Har inget körkort, då jag är för ung fortfarande
så har direkt inte fått några kommentarer personligen..
Men ett ex antal saker har ju hänt då man har åkt med min bror
polismagneten själv, haha.
En grej som jag minns väl är när han hade sin E28 M535a, med tonade rutor runt om..
Då bilen var svart i sig så blev den bara mörkare med toningen så att säga.
Detta var då förra vintern.
Åkte upp på Ica parkeringen för att sladda runt lite.. lekte runt där i kanske bara 30sek, sen åkte vi vidare.
Kommer ut från själva "marknaden" om man nu kan kalla det de.
Åker i rondellen, och vidare på vägen, då möter vi snuten.
Självklart vänder han efter oss i rondellen. Min bror blir alltid nojjig när han ska bli stoppad, men jag tycker oftast det är roligt
då vi inte riktigt har några grisar här ute till snutar.
Men iallafall, åker en bit till med dom i röven på oss, sen så sätter dom självklart på sirenerna och börjar blinka. Stannar fint och mjukt på busshållsplatsen och stänger av bilen.
Min bror vevar ner rutan och väntar på att snuten ska komma fram.. Började märka själv att det tog en jäkla tid för dom att komma fram.. kollade då bakåt för att kolla efter dom.. ser då med min förvåning två snutar gå långsamt på varsin sida av bilen med handen på hölstret.. haha vevade snabbt ner min ruta lite, och väntade på att dom skulle komma fram på varsin sida..
Då dom väl var framme så klämde polis nr1 ut sig:
Godkväll, man ser knappt in i eran bil ju!
Min bror svarar med "jaha, nej det kan vara lite svårt såhär på kvällen" typ lite dumt.
Efter det fick han blåsa, och började typ kallprata med polis nr1, om att han själv har en sådan där alkoblåsare hemma från typ Jula, haha.
Polis nr2 gick tillbaka till bilen, samtidigt brorsan och polis nr1 pratade.. Men inga sura miner där inte. Men dom såg lite skeptiska ut när han frågade vems bil det var, och fick svar tillbaka att det var pappas
haha.
Annan berättelse..
Min bror åkte min E30 till sin polare som bor i stan. Åkte igenom Hammarby om jag inte minns helt fel.
Blir iallafall stoppad, då dom hade en "större kontroll" där.
Det första snuten sa då var "framhjulen sticker ut", och det gör dom, då dom är lite för breda för framskärmarna
sen började han gunga på bilen och klämmer då ut sig "bilen är för stum".. hm här börjar jag då inte förstå nånting.. vart i lagboken står det att en bil inte får vara för stum?
Sen frågade även han om det var hans bil. Men blev vanliga svaret "nej det är min pappas".
Då sa polisen. "och det ska man tro på?".. nää det kanske man inte skulle tro på, haha. Att en pappa ens skulle åka en sådan pass bil
Men han kunde liksom inte bevisa nåt så..
Men han blev iallafall iväg släppt utan böter osv, även fast polisen nämnde saker som man lätt kunde få böter/ombes. på.
Finns mängder av berättelser, men kommer inte på så mycket just nu..