3429
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Galning =)
96 Inlägg
20 november 2007
jag var 14 år och var ute o körde med min trimmade moppe. När jag kommer ut från en skogsväg så kom polisen o spärrade av vägen för mig, hade tydligen hört mig en bit. Den ena polisen hoppar ur bilen o går fram till mig (jag lite nervös förstås) och han frågar mig om det är en 125a jag kör, varpå jag svarar att det är en moped. Polisen sa inget mer än att det var en snygg moppe(Yamaha DTR) och så körde dom igen. inget med åldern lr nåt.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 november 2007
sist jag vart stoppad när vi hade lånat en polares sunkiga 740 så stoppade snuten in huvudet och sa " här var det fullt.. och brudar har ni med också" med ett flin på läpparna tongue joo visst var det brudar med men inte var det fullt, vi var ju bara 4st så polisen var nog blind smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Maskinförare
1 163 Inlägg
20 november 2007
Måste nästan berätta om senast. var iallafall ute och rullade på stan, då det är en liten stad. så finns det inte så mycket att göra, så det brukar bli följa john med piken ^^
hur som haver, såg att dom stod på en parkering och snackade med nå militärer, jag stod i korsningen. Kunde inte låta bli, utan drar på 1an 2an 3an och släpper.. kör runt stan, kommer upp i samma korsning fast, då från ett annat håll.. då kommer piken upp bakom mig. står ett tag, kör sedan upp jämnsides med mig. dom vevar ner rutan och jag gör lika så, då hör jag min fars namn och per. nr ropas ut. jag svänger in och stannar.

Polisen: Hur är det ikväll då ?
jag : jodå, nog är det fint.
Polisen: vad bra, är det din bil ?
jag: nope, min fars (står på han)
Polisen: jaha.. tyst ett tag.. han hade då en rätt frän bakrute dekal din far
Jag: skrattade bara.
Polisen: Har du nått körkort då ?
Jag: jo, *visar*
Polisen: Jaha, då ska du få blåsa också.
Jag: Ger det utslag på mjölk ?
Polisen: Njaa.. beror på om det är lättmjölk eller inte...
jag blåser iaf.
Polisen: Nu hade du tur, det var nog lättmjölk du drack idag.
Men du vet väl att det är 30 genom stan ?
Jag: Självklart, men du vet.. det är mycket liv och lite rörelse i bilen
Polisen: Jaså, ajja, vi uppskattade iaf att det gick lite för fort.
men ta det bara lugnt nu ikväll så.

Jag blev då imponerad av att dom inte sa nått om mitt xenon, neonljus m.m smile
Jävligt skön polis ändå wink

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

32 Inlägg
20 november 2007
"Ska du ta livet av den gamla klenoden"
Vart stoppad i 150km/h me min gamla 240, klarade mig utan böter:)

www.garaget.org/kapten222
Corrado G60
Golf III VR6

1337
1 343 Inlägg
20 november 2007
_Glenne_ skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Tragiskt att läsa inläggen!
Merparten är endast påhitt...

Har man inte råkat ut för något behöver man ju inte hitta på en historia!!

och? sant eller inte sant så är det endå intressant läsning..

Du kan väl inte kalla påhittade historier intressanta?!
Tråden går ut på att höra riktiga historier..

Ps. jag körde i 350km/h på en 30 väg när polisen stoppade mig och frågade varför jag hade brottom.
Då sa jag att jag skulle till hans mamma.
Han suckade tungt och sa; för denna gången kommer du undan för hon är ganska
ensam och jag vill ju inte göra så hon blir av med sin sista vän..
Tack sa jag och la till: hoppa upp och sätta dig på nåt hårt..

Detta har verkligen hänt, jag LOVAR!
haha

I'm not a fighter, I'm a lover!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 november 2007
Nille_del_Mar skrev:
_Glenne_ skrev:
Nille_del_Mar skrev:
Tragiskt att läsa inläggen!
Merparten är endast påhitt...

Har man inte råkat ut för något behöver man ju inte hitta på en historia!!

och? sant eller inte sant så är det endå intressant läsning..

Du kan väl inte kalla påhittade historier intressanta?!
Tråden går ut på att höra riktiga historier..

kanske intressant inte var rätt ordet... men kul läsning lättare sgat då.. tycker jag... men visst är det kul att höra riktiga historier men det är fortfarande kul att läsa alla endå även om som är sanna eller inte smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 237 Inlägg
20 november 2007
Haha lätt bästa tråden på länge! smile

Har endast blivit stannad en gång och det var vekrligen oväntat, klockan var kring 6:54 på morgonen var påväg till jobbet.. körde igenom byn som var HELT död. Anyway när jag svänger in på en liten asfaltsväg tänkte jag att well nu ska jag gasa på lite för att testa accet, gasar upp till ca 80km/h tills jag en stund senare bromsar ner till 60 ungefär.

