2459
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Med.lem
3 759 Inlägg
19 november 2007
Kom på en som hände min kompis, han åkte runt inne i Örebro i sin 740 a-traktor vet inte hur det kom sig men dom var jagade av ett gäng invandrare i en sierra. han möter polisen och tokvarvar för att dra åt sig uppmärksamhet.
Det funkar dom vänder och stoppar dom. (serran försvann då)
P: snygg bil (okapad)
polaren: ah tack
P: jävlar vilka negerfälgar (19tummarna)
Polan: haha tack
P: tittar fortfarande på fälgarna och säger "ok men gasa inte så mycket såhär inne i stan, många som sover nu"

Ok hejdå

smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

16 Inlägg
19 november 2007
Blev stoppad med min förra bil mitt i natten med dimljusen på, heltonat och gick nog lite fort kanske smile poliserna vevar ner rutan "bor du här i närheten?" jag svarar ,, ee nej.
"ok ha en fortsatt trevlig kväll" smile
Rätt sknt hehe

If it has wheels, u can drive it

2 271 Inlägg
19 november 2007
Har en kraftig böj hos mig där man i bland låter baken glida ut lite. Dock denna gång i tokställ när i slutet av böjen ser farbror blå med storbussen och allt!
Skit! nu ryker mitt kort, inte för att det gick överdrivet fort men ändå!

Polisen - du vet väl att vi brukar stå här ibland?
jag - ja det har jag märkt!
Polisen -  Varför kommer du åkandes på bredden för då?
jag - (kunde inte hålla mig så jag sa) -men!! det är ju så kul ibland! smile
Polisen - det är ju i och för sig sant!......äh! för att det är påsk så släpper jag dig, men sätt på dig bältet innan du åker!!

Va rätt tacksam efter det! dom är fan riktigt sköna ibland.

827 Inlägg
19 november 2007
en gång erkände snutarna att dom stoppa mig bara för att titta närmare på bilen... va e det för bil fråga han??? e det dääääär mazda märket????? hahahah skit schyssta snutar

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!

16 197 Inlägg
19 november 2007
ja å min kusin va ute åkte bil för typ 10 år sen elle nåt sånt i hans fiesta.

(min kusin va kroppsbyggare)

blir stoppade av polisen,dom kollar körkort,han får blåsa.

sen ser dom att han inte har bälte på sig.. å då säger polisen:du vet att de e böter om du inte har bälte!

min kusin svara:bältet räcker inte runt mig.

HAHA så jävla kul å se polisens min..*S*

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 021 Inlägg
19 november 2007
har själv inte vart me om nåt men farsan berätta om en rolig sak som hände en av hans bekanta
han körde en gammal alfasud o de gick lite för fort, så poliserna stoppa han:
-gick lite fort de här va?
-jo ja vet men ja måste hem innan den rostar sönder
poliserna börja skratta o lät han åka
(för er som inte fatta så e alfa romeo alfasud trligtvis världhistoriens mest rostbenägna bil)

1 297 Inlägg
19 november 2007
_IsakssoN_ skrev:
har varit med om en hel del roliga kommentarer av farbror blå.. men bäst måste ändå vara "kan du köra fram lite? jag tänkte om du stod på den lilla bit av dina däck som har mönster

hahahaha

min senaste är "VAFAN HÅLLER DU PÅ MED", Rödljusrace upp i 180km/h.

176 Inlägg
19 november 2007
Åkte lite väl fort på väg hem, lr ja riktigt fort, körde förbi en tvärgata och där stod tydligen en caravellebuss typ från 1990 full me poliser, som va där i ett annat ärende än som trafikpoliser, plötsligt såg ja just denna caravelle komma krängande en bra bit efter mej me blåljus och allt. Körde till sidan och inväntade den vanliga utskällningen, men döm av min förvåning när han kollade in min bil, lutade sej in och sa "ja först får ja väll tacka för att du stanna" medan han sneglade mot caravellen. Jag fick min utskällning och fick veta vilken tur ja hade att dom inte hann mäta mej...om dom ser mej igen för fort, bla bla bla, osv osv...
Men lite kul att han va glad och tacka för att ja stanna innan karl gick igång som brukligt...

