3536
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

2 283 Inlägg
4 januari 2008
Foffis skrev:
hmm verkar vara många här på garaget som blivit av med kortet big_smile

jag har bara blivit stoppad en gång, o de va på tidaholmscrousingen. hade 2pers i bakluckan på en sleten 740. polisen kom fram o fråga om ja va rädd om körtkortet. självklart sa jag och fick tillbaka de. inte speciellt rolig historia men de e de enda ja har att komma med smile

stannad en gång, kontroll en gång, skjuten 2 gånger.
haft körkort sedan februari förra året, tycker de e lite konstigt egentligen :S bor i skövde o här är de gott om snutar TYDLIGEN big_smile

Slår dig 14 ggr på ett år med min a-traktor wink

R.I.P. Michael Jackson!

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
4 januari 2008
När jag va på väg upp till tjejen i november, som bor i avesta, så vart jag stannad utav polisen vd nått ställe som heter norberg eller så, jajja skitsamma. fick blåsa och visa lappen osv.
Polisen innan jag skulle åka: "Du bode nog släcka dimljusen nu, börjar bli rätt dimmigt ute."
Jag: "Vad ska jag då med dimljus till?
Polisen: "Åk innan du får böter..."

det va lite skoj tyckte ja big_smile

Vilket jävla drag :)

391 Inlägg
4 januari 2008
Jag blev stannad för ett tag sedan med min 745a GL -86a Förgasar motor helt orginal och det var snö ute och så en kväll när jag var ute och sladdade så fick en civilen syn på mig så dom hängde efter och stanna mig. Så sa dom häng efter oss då åkte jag på en flygande besiktning.. Följde med dom började kolla igenom bilen sedan kolla dom under huven och lös över allt då klia sig bes polisen sig i huvet och sa jag hittar inte turbon... Jag var tvungen att gå där ifrån lol men jag klara mig ifrån böter och allt...
Senast redigerat av Xabin (4 januari 2008)

Körv
3 535 Inlägg
4 januari 2008
Blev stannad häromdan av en mycket trevlig civilsnut. Han undrade bara om det var en -89a jag hade tongue (740 GLE -88 har jag)

Och så berätta han att han hade haft en likadan fast -89a big_smile fick visa körkortet, men slapp blåsa big_smilebig_smilebig_smilebig_smile

Truckdriving Man

Klyphuggare
328 Inlägg
4 januari 2008
Stoppad kan man väl inte kalla det men 2 dagar i rad nu har snuten kommit och pratat med oss när vi sladdar. igår drog dom ramsan om att det är bra att man sladdar på parkeringar osv och samma kom idag och sa att vi skulle komma ihåg det. sen sa han att dom vart och övat lite J svängar så vi fråga om vi fick hänga på men han ville inte att vi skulle se när han sladda.

Dom poliserna borde alla ftp killar träffa så kanske dom ändrar uppfattning

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

2 283 Inlägg
4 januari 2008
Honken_ skrev:
Stoppad kan man väl inte kalla det men 2 dagar i rad nu har snuten kommit och pratat med oss när vi sladdar. igår drog dom ramsan om att det är bra att man sladdar på parkeringar osv och samma kom idag och sa att vi skulle komma ihåg det. sen sa han att dom vart och övat lite J svängar så vi fråga om vi fick hänga på men han ville inte att vi skulle se när han sladda.

Dom poliserna borde alla ftp killar träffa så kanske dom ändrar uppfattning

Många sånna acab o ftp killar har inte tänkt längre än näsan.

R.I.P. Michael Jackson!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
4 januari 2008
Xtravagant skrev:
Tragiskt att läsa inläggen!
Merparten är endast påhitt...

Har man inte råkat ut för något behöver man ju inte hitta på en historia!!

vad får dej att tro de??