Sekunden senare ser jag nån med gul väst komma ut på gatan från ingenstans och vinka åt mig att stanna, "EH SERIÖST?" är det första jag tänker, ALDRIG att det har varit razzia nånstin varken HÄR eller denna tid, skitnervös över att få kortet sönderklippt stannar jag och vävar ner fönstret. Möts av en polis jag sett tidigare rätt så ofta (bor i en liten by så tongue) han vill ivarjefall endast att jag ska blåsa vilket visar grönt så jag får köra vidare. fick dock några tankeställare efter detta :

vem fan har alkohol i blodet kl 6:45 på en tisdag? tongue ivarjefall inte så många så att det är lönt att ta razzia...kan även tänka mig hur det lät när jag kom vrålade i den toma luften och det bara ekade då det var så tomt, ni kan ju ta en titt på min videofilm som jag har där kan ni höra ljudet på min bil så de hörde nog ganska bra på avstånd när jag kom "lagligt körande" tongue

----

En annan kort historia som skedde när jag hade min första bil (toyota corolla-86), var påväg till farsan som bor i ett ganska ghettokvarter enligt mig xD anyway kommer ingasande då jag möter en polisbil och tänker faaan hoppas jag inte körde överhastighet nu... ser i backspegeln för att se ifall de svänger om, och jo det gör dom tongue usväng dirr... jag kör ner till farsans parkering och stiger ur bilen för att vänta på dem (visste att de hade ärende åt mig) well de kommer och parkerar bredvid min bil och ber efter allt från körkort, papper på bilen och att jag ska blåsa, farsan står på balkongen och undrar vad fan jag gjort big_smile efter några telesamtal av polisen får jag lov att dra smile

Har inte fått några böter än, dock MÅÅÅÅNGA gånger skitnära tongue har haft kort drygt 1.5år

741 Inlägg
20 november 2007
Carmaniac skrev:
sisådär tio år sen; "Veckans raket, grattis! Hit me´körkortet om du har ngn...!"152 på 50 sträcka...

hahaha big_smile

582 Inlägg
20 november 2007
Var ute å mös lite med min förra focus (3d med RS-paket o 2,5" rör med fullflödes dämpare) brummade rätt bra! blev stoppad i rutin-kontroll dom frågade om bilen lät mycket,-nej tyckte jag, -gasa lite:sa han. så jag gasade försiktigt upp till 2700 ungf, så då lät det inte så värst! -mmm... det var "lite" sa polisen, bilen din? -nej farsans. -jaha ja! sa han, byggde farsan avgassystemet oxå?? -nää! . Han såg lite fundersam ut men jag fick glatt åka vidare!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

RELEASE ME!!
188 Inlägg
20 november 2007
farsan gjorde en snygg grej för några år sen hade varit på liseberg var på väg hem..
han tog självklart fel avfart på motor vägen o kom in i tingstadstunneln i gbg han svärde o gjorde en u sväng där inne!!!
blåljus efter direk polisen stannar oss o frågar vad faan vi gör!!
farsan snille blixt direkt drar på bredaste västgöta dialekt - a va faan ja e från falköping, polisen kollar på han o säger -åk hem för helvete...

sen fick vi åka hehe

release Me!!

4 554 Inlägg
20 november 2007
"du kan väl iaf stanna när din komis där bak ska spy så det inte blir så jobbigt för han att hålla upp dörren"

Avstängd
1 266 Inlägg
20 november 2007
Inte när jag var stoppad men endå..dagen efter en feting fest hos mig, så ringer det på dörren 10.00 jag e bakis som fan inga strumpor, kan knappt se..öppnar dörren så är det polisen, det verkligen stinker i min lägenhet, dörrar e sönderslagna, golvet e helt skitigt pga alla som gått med skor, ligger ölburkar, sopor över hela golvet...det första polisen säger är "Jag ser att du har städat" "Jaså fest igår, vilka drack du me då" big_smile

Volvo 740 Tic - 1986 - B230et 531topp - 19.000km
Nej det är inte jag på bilden

Kokar ris
923 Inlägg
20 november 2007
"fan, ditt avgasystem är ju större än stuprören hemma!" polisman efter att ha stannat mig för trasig framlampa kommenterar mitt 4" japs utblås på hondan...

