1945
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

392 Inlägg
6 augusti 2007
Har 2 historier som dock inte hänt mig, men man vet ju inte om det är sanning eller myt.
Nummer 2 har jag hört från flera olika ställen:
(sen om dessa är fel formulerade från orginalet, om det finns, kan ni ju rätta till det)

1. Kenny Bräck är i karlstad och kör bil, kör väl lite för fort och stannar till vid Shell, då en polis följt efter denna fart dåre. Konstapeln går fram till Kennys bil och kenny vevar ner rutan varpå konstapeln säger:
-Gick lite fort det där va? Vem tror du att du är, Kenny Bräck eller??"

2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
6 augusti 2007
sEAMP skrev:
Har 2 historier som dock inte hänt mig, men man vet ju inte om det är sanning eller myt.
(sen om dessa är fel formulerade från orginalet, om det finns, kan ni ju rätta till det)

1. Kenny Bräck är i karlstad och kör bil, kör väl lite för fort och stannar till vid Shell, då en polis följt efter denna fart dåre. Konstapeln går fram till Kennys bil och kenny vevar ner rutan varpå konstapeln säger:

Denna är faktiskt sann! En jag känner jobbade på den macken då! Den är klockren..

2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:

Denna låter lite för grym för att vara sann...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

341 Inlägg
6 augusti 2007
En gång under körkortets tidiga dagar var jag och två kompisar ute och lekte rallyförare i skogen strax utanför stan. Vi lekte runt en bra stund och när vi sedan åkte in mot stan igen, tändes ett par lampor vid sidan av vägen. Polisbilen rullade fram och vi stannade snällt.
Polisen går fram till min kompis bil och säger med barsk röst; - Vi har stått och lyssnat på er en stund, varpå kompisen svarar; - Har vi pratat för högt?  smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
6 augusti 2007
förutom alla standard blåsningar så har 2 annurlunda dock inte roliga saker hänt...

1. körkortet va så nytt det kan bli nästan, ett par dagar... å man ska köra hem folk från konsert nere i parken, precis plockat upp dem å börjar köra... fan vad trång tyckte jag men luffade på sedan kommer det en bil mot mig i min fil (trodde jag) med fullt helljus på... sicken idiot tänkte jag å bromsade in, bilen kommer närmre når man bakom helljusen börjar skymta en blå ramp på taket, jahopp tänkte jag lite nervös å undrade varför han låg i min fil, trängde mig åt höger så vi möttes förardörr mot förar dörr...

snut - sysslar du med??

jag - vadådå??

- du kör ju mot enkelriktat!

- oj, det va ju inte så bra

-nej, undvik det, speciellt när det är så mycket folk här nere, ta nu å backa å vänd å ha en trevlig kväll...

-tack detsamma sa jag nervöst å började backa när dom sakta körde efter...

2:

jag å en polare vart ute i stan en kväll å gled, tidigare på dagen så hade jag fått i uppdrag av morsan att lämna in 2 stora sopsäckar med kläder till typ myrorna... svängde vänster ut från parkeringen å körde en bit tills man mötte en snut, man ser i backspeglen hur snuten tvärvänder å följer efter, å som vanligt gillar dom att jävlas i några hundra meter innan blåljuset åker på... jag kör in till kanten vevar ner rutan å 2st snutar kommer gåendes, den vanliga körkorts å blåsnings proceduren träder i kraft, allt är som det ska och dom tackar för sig och börjar gå... snut nummer 1 som precis gått runt bilen tvärnitar vid bakdörrs rutan å drar upp ficklampa, snut 2 gör lika så när den ser partnern, å så glor dom på säckarna... snut 2 kommer raskt upp till mig igen

-å undrar vilken butik vi har gjort inbrott i...

-jag bara ehh, det är farmors gammla kläder, är på väg för att lämna dem nån stans...

-jaha ok, säger snuten nickar åt sin kolega å börjar gå, då ropar jag

-btw vet ni vart fan jag kan lämmna skiten?

-ja det finns en myrorna låda precis runt hörnet, ha en bra kväll...

å vi drar iväg...

Wankel
1 080 Inlägg
6 augusti 2007
sEAMP skrev:

den andra har jag nog läst tidigare här på g.org, men då var det hans polare som hetsade honom till det tongue
stog inget om nån invandrare men nsuten trodde att han gick på något
Senast redigerat av StiFf (6 augusti 2007)

MDS Västerås

32 Inlägg
6 augusti 2007
Hade varit och besiktigat min omega 3000 efter att den varit avställd en vecka.
När jag kom in i byn på väg hem så blev jag ikappkörd och stoppad av polisen.

