2665
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

392 Inlägg
23 januari 2008
#381
Inte på väg dock, men det var tullpolisen när jag gick av ålandbåten.
Jag och min tjej hade varit iväg på en soft resa och bara tagit det lungt och ätit mat osv smile
Inte en droppe alkohol på den resan! Majoriteten resande till åland är ju 99% för att supa.
Så när vi gick av båten går jag lungt och sansat bredvid alla fyllon som fortfarande super på söndagen och dom vinglar fram ooo tillbaaakaa. kommer till tullen.. och följande dialog utbryter:

Tullpolis: DU DÄÄÄÄRRR!!! (han pekar på mej)

Jag: (kollar bakom mig för att kolla på vilket fyllo han menar)
       Men det var visst mig han pekade på..

Tullpolis: KOM MED IN HIT

  Vi går in i ett rum

Jag: Vadå ser jag lurig ut eller?!??!?!

Tullpolis: NEJ men du ser väldigt ung ut !

Jag: Men är det inte leg kontroll och 21 års gräns för att åka på båten?

Tullpolis: (han vet inte vad han ska svara) GE HIT LEGETIMATION !

   Jag ger honom legget
   För att byta samtalsämne för att dölja sin pinsama spekulation om att jag skulle va för ung för ålandsbåten så byter tullmannen ämne o frågar om jag är från karlstad pga min dialekt.

Jag: japp jag är från karlstad

   Tullpolisen tar min ryggsäck och börjar öppna den och säger:

Tullpolis: Men om du kommer från karlstad behöver du inte åka ända till åland för att köpa sånna här grejer???

Jag: Va ? jag har köpt parfym till min mamma och godis till min bror?

   Tullpolisen känner sig trängd igen:

Tullpolis: U-UU-UUUT HÄR IFRÅN !!!!!!!!!!

Hellre död o begraven, än bög o bedragen!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 januari 2008
#382
senast man blev stoppad av snuten lät de så här

"godkväll har grenröret gått av? nu ska vi göra en flygande bes lägg i firläge och parkerings broms ojsan den där tog lite högt"


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
24 januari 2008
#383
"Vad fan är det för fel på er Timråbor, ni är både oduglig i hockey och kör som dårar"

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

93 Inlägg
24 januari 2008
#384
Blev stannad så sent som i helgen i min avställde bil efter att ha kört i 140 kmh genom Götatunnel i Göteborg centrum. Ser blåljus bakom och blir inskickad till en parkeringslucka.
-Snygg bil du har, säger sheriffen som sitter ensam i bilen.
-Tack, svarar jag. smile
-Funkar inte blinkersen? frågar han.
-Nej tyvärr....hmm
-Fixa det. Hej då. Sen drog han hem och satte på frugan eller nått. Ibland har man tur med dom.

Sound like a V8 and your my mate

Y not
221 Inlägg
6 februari 2008
#385
sitter i farsans gammla alpina b10 4,6 touring som har stort mutimedie paket i den, jag kollade en hockey match å farsan kör,, ligger jämnsides med en svart v70, å så okonsentrerad som farsan var (matchens fel) så körde  han på rätt rejält för att komma för bi v70n.. ligger lugnt framför 120 - på en 90 väg å så kommer blå ljusen..

Polisen - Humm här gick det väl lite väl..... oj i helv... glömt matchen vad står det? .....
pappa - fan i helvetes skit frölunda släppte in ett mål!
Polisen - synd e det.. riktigt synd.. de behöver poängen nu..
pappa  - ehmm.. ? ska du ha nått körkort eller nått liknande? ..
polisen - naee... låt mig kolla tills  2a period e slut så glömmer vi "missödet"

slutade med att jag farsan polis 1 + polis 2 som kom lunkande satt å kollade de 6 sista munuterna på 2dra perioden av hockeyn... de komenterade hur sköna stolar det var i basksätet med:) haha sköna poliser i gbg big_smilebig_smile
Senast redigerat av Tony_Rene (6 februari 2008)

Everything thats fast. has my name written on it

4 506 Inlägg
6 februari 2008
#386
Tony_Rene skrev:
sitter i farsans gammla alpina b10 4,6 touring som har stort mutimedie paket i den, jag kollade en hockey match å farsan kör,, ligger jämnsides med en svart v70, å så okonsentrerad som farsan var (matchens fel) så körde  han på rätt rejält för att komma för bi v70n.. ligger lugnt framför 120 - på en 90 väg å så kommer blå ljusen..

