2782
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

264 Inlägg
8 augusti 2007
Brormin, som för tillfället bodde i göteborg, va ute o sladda lite me sin 940 turbo på nysnö.

Snuten: Vafaan , tror du att du är från Värmland ellerr!!!!

Brormin: Jajjemänn wink

178 Inlägg
8 augusti 2007
Bos skrev:
Brormin, som för tillfället bodde i göteborg, va ute o sladda lite me sin 940 turbo på nysnö.

Snuten: Vafaan , tror du att du är från Värmland ellerr!!!!

Brormin: Jajjemänn wink

Hahaha, grym kommentar lol

Jag och en polare va ute körde (han i sin bil). Han körde först, när vi kom ut ur en rondell så drog jag på och körde om honom. Han drog inte men jag fortsatte upp till 180 (hastighetsbegränsningen är 70 på denna väg) sen svängde jag in på en annan väg och väntade på min polare, jag såg lysen (det var kolmörkt ute) o tänkte att det va han men när bilen va en meter bakom så åker blåljusen på och jag blir rätt skraj yikes
Polisen kommer fram. Man va inte så kaxig då tongue

Polisen: Var de kompisen du körde om där borta?

Jag: Ja, det var det.

Polisen: Det gick lite väl fort där va, hur fort körde du?

Jag: Ingen aning jag kollade inte på mätaren.

Polisen: Spela inte Allan, du vet precis hur fort du körde!!!!!!!

Jag: Nej, jag har ingen aning alls. Jag bara körde om min kompis o kollade inte alls på mätaren. Så jag vet faktiskt inte.

Polisen: Men du vet att du körde över heldragen linje så jag kan sätta dit dej för vårdslöshet i trafik!

Jag: Mjo kanske de (mummlade jag lite tyst)

Sen fick jag blåsa. Testet va ok.

Polisen: Behöver du ditt körkort i jobbet?

Jag: Jag det måste jag ha.

Polisen: Ta det då lugnt i fortsättningen, det är faktiskt en 200sx du kör med. Ha en bra kväll.

Jag: Hehe, detsamma, tack så mycket.

Polisen måste ha kört som satan asså, för det tog inte lång tid innan de va bakom mej big_smile
Senast redigerat av -Bergan- (8 augusti 2007)

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

Snabb =)
247 Inlägg
8 augusti 2007
en kompis fick körkort för drygt 6månader sen. efter att han haft kortet ca8-10 timmar fick han bältes böter, sen någon dag senare blev det vårdslöshet i trafik och bälte igen, och då sa han att han skulle lugna sig men några veckor senare åker han dit för vårdslöshet igen på samma ställe. fattar inte hur man lyckas tongue senast han blev stannad sa dom att om dom ser han bara glömma blinka i en korsning så ska dom ta kortet hehe

Just real power no turbo shit =)

42 Inlägg
8 augusti 2007
Exets farsa var ute å test körde sin nya porsche han förvärvat.. På en lång raka pressar han upp bilen i 270 blås och dra förbi en lite korsning med en lastbil väntandes.. Några km senare saktar han ner och ska svänga ut på en större väg. 

Huxflux så kommer en blårock bakom honom i en jävlans fart.. Får syn på hans nya porshe å tvärnittar... Vad som händer sen är nog det lurigaste jag hört... Hela vänsterfrämmre hjulaxel viker sig och trycker upp däcket in i motorrummet.
Men en jävla smäll står bilen stilla och olja börjar sakta rinna ut på backen..

Exetsfarsa sitter kvar en stund å funderar.. -Vad fan gör jag nu?  Men han öppnar dörren å kliver ut å går fram till polisbilen. Knackar lite på rutan.. En likblek polis öppnar å tittar bara på honom. Hans kollega sitter och böllar jämte..  smile Det ända exets farsa kan komma på att säga då är... Det gick lite fort där va?

hehe sen fick han stå där och hålla två poliskonstaplar i handen till kavalariet kom tillsammans med en bärgningsbil big_smile

Stackars fabro blå big_smile

plattsättare!
804 Inlägg
8 augusti 2007
Det var med min nyinskaffade cheva van detta hände dom hade ställt av den förra ägaren så ställde på den när ja köpte den så det var bara tillfälligt skattemärke på det var nog anledning han stoppade mig! körde 8 stycken i bilen!

först så var det ju visa körkort å blåsa och det sen kommer det roliga

Polisen: jag ser att den är lättlastbilsreggad och har inget galler inuti vet ni något om det här?