Polisen sa: Äntligen har vi fått tag i dej mad

Jag: i mej, jaha? neutral

Polisen: ja det är många som ringt och klagat över en silvrig opel som kört för fort...

Jag: Jaha men det kan vara för att jag har hål i avgassystemet som folk tror att det går fort?

Polisen skakade noncharlant på huvudet och sa:
och sen så är det ju körförbud på den här bilen, då får du ju inte köra med den...

Jag: Nej men jag har ju varit och besiktigat, och visade fram lappen. tongue

Och på lappen stog det att jag hade fått en 2a på avgassystem läckage. cool

Polisen: jo det här verkar ju stämma, men ta det lungt i fortsättningen, det här är ju ingen bil att åka fort med...

Nehe tänkte jag, så hade man haft en porche så hade det varit ok? men sa inget och for vidare...

7 Inlägg
6 augusti 2007
Polaren och jag Blev stoppade utav polisen.
Polisen- Fin bil!
Polaren- Ja de är den
Polisen- Vad är det för en bil
Jag- En Mitsu Evo 9
Polisen- Ofan, dem drar bra va?
Polaren- Ja de gör den
Polisen- Vad gör ni här?
Jag- Vi rejsade mot en Mersa e55 amg och log mot polisen
Polisen- Jaha? Hur gick det?
Jag- Jo det gick fort, han hade ingen chans 0-100 smile
Polisen- Går dem så bra
Polaren- Japp
Jag- vill ni 2 poliser följa med på en åktur?
Polisen- Skulle gärna, men jobbar.. kör inte för fort nu grabbar
Jag och polaren- Nä vi kör aldrig föör fort

Audi_Driver
Not without Turbo!

BamZe84
6 augusti 2007
Kom hem körandes från stan så glider det upp en civilare o stannar mig.. var på han kör alla basic frågorna... I bakrutan står det " The piratebay ".. så säger han kollega... " jasså du är sån dära olaglig fildelare du..." jävla pucko vem fan fildelar inte idag ?

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
6 augusti 2007
på kvällen...!! kommer in till en stor röd ljus korsning...!! petar ner en växel ågår brett genom hela korsningen över dubbla filer å baks....!! ser lite disko i bakrutan...!! stannar...!! polisen säger ta det lugnt för det börjar bli kallt å halt snart....(va krut tort sen sommar...!!) + att bilen va obesiktigad....!! men fick bara åka vidare.....!! men dom skulle komma ihåg min bil sade dom....!! hehe

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

53 Inlägg
6 augusti 2007
P: Varför kör du så fort?
J: Pissenödig!!!
hehe, då blev de lite sura, men jag fick åka vidare.
---------
En sak till. Om ni äger en bil och den står på nån annans namn tex pga billigare försäkring så är du inte ägare till bilen enligt polisen, utan du är brukare.
---------
De stoppade mig och va sura, de tänkte säkert 'nu jävlar ska vi sätta dit han för nånting' och de va så säkra på att de skulle hitta nått fel. efter lång stund när de hade kollat upp både mitt körkort och gjort en flygande besiktning så sa de-
P:Öppna huven vi ska kolla chassinr.
J:Brukar ni kolla chassinr på alla bilar som ni stoppar el?
P:Ja beroende på stoppet.       hmmm...!!!!?
När de inte hittade nått fel så helt plöstligt blev de jätte trevliga och började fråga lite om bilens prestanda och önskade en trevlig kväll.

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

285 Inlägg
6 augusti 2007
När jag nyss fått kortet, eller rättare sagt hade bara den lilla lappen man fick på den tiden och blev stoppad i väldigt hög hastighet, Han tar lappen tittar på den & börjar vifta med den.
Jag säger: Jag antar det betyder att jag är av med den,
Han svar: nej, jag vill bara se till att bläcket har torkat, sen sa han, jag vill INTE se dig i den hastigheten igen. smile

en satans jävla Volvo.

1 174 Inlägg
6 augusti 2007
Ravestream skrev:
När jag nyss fått kortet, eller rättare sagt hade bara den lilla lappen man fick på den tiden och blev stoppad i väldigt hög hastighet, Han tar lappen tittar på den & börjar vifta med den.
Jag säger: Jag antar det betyder att jag är av med den,
Han svar: nej, jag vill bara se till att bläcket har torkat, sen sa han, jag vill INTE se dig i den hastigheten igen. smile

HAHAa fan va skön den va då tongue

helt galen
388 Inlägg
6 augusti 2007
Roligaste kommentaren jag kan bidra med, den handlar om en släkting till mig som körde lite väääl fort. Polisen kommer ikapp och stannar honom. Jaga, det där gick undan, har du flygcertifikatet med dig?? frågar snuten med lite halvstöddigt tonfall. Släkting drar fram sitt flygcert. Snacka om tyst polis. Han sa inte ett ord, ingenting, bara gick tillbaka till bilen, satte sig och åkte.