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

7 100 Inlägg
19 november 2007
vart stoppad av snuten för fylletest och kolla kortet,så frågade han om ja hadde druckit sprattelvatten mm,och sen sa han att saaben var fräsch och fin smile kul att dom tkr om en skruttig saab tongue

btw!!morsan brukar köpa sprit åt polischefen här,haha tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

305 Inlägg
19 november 2007
Pratade inte medpolisen men måste ändå berätta detta. Kom ut på E4:an idag på väg till jobbet (ganska sen) så ser jag en minibuss i ögonvrån när jag åker på motorvägen, men va fan jag hinner förre den tänkte jag och drog på ordentligt på 3:an. Kommer snabbt ifatt en lastbil och tänkte att jag håller i växlar upp och gassar på. Nu ligger väll hastigheten på 160 och jag tänkte inte mycket på det utan fortsätter i samma fart ett tag. Gör mig klar för att svänga av då jag ser i backspegeln att minibussen var en polis :S .
Men låsades inte om något och fortsatte i laglig hastighet men dom följer efter av motorvägen och igenom en rondel.
Nu har man lite puls kan jag lova. "fan nu åker kortet utan tvekan" Men döm av min förvåning när dom i nästa rondel svänger av och åker åt andra hållet.

Tror ni sådan tur håller i sig nästa gång.

3 Inlägg
19 november 2007
En polare blev stoppad på cykel:
Polisen:Du, man ska ha lyse när det är mörkt...
Polarn:Ja, och man ska ha vantar när det är kallt

sen drog han

407 Inlägg
19 november 2007
Hit med körkotet, blås här, är det din bil?, vad gör du ute såhär sent?

Tråkigt och tragiskt, men sant..

819 Inlägg
19 november 2007
På den tiden man åkte moped blev man stoppad en del gånger.
Minns en gång rätt så väl. Svängde vänster ut ur en korsning, ser dock något i ögonvråv komma från höger (mörkt ute) men hinner så jag svänger ut i varje fall. Kommer bakom en vit skåpbil som kör enligt mig förjävligt sakta. Så vafan jag åker ju trimmat så jag kör om tänkte jag. Sagt och gjort drog jag om ganska duktigt på cykelbanan bredvid och åker vidare. Men så några hundra meter längre fram ser jag något som närmar sig bakifrån. Hum hum skumt tänkte jag men det är vell bara den där skåpbilen som blev lite lack när jag körde om på trotoaren. Så jag tänkte vad skoj, drar på allt vad jag någonsin kan få upp mopedhelveten i tills jag skymtar farbror blå i backspegeln. Tänkte vafan han kan ju inte sätt min omkörning av skåpbilen det är vell bara en vanlig "stoppa mopeder" razzia. Så jag stannar lite nätt och fint vid vägkanten och drar av mig hjälmen.. Ut kliver stans suraste snut och fullkomligt vrålar åt mig: HUR FAN KÖR DU EGENTLIGEN!?
Fick sedan förklarat för mig att den bil jag såg i ögonvrån som kom till höger i korsningen var polisen, alltså jag hade kört om en bil på trottoaren med snutbilen bakom.. Åkte på 300 i böter för olovlig körning smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

165 Inlägg
19 november 2007
Blev förföljd hem av en polisbil efter att skjutsat iväg en bror för ett par år sen. De frågade efter körkortet, men sa att jag hade det inne. Fick springa in och hämta det. Hade fått en etta på besiktningen på ett trasigt positionsljus, men glömt byta lampa. De sa att jag egentligen skulle fått böter för både körkort och lampa, men de var snälla och åkte.