Polisen - Humm här gick det väl lite väl..... oj i helv... glömt matchen vad står det? .....
pappa - fan i helvetes skit frölunda släppte in ett mål!
Polisen - synd e det.. riktigt synd.. de behöver poängen nu..
pappa  - ehmm.. ? ska du ha nått körkort eller nått liknande? ..
polisen - naee... låt mig kolla tills  2a period e slut så glömmer vi "missödet"

slutade med att jag farsan polis 1 + polis 2 som kom lunkande satt å kollade de 6 sista munuterna på 2dra perioden av hockeyn... de komenterade hur sköna stolar det var i basksätet med:) haha sköna poliser i gbg big_smilebig_smile
Hahaha big_smile Sådant händer bara i Göteborg smile

Kan du andas kan du dö.

719 Inlägg
6 februari 2008
#387
Jag o 2 polare var på väg till mig jag o ena vännen hade börjat hinka birran o andra vännen som körde börja bli sugen som fan... vi har kanske 1 min kvar till högst säger vi vafan du kan ju börja nu är ju inga problem inte så att du hinner bli full. Han säger ne men ja väntar. o kör lite fortare istället.

Väl framme hos mig hoppar alla ur bilen. o då står en grå saab o 2 poliser där tongue ja o min polare glider ut me ölen i högsta hugg.

Höjer ölen mot snuten.
jag: TJA! är det okej om vi sticker in?
polisen: Jora spring in ni.
jag: Härligt höjer glaset igen o säger skål o börjar gå.

Killen klara sig från böter, men fan dom var bra på smyga efter han som körde hade inte märkt nåt heller förens vi gick ur bilen tongue Träffa dom igen snare samma kväll när vi skulle ute. Ibland har vissa tur big_smile

live free, die young.

3 722 Inlägg
6 februari 2008
#388
Fy fan vad det luktar sprit här!. Påminner om Bacardi lemon.

Körde 3 polare till stan som hade druckit en hel del. Inte va det Bacardi lemon som polisen sa.

Bildrulle
499 Inlägg
6 februari 2008
#389
Sist jag blev stoppad sa polisen bara "Fin bil, har du något under huven?" Varpå svaret blev, nej, helt original 140hk.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

61 Inlägg
6 februari 2008
#390
Polis: Vi gillar din regskyllt!"

Jag: ?!? är det något fel på den!?

Polis: PHS .........Polis-Hög-Skolan.


Mvh/F


hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
#391
bästa kommentaren jag har fått av en polis är:

står några nere på stan och småpratar lite men några kompisar och polisen går fram till mig o säger. är detta din audi (polisen pekar på min v40) jag svarar nej o han frågar vems audin är. alla står som fån o frågar vilken audi tongue polisen ser ut som ett fråge tecken o då säger jag att det är min bil men att det är en v40 tongue snuten blir skit förbannad och går därifrån tongue


volvoraggare
4 776 Inlägg
6 februari 2008
#392
fick kommentaren att jag varken hade bromsljus och ingen blinkers men att jag skulle fixa detta

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

94 Inlägg
6 februari 2008
#393
Fick kommentaren " Vet du varför jag stoppade dig? Du har en fet bil med för liten reg. skylt." Men man har ju oxå fått såna kommentarer i stil med" Jag vet vad du e för typ.. Du gillar att köra fort o hålla på med streetrace osv.. Jag har sett såna typer innan.." Idioter..