Jag råkade däremot ut för att bli stoppad med partybussen en lördagskväll. ägaren till bussen (även kallad Horambulansen, en Dodge Van med rosa fluff på insidan, röda porrlampor mm) hade missat att komma när den skulle besiktas. Dessutom var det visst skatteskuld med en femhundring på den... Polisen stannar oss, blåsa och visa körkort i vanlig ordning.
-Tyvärr måste ni ställa bilen, det är körförbud på den. Och så blir det böter eftersom den har körförbud.
Vi bad om att bara få köra den hem, ca 10 minuter, jätteförsiktigt.
-Nä, tyvärr kan vi inte låta er göra det, men vi kan ju inte stå här och passa er hela natten, vi måste vidare nu. Hej då! Och så åkte de. Vi körde hem. Någon påminnelse på boten kom aldrig så de var rätt schyssta ändå.

Varför åka fort när man kan åka brett?

9 Inlägg
6 augusti 2007
Volvotjej84 skrev:
Jag råkade däremot ut för att bli stoppad med partybussen en lördagskväll. ägaren till bussen (även kallad Horambulansen, en Dodge Van med rosa fluff på insidan, röda porrlampor mm) hade missat att komma när den skulle besiktas. Dessutom var det visst skatteskuld med en femhundring på den... Polisen stannar oss, blåsa och visa körkort i vanlig ordning.
-Tyvärr måste ni ställa bilen, det är körförbud på den. Och så blir det böter eftersom den har körförbud.
-Nä, tyvärr kan vi inte låta er göra det, men vi kan ju inte stå här och passa er hela natten, vi måste vidare nu. Hej då! Och så åkte de. Vi körde hem. Någon påminnelse på boten kom aldrig så de var rätt schyssta ändå.

hej hej... det råkar inte vara en Dodge med en hackspett på sidan eller..?? smile

Loke - Från fornnordiskans Loki. Loke är ett namn på en halvgud i den nordiska mytologin som också var släkt med jättarna. Loke hjälper gudarna och orsakar ibland problem för dem. Han var mångfacetterad, vacker, slug och kunde även vara ondskefull. I en ballad från Färöarna berättas om hur Loke räddar en bondson från ett troll med hjälp av list.

1 019 Inlägg
6 augusti 2007
"Du har för stora fälgar" Hörde jag en polisman säga åt en kille här i Sandviken förut . . blev lite paff kanske big_smile Dock retades dom bara lite med han.. Men böter för att han körde med dimljus på fick han..

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]

Avstängd
914 Inlägg
6 augusti 2007
Har en polare som blev stoppad av snuten på en moped, en yamaha dt. Polis nummer ett stratade mopeden och varvade friskt, efter ca 10sekunders idiot gasning tittar han på polis nummer 2 och säger; Den låter drevad! Den andra polisen bara nickar och håller med. Polarn fick böter för trimning.. smile

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
6 augusti 2007
Saab900Racing skrev:
Har en polare som blev stoppad av snuten på en moped, en yamaha dt. Polis nummer ett stratade mopeden och varvade friskt, efter ca 10sekunders idiot gasning tittar han på polis nummer 2 och säger; Den låter drevad! Den andra polisen bara nickar och håller med. Polarn fick böter för trimning.. smile

Kan nå förklara för mej hur en drevad moped låter när man varvar den med neutralen i? lol

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

5 198 Inlägg
6 augusti 2007
TobbeE_87 skrev:
Saab900Racing skrev:

Kan nå förklara för mej hur en drevad moped låter när man varvar den med neutralen i? lol

ASG... bäst hittills,,, dags för pojkarna att växa upp

helt galen
388 Inlägg
6 augusti 2007
loke skrev:
Volvotjej84 skrev:

hej hej... det råkar inte vara en Dodge med en hackspett på sidan eller..?? smile

nä, men den har jag också sett. denna var vinröd, röda blinkande grejjer i framrutan osv...

Varför åka fort när man kan åka brett?

9 Inlägg
6 augusti 2007
Volvotjej84 skrev:
loke skrev:
Volvotjej84 skrev:

nä, men den har jag också sett. denna var vinröd, röda blinkande grejjer i framrutan osv...

Ok smile

Loke - Från fornnordiskans Loki. Loke är ett namn på en halvgud i den nordiska mytologin som också var släkt med jättarna. Loke hjälper gudarna och orsakar ibland problem för dem. Han var mångfacetterad, vacker, slug och kunde även vara ondskefull. I en ballad från Färöarna berättas om hur Loke räddar en bondson från ett troll med hjälp av list.

Sök