Sump Runk Rätt O Slätt!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
4 januari 2008
Xabin skrev:
Jag blev stannad för ett tag sedan med min 745a GL -86a Förgasar motor helt orginal och det var snö ute och så en kväll när jag var ute och sladdade så fick en civilen syn på mig så dom hängde efter och stanna mig. Så sa dom häng efter oss då åkte jag på en flygande besiktning.. Följde med dom började kolla igenom bilen sedan kolla dom under huven och lös över allt då klia sig bes polisen sig i huvet och sa jag hittar inte turbon... Jag var tvungen att gå där ifrån lol men jag klara mig ifrån böter och allt...

Jag hade fan skrattat tills stämbanden flög ut! big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

221 Inlägg
4 januari 2008
Dropkick skrev:
1. Har en kompis som e helt körd!! snuten stannar honom så fort dom ser han! he he
en gång sa dom, få se lappen!   ah! kostar 50 spänn,men får en hundring kan du få
se kuken också! he he då slet dom ut han ur bilen å bara vrålar!

2. En annan gång så var det en polis han aldrig hade träffat som fråga om körkortet
med det hade han får tillfället inget! då frågade han vad han heter..han svarar (Kalle)
aha! och mer? amen lova å inte garva!? vadå? vad heter du? ah! jag heter kalle anka!
nä! aldrig!!! joo! jag lovar! skämtar du nu eller? nä faan jag sa ju att du inte skulle garva!
ah ok! men vart bor du då? i ankeborg!!! he he he då vart det inge roligt längre!..

hahahaaaa

553 Inlägg
4 januari 2008
Drog en handbromsvändning som snuten såg på håll, jag såg dem efter vändningen eftersom det stod en bil snett framför, jaja... De körde ikapp mig och låg bakom mig rätt länge innan de stannade mig, typ 100m från mitt hus big_smile fick blåsa och visa körkortet som jag glömt, typ enda gången, medans jag blåste så kollade den andra bilen, typ däck och dylikt..
Fick inga böter big_smile Enda han sa var att jag får köra försiktigt nu, ha de bra !! Inte så roligt egentligen men sammanhanget var roligt tongue

1 353 Inlägg
4 januari 2008
Blev stoppad i somras/våras på väg till SRF (sweden rock), och hade 5 plattor öl och en 5 liters dunk HB i bagaget, (kombi, ingen toning alls).
Polisen tittade väldigt mycket där bak, och sa
- jag hoppas du inte tänkt sälja det där?
- näe, jag ska på festival.
- vilken då?
- Sweden rock festival
- vad kul, dit ska min son också.
- och det är väl vanligt vatten i dunken, eller hur?
- självklart smile
- va bra, du ska få blåsa här också
Batta blåste och klarade testet (:
  - du kan åka nu, och ha så kul där nere.

han var väldigt trevlig smile
Första gången jag blev stoppad av en polis förövrigt, så jag var rätt nervös tongue

There's no replacement for displacement

Körv
3 535 Inlägg
4 januari 2008
Batta skrev:
Blev stoppad i somras/våras på väg till SRF (sweden rock), och hade 5 plattor öl och en 5 liters dunk HB i bagaget, (kombi, ingen toning alls).
Polisen tittade väldigt mycket där bak, och sa
- jag hoppas du inte tänkt sälja det där?
- näe, jag ska på festival.
- vilken då?
- Sweden rock festival
- vad kul, dit ska min son också.
- och det är väl vanligt vatten i dunken, eller hur?
- självklart smile
- va bra, du ska få blåsa här också
Batta blåste och klarade testet (:
  - du kan åka nu, och ha så kul där nere.

han var väldigt trevlig smile
Första gången jag blev stoppad av en polis förövrigt, så jag var rätt nervös tongue

Haha elit!