En vecka efter stod jag vid macken, då det glider förbi en polisbil. Jag hade fortfarande inte bytt min lampa. Höll tummarna att de skulle åka upp på stora vägen, men de svänger in igen. Stannar bredvid min bil, får lov att kolla in i den. Sitter det inte samma polisman som sist och flinar. "Hrrm, du har fortfarande inte bytt din lampa..?" Då sa jag att jag trodde inte att de skulle hitta mig så snart inpå igen.. Han tog upp snö och ställde sig och krama den ett tag. "Du får välja mellan böter och snöbollen.." Enkelt val.. Han kastade in den i väggen och så åkte dom tongue Vissa är så sköna!

Blivit stoppad och förföljd flera ggr bara för att de ska fråga om jag stulit min egen bil tongue

1337
1 343 Inlägg
20 november 2007
Tragiskt att läsa inläggen!
Merparten är endast påhitt...

Har man inte råkat ut för något behöver man ju inte hitta på en historia!!

I'm not a fighter, I'm a lover!

DFFL
9 020 Inlägg
20 november 2007
"Hur fan kör du?
Omkörningar i vägrenen, minst 180km/h och en fis i avstånd till framförvarande bil!"

Dock så var han nog inte polis utan bara en sur gubbe med en "polis-paddel" i bilen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 Inlägg
20 november 2007
En höstdag ringde min sambo till jobbet och skrek att hästarna hade rymt från hagen.
Eftersom vi har dem  i närheten av RV 26 så ringde jag polisen och sa att de får komma ut och hålla ner hastigheten på trafiken på den sträckan tills vi fått in hästarna.
Efter 2-3 timmar hade vi fått in dem i ett område som gjorde att vi kunde le hem dem.
Eftersom klockan hade blivit mycke var jag försenad till dagis för att hämta kiddsen,blåste på va bilen gick (hade lånat svärmors bil en gammal 740:O). Sen hände det... såg polisbilen försent..killen slängde in lasern i bagageluckan rusade ut mitt i vägen och vinkade in mig.
HUR I HELV  mer han han inte säga, för när han såg mig var samma polis jag pratade med 15 min innan
polis: -Va fan. detta va inte bra nu får jag nog ta kk för dig du körde i 162km/h på 70 sträcka
Jag  - Har jag inte haft nog jävligt i dag när jag har fått jaga hästar i flera timmar
Polis: hmm . Har du körkort
Jag:  -nej ligger på jobbet
Polis: är det din bil?
Jag: -Nej svärmors
Polis: Vi gör så här.-Jag ger dig de högsta böterna.Sen åker du och köper en trisslott för detta kommer inte att hända igen.

Fick 2400 i böter som jag gladeligen betalade.

Mollllgan
20 november 2007
Nille_del_Mar skrev:

WORD:(

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 november 2007
Nille_del_Mar skrev:

och? sant eller inte sant så är det endå intressant läsning..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
20 november 2007
Har lite olika senarion som ja tänkte skriva ner.

Gick lite diagonalt i en korsning samtidigt som man mötte pappablå.

Dom stoppade mig och sa "det gick vist lite fort där"
Snabbt som fan svarade man "Nä, det är ganska halt där" (var på vintern)
- "Ja, det är förstås" sa polisen wink

Var och körde lastbil i finland. Och där vill man INTE träffa på polisen.
Låg och brummade i 90km/h som vanligt på 80km/h väg någonstans i finland. Ser till höger att en Polisbil, modell större, närmar sig på den angränsande vägen. Rädd som fan saktar man ner till 80 och polisen hamnar bakom. Sen ser jag att han vill köra om, e.d, och jag ser att det kommer en liten sträcka som han kan köra om på.
När den kommer så visar jag med blinkersen att det är grönt för honom, han kör om för att sedan TACKA mig! Det trodde jag aldrig. (körde iofs finskreggat jag med)

Sen så har vi ju lillebror som har klarat sig rätt bra.
Han jobbar extra på AssistanseKåren här hemma (en kompis som äger skiten) och han har stoppats ett antal ggr men klarat sig bara för att dom kände igen honom. Vissa har det bra.

Ont om hästkrafter är det gott om.

Sök