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
kul att tråden e uppe igen:P ös på med mera skoj läsning nu!!! har säkert hänt en massa sen sist=)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

14 Inlägg
29 november 2007
Har ju varken körkort eller bil, så jag passar på att berätta om en annan grej istället.
- Iaf, pappa och jag var ute med båten dårå, tror det var andra säsongen med den,
kommer ut från Hammarby Sjö kanalen och drar väl på i en 35-40 knop över mot grönan, när vi närmar oss saktar vi ner, tack och lov (5 knop där) och kanske ligger i 10-15, precis i det gångläge där båten drar mest svall, och iaf när vi kör förbi Wasamuseét så vänder pappa sig om och ser polis/kustbevakning (minns inte vilket) slår av på gas fort som fan och stirrade typ, funderandes på om de skulle vinka in oss eller ej.

Mycket riktigt ropar de in oss och vi får lägga oss bredvid de.
Polisen/kustbevakaren frågar "Är det din båt eller?"

Innan pappa hinner svara säger jag "Nää det är våran båt!" (var kanske 9-10 år då), polisen skrattar högt.. tongue Sedan säger han att det är fem knop här och vi får ta det lite lugnare nästa gång, sedan fick vi dra igång V8an och smyga iväg big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
3 januari 2008
måste ju finnas lite mera folk kan berätta så man får lite skoj läsning big_smile

18 Inlägg
4 januari 2008
När jag och kusinen var ute och åkte i hans sk. "pilsnerpråm" en Dodge Dart från -65. så åkte vi lugnt förbi 2st polisbilar som kom från en liten grusväg brevid landsvägen, och såklart åkte dom efter! stannade in vid kanten efter ett tag och 3 snutar ut ur ena bilen och 2 ur den andra! så blev de blåsa och den gamla vanliga "e de din bil?" "-nee de e morsans" svarar han tongue sen då börjar dom klaga på allt möjligt "hur fan kan ni åka en sån rishög?" "hur många gånger fick du besiktiga den här?"
så har han en melodituta som i The Dukes of hazzard ungefär som dom ville höra ett antal gånger. Sen kom som att de inte var nog me 5 poliser så kom de 1 till bil med 2 snutar i, så totalt 7 st poliser stog och skratta åt den fina bilen smile sen tillslut innan dom åkte så sa ena polisen "jag måste ha ett minne av de här" så tog han upp telefonen och tog en bild tongue
sen fick vi åka vidare smile

/ StowL<<<

Leg. Däckbrännare!
547 Inlägg
4 januari 2008
kapten222 skrev:
"Ska du ta livet av den gamla klenoden"
Vart stoppad i 150km/h me min gamla 240, klarade mig utan böter:)

hahaha tongue

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!

:]
469 Inlägg
4 januari 2008
StowL skrev:
När jag och kusinen var ute och åkte i hans sk. "pilsnerpråm" en Dodge Dart från -65. så åkte vi lugnt förbi 2st polisbilar som kom från en liten grusväg brevid landsvägen, och såklart åkte dom efter! stannade in vid kanten efter ett tag och 3 snutar ut ur ena bilen och 2 ur den andra! så blev de blåsa och den gamla vanliga "e de din bil?" "-nee de e morsans" svarar han tongue sen då börjar dom klaga på allt möjligt "hur fan kan ni åka en sån rishög?" "hur många gånger fick du besiktiga den här?"
så har han en melodituta som i The Dukes of hazzard ungefär som dom ville höra ett antal gånger. Sen kom som att de inte var nog me 5 poliser så kom de 1 till bil med 2 snutar i, så totalt 7 st poliser stog och skratta åt den fina bilen smile sen tillslut innan dom åkte så sa ena polisen "jag måste ha ett minne av de här" så tog han upp telefonen och tog en bild tongue
sen fick vi åka vidare smile

haha skönast big_smile big_smile big_smile

2 283 Inlägg
4 januari 2008
Har inte fått några direkt kommentarer förutom när jag körde a-traktorn innan.

Så stannade de mig i en rutin-kontroll och frågade om jag hade körkort blablabla sen sa de.
"Tycker verkligen din tjej om att åka i den när den låter som ett as"
Nja sa jag det vet jag inte, det är den enda roliga kommentaren.

Annars har man fått frågningar då jag hade toning fram om jag verkligen såg bra ut genom dem? Men fick inte böter förrän jag kom in till stan och där visste de att man inte får ha toning fram.

R.I.P. Michael Jackson!

Sök