Elektronik Ingenjör
8 Inlägg
6 februari 2008
#394
Efter en liten dum omkörning "få se på körkortet och står det inte Michael Schumacher på det så då JÄVLAR" smile

~Four Rings To Roule Them All~

Byggare Bob
24 Inlägg
6 februari 2008
#395
" O vilken planet kommer du ifrån"

Så sa civilpolisen när han stoppa mig utanför Arvika när jag sicksackade med EVO 8 , vi hade bråttom hem efter fotbollsträningen. Vi var 4st i bil och jag insisterade på att ajg "höll på" att köpa bilen och på så vis testkörde den.
"-ör det på ett annat ställe" sa han bara efter att tittat på körkortet o muttrat iväg igen.

I ren protest äter jag kött för vegeterianerna äter djurens mat!

Yellow bug!
1 640 Inlägg
6 februari 2008
#396
Den roligaste kommentaren jag har HÖRT, är nog den två polare fick.

Dom satt i polare 1s sjuförti. Polare nr2 är typ 2m nånting, utan att överdriva. Så var han riktigt på lyran. Kom polisen fram och skulle snacka lite sådär, reste han sig och vinglade ut ur bilen och ställde sig mellan poliserna. Deras kommentar blev typ:

"Oj, det där var en lång en! Nu är det bäst vi går!" så gick dom ^^

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

16 Inlägg
6 februari 2008
#397
Var ute o körde några fyllepolare.. då snuten kmr och stannar mig.. luktar sprit i hela bilen, jag hade inte druckit nått.. men då går konstapeln ett varv runt bilen o kommer fram igen.. ett av dina baklysen lyser.. och jag bara ahaja.. hmm.. men då ska jag säga dig, att när vi körde hemifrån så lyste tamefan inte nått tongue

han skratta å sa, dra iväg din drummel

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
6 februari 2008
#398
Va med om en lustig sak härom sistens.  Va ute och åkte med golfen och var påväg hem. Hamnade bakom nått slöfån och tänkte att jag skulle köra om så jag petar ner 2 växlar och bränner om med fullthjulspinn och upp till 80 på en 50 sträcka och ser helt plötsligt blåljus i backspegeln.

Jag vevar ner rutan och polis 1 kommer fram

P1- SÅ KÖR VI FAN EFTER VÄDERLEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(va ca 4cm packad snö på vägen och skithalt)
Jag - Jo jag försöker.
P2 - vi har stannat dig för att skatten inte är betald.
Jag - VA? (hade satt på autobetalning på nätbanken men hade tydligen inte kommit över)
P2 - Jo så du måste få en böter.
Jag - ok jag förstår.
P1 - Fan va rostig bilen är! hur länge har du ägt den?
Jag - ja lite ytrost är det allt, ägt den ett halvår ung.
P1 - Fan se till och få lite färg på skiten, och fan KÖR FÖR FAN EFTER VÄGLAG.

fick visa lappen och sen var det bara att köra hem och betala skatten.

284 Inlägg
6 februari 2008
#399
"Jag vettefaan hur ni håller på i enköping men här i västerås har vi inga jävla rallybanor!"
oups yikes

T-korsning, jag svängde upp till vänster på rakan när dom stod och väntade på grönt. Bred rak väg ca. 200m fram till en rondell, mitt i natten. Där gasar jag på som fan med 740 turbon, kollar inte bakåt så värst mycket. Dom kör upp brevid mig när jag stannar vid en mack i en jävla Skoda Octavia hyrbil! Stod "Avis" på hela sidan... :S Sen kolla dom bara kortet och sa att jag skulle skärpa till mig om jag ville behålla kortet.
Senast redigerat av my740is-fantastic (6 februari 2008)

/Anna
Det man inte vet har man ingen aning om..

www.ljudbyggaren.se
504 Inlägg
6 februari 2008
#400
Nu följer Sjöland med till station i vanlig ordning....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se


Sök