2447
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Toyota-Frälst
310 Inlägg
6 augusti 2007
Polis: Upp med händerna synligt i luften och släpp vapnet

Det var min kommentar roll wink

*joke*

Allfixare
1 475 Inlägg
6 augusti 2007
bla, en näve runt kragen å batongen/maglite (såg inte riktigt) hyttad i luften och "hade det här vart för några år sen, hade du fått så jävla mycket stryk gosse" sen vart jag av med körkortet=)

367 Inlägg
6 augusti 2007
fish skrev:
bla, en näve runt kragen å batongen/maglite (såg inte riktigt) hyttad i luften och "hade det här vart för några år sen, hade du fått så jävla mycket stryk gosse" sen vart jag av med körkortet=)

Var det så roligt? tongue Eftersom du gjorde en glad smiley. Vad hade du gjort?

.......
2 655 Inlägg
6 augusti 2007
stoppade mej i lördas natt så kom han fram å skojjade lite (han tog mej bara för en koll) han skojjade å sa "jaha gick de lite fort där (saktade itne ner igenom rondellen utan höll 50km/h och svängde höger) och ja sa "nej då de tror ja inte"  polisen: "fast de e klart tyska bilar får köra fort hehe". (dom körde wv-pikebuss) sen sa han bara att de va en vanlig rutinkontroll å gjorde de han skulle sen sa han bara ha en trevlig kväll å gick...

Rakapparat
301 Inlägg
7 augusti 2007
Ingen kommentar men en udda händelse.

det va en lördag för ett par år sen om jag va ute och va chaffis åt folk. mitt när jag hämtat upp sista turen och är på väg hem med honom så kommer jag först på plats till en olycka. en bil som dammit ut i skogen inom dom senaste 15 min (jag vet att det va 15 min pga att jag åkt vägen 15 min tidigare). fick ringa polis och fick uppmaningen om att leta efter föraren. så jag och 3 kompisar sätter igång att plocka ur varnings trianglar och går iväg med dom eftersom detta va precis i en kurva utan sikt så fick vi gå en bit åt båda hållen, hade 2 trianglar med mej. sen vart det ut leta förare i skogen.(Hitta inte på nån) men va tvungen att stanna på plats tydligen tyckte polisen. efter 2.5 h kom polisen. pratade lite med mej och skrev mitt namn telenr och lite sånt där. sen är det dags att åka, när polisen ska åka som står parkerad för mej så kör dom ner i diket och ställer sej på underredet. varpå jag och mina vänner får putta upp polisbilen. sen kommer dom iväg.
klockan va nu 5.30 tiden och jag va redig trött. så jag står på ganska friskt för att få komma hem och sova. på väg hem efter att ha lämnat mina vänner så är jag själv i bilen. och kommer till en lång 70 raka. ligger väl i en 120-130 eller nåt. varpå polisen kommer upp från sidan.
dom blinkade med rampsatsen och ut med händerna för att heja men stoppade mej inte. då hade man lite tur smile

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
7 augusti 2007
Gatzone skrev:
speedfreak racing skrev:
Frozen1985 skrev:
har fått dessa:

1: får jag se på körkortet
2: mycket fin bil, får man ta en torgragg? (stoppad i åmål)
3: får jag se på kortet, och du ska få blåsa.
4: fin bil. bra ljud, vad kostade det? (snut polisen var väl runt 25)
5: du vet väl att man inte får ha blått ljus frammåt? -jag bara haha ja. sen fick jag åka.
6: du vet väl att du inte får ha lysande blinkers?
7: men hur många gånger ska jag behöva stanna dig (körde med dimljus och parkeringsljus samt lysande blinkers) <- stoppad av vår polis i samhället (ca 5000 invånare)

har sluttpit böter alla gånger smile

JAg måste bara fråga om nummer 7... var de möjligtvis hanson?

Mats Hansson, eds lilla ortpolis som kommer utanför 70 skyltarna ibland och besöker de närliggande orterna tongue

japp.. vida känd i dalsland.. Glömmer aldrig när jag kom till strömstad å de stog ett gäng a traktorer på en parkering med huvarna öppna.. polarens kommentar.. fan en kan ju tro hansson är här.. å de  va han

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

332 Inlägg
7 augusti 2007
Va i vintras då va ja ute me 740n o busa lite på kvällen, sen hade jag en bil som åkte långt bakom men jag brydde mej inte ;P Sen fick jag jätte häng på bilen i en kurva och smacka in i en snödriva o sen mosa ja igenom bilen där o fortsatte åka hit o dit haha då såg ja nå jävla blåljus bakom mej men jag tror dom blev lite paffa att det va en tjej som körde för dom flina bara och sa att jag skulle va lite lugnare på pedalen ;P min killkompis som körde kvällen innan på nästan samma sätt fick böter hmm vissa har tur ;P

2 Inlägg
8 augusti 2007
Följande är en legend på bygden som mina äldre kompisar påstår är helt sann. Jag känner inte personen i fråga och kallar honom helt enkelt för A.