Jag: ja lastbilsreggad vet jag att den är men inte bestämmelserna

Polisen: Det vet inte vi heller

så dom kallar dit en civilpolis så en och civilpolisen står och pratar och sånt och tittar in och säger det är bra att alla har bälten på sig när 2 stycken satt med handväskor för midjan så visst och när dom stoppade mig så hoppade jag bara ut för det bältet funkar inte som det ska smile

sen så blir ja ståendes och pratar med den andra polisen och han frågar om det är fantomen döskallen som jag har på sidan och jag svarar nej det är the punisher döskallen som är på sidan om du har sätt den? ja det är en bra film sa han.

Sen efter det började dom prata om en flygande bes. p.g.a gallret å det då blev ja nervös för avgassystemet slutar i mitten av bilen och bromsarna tar satans ojämt just nu men sen sa dom bara för dom kunde inget speciellt om gallret och så nån utav dom så dom sa bara att vi skulle hem och titta upp hur det var och önskade en trevligt kväll smile tur det för den är bara reggad för 4 pers hehe

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Makaronborrare
993 Inlägg
8 augusti 2007
Blev stoppad i vintras i Falkenberg på natten. Det var 2 coola snutar för en gångs skull. Jag fick blåsa och visa lappen. Hur många hästar har du i en sån bil? frågade den ena snuten. Där är bara 115hk svarade jag. Va? Jag trodde där var flera hundra svarade han. Sen så bad dom mig att torrgasa lite. Låter som ljuv musik sa han:) Ha en trevlig fortsättning på natten sa som och lät mig köra vidare:)

20 Inlägg
16 augusti 2007
2 år sen när jag körde 740 a-traktor så stoppade dom mig för alkotest men jag trodde att det var för att vi var för många i bilen men det sa dom inget om.
Men dom frågade:
Polisen: Behöver man körkort på sånna här?
Jag: Ja, man får ett papper *visade*
Men jag hade ingen legitimation så jag sa att jag skulle klippa mig nästa vecka å ta kort för passet då så då vare lugnt.
Sen när polisen gick sa dom bara: Det var en jävla låda du hade där bak iaf (baslådan)

det var rätt roligt, man tycker ju att polisen borde veta att man måste ha bevis för att få köra skiten ;p

negativ..
167 Inlägg
16 augusti 2007
blev stoppad en fin kväll nu på semestern.. hade hämtat upp en tjejkompis och skulle åka en sväng i det fina vädret.. hade självklart cosworthen.. hade solluckan helt öppen.. detta var vid halv 11 på kvällen.. åker upp en polisbil bakom och blir stannad.. jag kliver ur bilen och polisen som kör går fram till mig och ber om körkort och så får jag blåsa.. små snackar lite och han undrar vad som hände ikväll.. jag svarar "åka en sväng och njuta av semestern" var på han svarar "jaha. första veckan??".. jag säger "nee det är min tredje" och han svara "jaa men då har du ju haft en vecka med fint väder, så det är rätt att du passar på och glider lite då.." inget roligt med det.. det roliga var att den andre polisen går fram till bilen och min tjejkompis.. kollar på bilen och säger "sollucka, vad lyxigt".. tjejkompisen öppnar dörren och polisen kollar på henne och säger "jaha, och detta är då flickvännen??" tjejkompisen svarar "nee".. polisen säger "nehe, du kanske bara är senare underhållning"..
tjejkompisen blir helt paff och vet inte vad hon ska säga.. sen går han tillbaka till polisbilen och dom åker iväg..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Örebroare i exil
970 Inlägg
16 augusti 2007
Blev stoppad med nya bilen helt utan anledning igår eftermiddag, 10 minuter efter att jag köpt den.

"Jaha då tar vi o blåser lite här så ska jag ta ett varv runt bilen. Du grabben, fan vad fräna däck du har. Riktiga racerdäck! Då måste väl bilen gå bra va?" -Mjodå har inte hunnit pröva än, köpte den idag förstår du. "Jaha och så vill jag se på körkortet, eller nej vänta lite det behövs inte. Du är nog snart av med det i alla fall" Säger han med skämtsam ton. Sen började han gapskratta. Haha. Sen fick jag det goda rådet att ta det lugnt på vägarna, annars ses vi snart igen.

Ja det var nog den första trafikpolis jag träffat som hade lite humor smile

Hej FRA!

744 Inlägg
16 augusti 2007
Blev bara blivit stoppad 2 ggr smile
Blev stoppad för att jag åkte med blåa parkeringsljus en helg, klockan var 2 på natten så att det var mörkt ute.