Truckdriving Man

2 Inlägg
4 januari 2008
Blev stoppad i dag för typ 10e gången på vägen till jobbet(swebus). De frågar om jag är på väg dit vilket de vet eftersom de stannat/följt efter mig in på jobbet åtskilliga gånger...
Får den lagom roliga frågan om man vet hur man ska göra när man blåser i alco testaren... Blåser i genomsnitt igång 10 bussar varje dag så svarar måttligt road att jag gör det dagligen.. Sen när de kollat körkortet tittar de på bilen och säger köp ett annat märke.. kör bmw 525 e34

553 Inlägg
4 januari 2008
slippin skrev:
Blev stoppad i dag för typ 10e gången på vägen till jobbet(swebus). De frågar om jag är på väg dit vilket de vet eftersom de stannat/följt efter mig in på jobbet åtskilliga gånger...
Får den lagom roliga frågan om man vet hur man ska göra när man blåser i alco testaren... Blåser i genomsnitt igång 10 bussar varje dag så svarar måttligt road att jag gör det dagligen.. Sen när de kollat körkortet tittar de på bilen och säger köp ett annat märke.. kör bmw 525 e34

haha, va ? köp ett annat märke big_smile snygga poliser tongue

BMW Power
2 362 Inlägg
4 januari 2008
Har inget körkort, då jag är för ung fortfarande wink så har direkt inte fått några kommentarer personligen..

Men ett ex antal saker har ju hänt då man har åkt med min bror smile polismagneten själv, haha.

En grej som jag minns väl är när han hade sin E28 M535a, med tonade rutor runt om..

Då bilen var svart i sig så blev den bara mörkare med toningen så att säga.

Detta var då förra vintern.

Åkte upp på Ica parkeringen för att sladda runt lite.. lekte runt där i kanske bara 30sek, sen åkte vi vidare.

Kommer ut från själva "marknaden" om man nu kan kalla det de.

Åker i rondellen, och vidare på vägen, då möter vi snuten.

Självklart vänder han efter oss i rondellen. Min bror blir alltid nojjig när han ska bli stoppad, men jag tycker oftast det är roligt big_smile då vi inte riktigt har några grisar här ute till snutar.
Men iallafall, åker en bit till med dom i röven på oss, sen så sätter dom självklart på sirenerna och börjar blinka. Stannar fint och mjukt på busshållsplatsen och stänger av bilen.

Min bror vevar ner rutan och väntar på att snuten ska komma fram.. Började märka själv att det tog en jäkla tid för dom att komma fram.. kollade då bakåt för att kolla efter dom.. ser då med min förvåning två snutar gå långsamt på varsin sida av bilen med handen på hölstret.. haha vevade snabbt ner min ruta lite, och väntade på att dom skulle komma fram på varsin sida..

Då dom väl var framme så klämde polis nr1 ut sig:
Godkväll, man ser knappt in i eran bil ju!
Min bror svarar med "jaha, nej det kan vara lite svårt såhär på kvällen" typ lite dumt.

Efter det fick han blåsa, och började typ kallprata med polis nr1, om att han själv har en sådan där alkoblåsare hemma från typ Jula, haha.

Polis nr2 gick tillbaka till bilen, samtidigt brorsan och polis nr1 pratade.. Men inga sura miner där inte. Men dom såg lite skeptiska ut när han frågade vems bil det var, och fick svar tillbaka att det var pappas wink haha.

Annan berättelse..

Min bror åkte min E30 till sin polare som bor i stan. Åkte igenom Hammarby om jag inte minns helt fel.

Blir iallafall stoppad, då dom hade en "större kontroll" där.

Det första snuten sa då var "framhjulen sticker ut", och det gör dom, då dom är lite för breda för framskärmarna wink

sen började han gunga på bilen och klämmer då ut sig "bilen är för stum".. hm här börjar jag då inte förstå nånting.. vart i lagboken står det att en bil inte får vara för stum? tongue

Sen frågade även han om det var hans bil. Men blev vanliga svaret "nej det är min pappas".

Då sa polisen. "och det ska man tro på?".. nää det kanske man inte skulle tro på, haha. Att en pappa ens skulle åka en sådan pass bil tongue

Men han kunde liksom inte bevisa nåt så..

Men han blev iallafall iväg släppt utan böter osv, även fast polisen nämnde saker som man lätt kunde få böter/ombes. på.

Finns mängder av berättelser, men kommer inte på så mycket just nu..