A kör för fort (har även hört att han var onykter) en kväll och polisen stoppar honom. Snabbt som attan hoppar A över till passagerarsätet.
Polisen sliter upp förardörren och ryter:
"Vem var det som körde?"
A svarar:
"Kalle Kula"
Polisen:
"Var är han då?"
A:
"Han rullade ut när du öppnade dörren..."

A åkte dit. Rejält.

2 Inlägg
8 augusti 2007
TobbeE_87 skrev:
Kan nå förklara för mej hur en drevad moped låter när man varvar den med neutralen i? lol

Mopedhistorier kan vara ganska dråpliga. Min dåvarande klasskompis åkte på en kontroll och en polis skulle provköra.
Polisen: "Hur ligger växlarna på den här?"
Kompisen: "Ettan ner och resten upp"
Polisen stampar ett tag men får inte i nån växel.
Polisen: "Hur sa du att växlarna låg?"
Kompisen: "Ettan ner. Resten upp."
Polisen stampar några gånger till utan resultat.
Polisen: "Jaha...men varför går växeln inte i då?"
Kompisen: "Därför att det är bromsen du står och trampar på"

Hur resten av provturen avlöpte vet jag inte :-)
Senast redigerat av Fireball (8 augusti 2007)

1 396 Inlägg
8 augusti 2007
Blev stoppad med min Derbi Senda en gång så ringde dom mc-polisen för provkörning.

Mc-polisen satte sig på hojen och började låta som en cross och sa: "En sån här skulle man haft i skogen gubbar".

Sen körde han iväg och kom sedan tillbaka och sa:" Den gick ju bara i 60km/h" och blinkade åt mig.

Hade MetraKit-avgas på den och lite grejer! big_smile

Fick inget straff eller bot smile

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Hojmek
748 Inlägg
8 augusti 2007
NiclasT skrev:
Blev stoppad med min Derbi Senda en gång så ringde dom mc-polisen för provkörning.

Mc-polisen satte sig på hojen och började låta som en cross och sa: "En sån här skulle man haft i skogen gubbar".

Sen körde han iväg och kom sedan tillbaka och sa:" Den gick ju bara i 60km/h" och blinkade åt mig.

Hade MetraKit-avgas på den och lite grejer! big_smile

Fick inget straff eller bot smile

hahaha klockrent big_smile

1 217 Inlägg
8 augusti 2007
Jag vet inte om det är så kul direkt men snällt gjort av snuten..
När jag var 15 och körde snortrimmad dt genom stan här hemma så smällde jag in i sidan på en honda accord. Dock inte mitt fel då hon(föraren i bilen) bröt mot högerregeln, inte använde blinkers samt inte kollade döda vinkeln. Smällen blev så kraftig att framgaffeln vek sig och m10orna i höjlningarna gick av och även motorn vred sig å stog på tvären.
+ att dörren förardörren på bilen inte gick att stänga (ramsne bil, då har det smällt!). Iallafall så möttes jag av polisen när jag vaknade till liv igen och dem sa nått om trimmat och jag börja blåneka lite halvt yrvaken. sedan sa dem
" Ja vi kan ju ta in och mäta upp mopeden.. Nä, vi skiter i det!"
sedan blev det plingplong bil t akuten..

(resulterade i krossad vänsterfot, krossat vänsterknä, kotor i ryggen som flyttade sig, förstöra muskler i rygg och nacke samt svår hjärnskakning. Hjälmen sprack)

4 506 Inlägg
8 augusti 2007
"Kom inte nära mig så du smittar mig med ngn SKIT".

Sa dom till mig när jag blev haffad för att jag stannade å sket på lanvätter (det var en fråga om att baja i byxan eller inte, hade inget val) Allt står i bloggen så slipper jag skriva allt ennu en gång.

Kan du andas kan du dö.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
8 augusti 2007
_Wallis_ skrev:

Sa dom till mig när jag blev haffad för att jag stannade å sket på lanvätter (det var en fråga om att baja i byxan eller inte, hade inget val) Allt står i bloggen så slipper jag skriva allt ennu en gång.

HAHAHAHA Redan läst den för länge sen när du var på väg till Elmia va? tongue
Skratta så jag vek mig

C H E V R O L E T <3

Proljece?
1 464 Inlägg
8 augusti 2007
_Wallis_ skrev:

OMFG hahahahahaha lol

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

508 Inlägg
8 augusti 2007
Ja d måste va när dom sa att jag hade ett "nice ass!"
Står ju så på bilen hihi
Sen va d bara att åka vidare wink

OEM <3
6 957 Inlägg
8 augusti 2007
BBR skrev:
På matfestivalen i skövde då jag råkade kör in på en väg jag inte fick för att plocka upp några polare. Efter han stoppat mig coh frågat att jag sett förbudsskylten.