Han: Sätter du på parkeringsljusen
Jag: Ja....
Han: Blått.. inte bra.
Jag: Nej, men snyggt va?
Han. Hehe och flinar med hela ansiktet

67 Inlägg
16 augusti 2007
twin_cam skrev:
Blev stoppad av en civilare när jag körde moped (otrimmad).

polis: här gick det inte fort.
jag: näe. trim är dyrt
polis: jag hade en likadan. den gjorde 70.
han bad och få se leg o försäkringsbevis (självklart fick han de)
polis: har du något trim?
jag: 1 kugg fram och ställbart.
polis: det e för dåligt. hem och trimma. men håll för faan inte fullt förbi en av oss.

sen åkte han och jag körde hem frysande (-20 ute).

Jävlar lirrare tongue

13 Inlägg
18 augusti 2007
På väg hem mitt i natten, ca. 02.00 på en ödslig 70 till 50-väg. Vi hade varit på fest och jag var den enda som var nykter. De 3 övriga kamraterna var mer än salongsberusade.
En reflexväst dyker upp mitt i ingenstans.
P: Hej, få se på körkortet.
Kompis: Det är alldeles färskt.
P: Jo, det är ju nästan kladdigt.
P: Jaha, och vad har du druckigt ikväll?
Jag: Gurkvatten. (vatten med gurkskivor i)
P: Okej, de andra då?
Jag: Ja det är lite olika.
P: Blås här.
Jag blåser lite för löst.
P: Men ta i lite mer nu..
x3 P: Men då, man eller mus!
Polisen vänder sig om och mumlar lite för sig själv.
P: Så här vill jag att det ska se ut resten av ditt liv. Men kom ihåg, max 3 gurkor.

Varje verktyg som man tappar medan man reparerar en bil rullar in under bilen till den exakta geografiska mittpunkten under fordonet.

Forummoderator
9 299 Inlägg
18 augusti 2007
10 år sedan:
Skulle till Ok för att köpa bensinslang till min bil som stod o pissa soppa. Hade lite bråttom. Lånade brorsans bil. Körde +120? på 70 vägen. Upptäcker att en Passat hänger på in på OK. En kille hoppar ut o flaschar brickan.

-Va fan. Du körde minst 120 hela jävla Kymlingelänken! (jättearg)
-Nä, så fort kan det inte ha gått.
-Är det din bil?
-Nej.
-Ta det här som en varning.

Killen hoppar in igen o drar lika fort.

Funderar fortfarande på varför han inte frågade vems bil det var...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

566 Inlägg
19 november 2007
FULLGAS skrev:
Kompisens farsa jobbar som polis i gbg , och efter som vi va på väg in mot stan så ville han åka med oss in till jobbet ,
ligger i ca 80 på 70 väg när när kompisens pappas huvud sticker fram och fråga hur fan ja kör, du får nog fan ÖKA om ja ska hinna i tid serru , Medans hastig heten ökade hörde man hur han mer & mer muttrade över dom där jävla trafikpoliserna man måste hålla koll på  påväg till jobbet ( han jobbar i peketen ) väl ute på motorvägen där mätarn då stog på 150 i omkörningsfilen hör ja ett gapande i från baksätet ( såg ej själv) Trafikiditoret på högersida vilket från mig då blir en tvärnit och blir antagligen på de invinkad då ,

Trafik polis - gick kanske lite fort här va ?
Jag - Inte mitt fel
Trafik polis - Vems fel e de då ?
Jag - han inget mer säga för en dörr en bak small upp

OM INTE DU SLÄPPER OSS NU SKA JA SE TILL ATT DU FÅR ETT HELVETE ( en komentar som fick mig att öppna ögonen ) men de visade sig att sdom va kompisar genom polisen och där med slapp ja böter , fick till baka mitt körkort i brevlådan ett par dagar senare med en lapp ( handskriven notering bara ) där de stog " 150 på 110 " på .... antog att dom klockade mig då

Kan även till lägga att detta va för några årsen i en Lilablå metallick 740 med tonade rutor runtom hehe

Jasså min gamle pärla:D

1 997 Inlägg
19 november 2007
tycker den här tråden var rätt rolig. Så de var bra att du drog upp den igen!
Nån mer som har nån rolig händelse? smile

566 Inlägg
19 november 2007
Galad8 skrev:
tycker den här tråden var rätt rolig. Så de var bra att du drog upp den igen!
Nån mer som har nån rolig händelse? smile

