligt enligt vissa men då sa gubben jag pratade med att åker jag igenom med bur så kommer dom väga bilen med bur och skriva i pappret att bilen har halvbur och att de kommer bli plats för 1 passagerare så vete fan hur jag ska göra nu med buren och de hmm?? Så kom med vad ni tycker smile

slappt&fint
376 Inlägg
13 mars 2014
besikta utan bur, roligare med kompisar med big_smile

2 Inlägg
13 mars 2014
below_ skrev:
besikta utan bur, roligare med kompisar med big_smile

nej nej tvärtom.. mycke roligare med en kompis i bilen och vara sekrare än full bil med halvdöda i diket.. håller starkt på bur smile

Rinnings letare
70 Inlägg
13 mars 2014
Håller med övrekommenterare.. Roligare och säkrare med bur smile Ser riktigt fint ut med wink

Hobbyfotograf
717 Inlägg
13 mars 2014
Trådstartare
Mjo tror de blir med bur smile

Sök