Polisen: "Du är inte härifrån va?"
Jag: "ne, jag är från tidaholm"
Polisen: "Tänkte la det.."

Fick åka ifrån utan böter smile

HAHAHAHA fan va bra tonguetongue

OEM <3

SQ
1 343 Inlägg
8 augusti 2007
ingen kul historia men iaf...

lånade min fars golf gtd -88 med trasiga vetiltätningar och felinställd dieselpump så den rök som ett, (a ja vet inte vad) men ja fick en påminnelse räkning från telia på abonemang, ja har dock kontantkort så den skulle ja inte ha, men de va sista dagen så fort som fan in till stan och fixade bort den.. på vägen hem så kom ja i samhället å 50 blev 70, ja gasade på vid skylten helt lagligt å de kom världens jätte måln bakom bilen, givetvis så mötte ja snuten då.. straxt efter så körde ja in på en grusväg (bor in på den) å snuten kom ikapp mig 3km senare in på vägen..

Blåsning var ett faktum..

Polisen:körkort tack, du försökte väll inte smita eller?
Jag: nej ja bor in på denna vägen,
Polisen: a visst du, den går ja inte på..
jag: jo de gör ja visst,
*han slår upp de på datorn, aj fan, han bodde där, han sa inte ett ord till om de!

*kollar på mig*
polisen: var e taxi kortet då?
(min pappas bil å far min har taxikort, fråga mig inte varför)
Jag: inte min bil, lånade den bara av far min..
Polisen: fan va ballt, du har diesel, de har vi poliser med nu för tiden, dom går juh jätteskönt..

sen åkte han...:S

Ljudnörd!

956 Inlägg
8 augusti 2007
Fireball skrev:
Följande är en legend på bygden som mina äldre kompisar påstår är helt sann. Jag känner inte personen i fråga och kallar honom helt enkelt för A.

A kör för fort (har även hört att han var onykter) en kväll och polisen stoppar honom. Snabbt som attan hoppar A över till passagerarsätet.
Polisen sliter upp förardörren och ryter:
"Vem var det som körde?"
A svarar:
"Kalle Kula"
Polisen:
"Var är han då?"
A:
"Han rullade ut när du öppnade dörren..."

A åkte dit. Rejält.

hahaha...fyfan..det var dagen bästa

eldus veldus

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
8 augusti 2007
2 Saker:

1; Jag och tjejens lillebror va ute och åkte lite i hans 3000gt TwinTurbo för 2år sen (jag körde eftersom han inte hade körkorts åldern inne än) Vi hade ingen plåt på fram eftersom vi hade helt enkelt inte orkat satt dit den.
Harry Haffa dyker upp bakom och stannar oss och ville kika på bilen.

Polisen: Grymt go bil, är det din?
Jag: nä, det är hans.
Ägaren: Vill du prova?
Polisen, nja, jag vet inte ja. Jag är ju i tjänst nu.
Jag: När slutar du?
Polisen: 02:00
Jag: Ok.

Sen åkte han. Och senare på natten så dyker det upp en exakt likadan bil bakom och börjar blinka och sätta på varningsblinkers och så. Så vi stannar.
Då va det polisen som hade en likadan bil. Han frågade om vi ville rejsa och självklart ville vi det. så vi följde han till en bra raka och ställde upp oss. ägaren gick upp och startade  oss. Vi gasade iväg och vi låg INTE jämsides, han försvann som ett spjut framför oss. Så vi åker tillbaka dit vi startade och då säger.

"Lessen grabbar, men ni åker omkring i en klen bil och garvar. Kan vara skönt att få gasa lite ibland"

det va rätt fränt tycker jag.

2; Moppe åldern. Vi hade varit ute och badad jag och 2polare när en annan kompis dyker upp med hans cresent compact. När vi skulle åka därifrån så undrade vi om det gick att åka 4 på den. Det gick. En på styret, en på ramen, en på sadeln och den sista på paket hållaren. Eftersom den här stränden ligger en bit ut i skogen så va det en lite grusväg vi åkte på. Och när vi kom en bit så såg vi en älgko med 2 kalvar vid vägkanten., Vi gasade på och efter typ 100meter möter vi polisen som stannar oss och berättar att man får verkligen inte åka så, Men vi förklarade att det va en älgko med 2 kalvar och att vi va livrädda för de. De skrattar åt oss och säger att om vi ljuger ligger vi risigt till, den ena polisen går iväg för att kolla om han ser de, och det gör han. Han kommer tillbaka i en jävla fart och säger: Förlåt grabbar, stick nu så att hon inte tar er" så vi stack och fick oss ett gott skratt. big_smile

Vilket jävla drag :)

Sök