Håller me..har suttit här å skrattat länge åt alla historier lol

37 Inlägg
19 november 2007
Klev upp och åkte på "extrajobbet" kl: 7.30 på morgonen en lördag då ja egentligen skulle vara ledig.. Blev lite hungrig och svängde in på shell ca: 200m från jobbet kl var då 7.45! Kom in och köpte en korv, då hade dom inge bröd tinat så det tog ett tag att göra den, när jag väl fick den sprang jag till bilen och hoppade in blåste på lite mot jobbet ! Och Precis när ja skulle svänga in till jobbet och dra kortet till grinden såg ja polisen i bakspegeln, svängde in och stannade.. Klev ur spilde vitlöksdressing längs hela brallorna.."less" Då sa dom den går bra va, då sa ja Aa är lite sen till jobbet börjar nu... Dom hade sett ja jag inte hade nått bälte på mig ja sa okej , snabbt skrev på bötern.. den andre polisen gick runt bilen och sa DU HAR DIMMLJUSEN PÅ OXÅ... Ja tänkte bara FFAANN 1500:- för bältet och 500:- för dimmisarna , men då sträkte han sig in i bilen och sa det skiter vi i va tongue asskön kommentar.. Blev less då man åkte på jobbet för det fattas folk och går back på det.. Fan polisen ska väl skita i att jah kör utan bälte....ELLER?

Turbofemma blire nog :)

310 Inlägg
19 november 2007
har varit med om en hel del roliga kommentarer av farbror blå.. men bäst måste ändå vara "kan du köra fram lite? jag tänkte om du stod på den lilla bit av dina däck som har mönster

Det finns två typer av bilar..
Nya Mercedes och gamla Mercedes

Med.lem
3 759 Inlägg
19 november 2007
J-Amundson skrev:
Klev upp och åkte på "extrajobbet" kl: 7.30 på morgonen en lördag då ja egentligen skulle vara ledig.. Blev lite hungrig och svängde in på shell ca: 200m från jobbet kl var då 7.45! Kom in och köpte en korv, då hade dom inge bröd tinat så det tog ett tag att göra den, när jag väl fick den sprang jag till bilen och hoppade in blåste på lite mot jobbet ! Och Precis när ja skulle svänga in till jobbet och dra kortet till grinden såg ja polisen i bakspegeln, svängde in och stannade.. Klev ur spilde vitlöksdressing längs hela brallorna.."less" Då sa dom den går bra va, då sa ja Aa är lite sen till jobbet börjar nu... Dom hade sett ja jag inte hade nått bälte på mig ja sa okej , snabbt skrev på bötern.. den andre polisen gick runt bilen och sa DU HAR DIMMLJUSEN PÅ OXÅ... Ja tänkte bara FFAANN 1500:- för bältet och 500:- för dimmisarna , men då sträkte han sig in i bilen och sa det skiter vi i va tongue asskön kommentar.. Blev less då man åkte på jobbet för det fattas folk och går back på det.. Fan polisen ska väl skita i att jah kör utan bälte....ELLER?

Hahha hoppas du skojar...

den lagen är till för samma andledning till att det finns en hjälm-lag för Motorcyklister i swe

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

158 Inlägg
19 november 2007
Hände för några veckor sedan:

Åkte runt o lekte o tråka runt på stan med några kompisar.
Plötsligt börjar det blinka blått..

Första tanken "nej böter för däcken" ...(Sommar sesongen slut = börna ) wink hehe men men..

Stannar och vevar ner rutan,en ung polis komemr fram:
Polisen. Är det din bil?
Jag: Japp..sugen på att köpa den?
Polisen: Gapskrattar o säger "hahah ne fy fan inte en jävla sosse-container"
Jag: men,vadårå? sköna bilar o duger att leka med!?
Polisen: Jo tydligen efter som du kör som en galning som rymt nånstans ifrån
Jag: haha,jaja så kan de blir ibland
Polisen: Ja det är sant...men du får ta de lugnt o fortsättningen, Och du...240 är volvo's stolthet,så visa dig ute när du köpt dig en riktig bil,sen skratta han o åkte iväg...

Jag slapp blåsa,slapp böter för däcken,behövde inte ens visa körkort?..haha tyckte de va jävligt roligt iaf..
Mött den polisen i bilen fler gånger sedan dess,han blinkar med heljusen o hälsar nästan varje gång..

För bra för att vara sant?

ibland ska man ha tur smile haha

"Objects in mirror tend to dissapear"

Sök