BMW, bogsering med wire :/

Oseriös Aktör
592 Inlägg
4 januari 2008
Gladh skrev:
Har lite olika senarion som ja tänkte skriva ner.

Gick lite diagonalt i en korsning samtidigt som man mötte pappablå.

Dom stoppade mig och sa "det gick vist lite fort där"
Snabbt som fan svarade man "Nä, det är ganska halt där" (var på vintern)
- "Ja, det är förstås" sa polisen wink

Var och körde lastbil i finland. Och där vill man INTE träffa på polisen.
Låg och brummade i 90km/h som vanligt på 80km/h väg någonstans i finland. Ser till höger att en Polisbil, modell större, närmar sig på den angränsande vägen. Rädd som fan saktar man ner till 80 och polisen hamnar bakom. Sen ser jag att han vill köra om, e.d, och jag ser att det kommer en liten sträcka som han kan köra om på.
När den kommer så visar jag med blinkersen att det är grönt för honom, han kör om för att sedan TACKA mig! Det trodde jag aldrig. (körde iofs finskreggat jag med)

Sen så har vi ju lillebror som har klarat sig rätt bra.
Han jobbar extra på AssistanseKåren här hemma (en kompis som äger skiten) och han har stoppats ett antal ggr men klarat sig bara för att dom kände igen honom. Vissa har det bra.

påstår du att svenska bilar skulle bli lättare stannade i svergie??

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

1 207 Inlägg
4 januari 2008
Frida_ skrev:
Polisen ber mig gå ur bilen och sätta händerna på taket. Under tiden jag står där och ser ut som ett levande frågetecken och undrar va fan som pågår, går han runt och kollar bilen i detalj. Sen går han fram till mig, berömer mig för bilen, flinar lite fult (jag är bara sådär måttligt irriterad just nu) och så säger han
-kanske man kan få provköra den nån gång? Om du vill kan jag betala tillbaka i natura.
- ehh, tack men nej tack, svara jag nervöst, vet inte riktigt hur jag ska fatta mig.  Börjar se mig om efter några dolda kameror eller något, tror det är ett skämt. Polisen ger mej ett bländande leende och skrattar.

Påminner om en film jag såg en gång... wink

207 Inlägg
4 januari 2008
Min morsa är polis och en dag så skulle hon till stan och givetvis på vägen så blir hon stoppad och alla i polishuset vet ju vem hon är !

Polis : hej "a" får jag se körkortet

mamma: hej ....och börjar leta i plånboken och säger jag har inte körkortet med mig

en annan polis som står och pratar med en annan bilist :hon har aldrig haft nåt körkort skriker han lol

och polisen som har stannat morsan säger jag kollar ditt körkort i morron när du kommer till jobbet du kan åka nu big_smile
tongue
Senast redigerat av AUDI_NÖRD (4 januari 2008)

QUATTRO = De ä bar å åk

1 418 Inlägg
4 januari 2008
"Är det du igen" måttligt irriterad på mig.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

285 Inlägg
4 januari 2008
Fuckface skrev:
Brorsan blev stoppad efter att ha hastigt korsat två 4-vägs stopp och kört en aning för fort... (det hade tydligen varit någon slags bilbomb i området tidigare under natten)... Polisen stoppar honom påväg ut mot motorvägen! Ca. 04.30...

- Var är du påväg?
- Jag är påväg till jobb, varför skulle jag då vara klädd såhär (satt i grön ful overall)
- Är det din bil?
- Ja, men den står på min far...
- Jaha, säger han och lyser in i baksätet och ser en låda... Polismannen frågar rent spontant, vad har du i lådan då? Och tittar suspekt på min bror...
- Min bror, stressad som ett djur och allmänt omänskligt otrevlig på morgonen klämmer ut: ETT LIK, VA FAN TROR DU?
- Polisen förklarar situationen och suckar lätt, ber honom köra vidare!

Detta var i närheten av den ökända mångstaten Rosengård!

Hahaha big_smile

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

Sök