3870
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

41 Inlägg
13 augusti 2008
#701
haha, har en historia som utspelade sig 1 år sen ungefär den här tiden på året. hade min gamla Volvo V40 T4, och var å väg hem en söndagsnatt då jag hade varit på "kundbesök" ;)

Hur som helst, kommer och kör efter Centrumvägen i Kalix upp ei norrland där det bara är 50. men det var ju mitt i natten jag var trött och ville hem. Så jag körde väl kanske lite för fort, drygt 130.

Åker förbi en korsning, tittar åt vänster och ser en polisbil komma, så jag tänkte att jag trycke rpå lite mer så hinner dom aldrig ikapp innan jag skulle svänga av från vägen jag körde på. Sagt och gjort, ett par sekunder efteråt går det 200 på rakan innan min korsning kommer.. tittar i backspegeln, ser inga poliser och inga ljus över huvudtaget. Svänger av, in på gården som är rakt fram efter jag sväng i korsningen. Åker in, vänderbilen på gräset med handbromsen och stänger av direkt.

Samma sekund jag vrider av nykeln kör polisbilen in på gården, och jag stiger ur bilen och står brevid den. Ut kommer denna nya kvinnliga snygga aspirant ur polisbilen och SKRIKER åt mig:

-"Körkort!"
Jag: -"Ja, det har jag. Vad gäller saken?"
hon: -"jag är polis, och ber jag om ditt körkort skall du fanimig visa det också."
J: -"Men jaa, du ska få se mitt körkort med vad gäller saken??" frågade jag
H: -"Sätt dig i bilen!"

Satte mig i bilen, rakt framför en helt hysterisk schäfer som satt i kofferten.
Då säger den manliga polisen, som tydligen vet vem jag är: "Jaha Jonas, har du bråttom?"

J: -"nae, inte direkt.. vadå då?"
H: -"Ja det gick ju åt helvete för fort här nyss"
J: "Jaså? inte var det många kilometer i timmen isf.."

Då bryter kvinnan ut; "Sluta nu ljug för oss, vi såg en BLÅ bil åka förbi korsningen i en sjuhelvetes fast, långt över 100"

jag flinade då och peka ut genom rutan på polisbilen: "min bil är GRÖN!"


Efter detta så förstod jag att dom var helt borta, och dom kunde inte ta mig för något, dom hade inga bevis och dom tog mig inte på bar gärning.
Disskussionen fortsatte ett par minuter då dom förklarade att mitt körkort var "till låns", att om dom så mkt som såg mig köra i en kurva utan att blinka skulle dom ta mig.

Dagen efter stannade samma poliser mig och gav mi 500:- i böter för dimljusen :/

Men kul var det! hah

Kör före du, så väntar jag på dig där framme
Allt under 19" är vinterdäck

Svetsare
3 150 Inlägg
13 augusti 2008
#702
Turbo_Finnen skrev:
Då säger den manliga polisen, som tydligen vet vem jag är: "Jaha Jonas, har du bråttom?"
Han kanske kollade på körkortet?  ^^

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 418 Inlägg
13 augusti 2008
#703
Blev stoppad förra fredagen, bilen hade tydligen en skatteskuld som jag inte visste om (pga tidigare ägare.......) och så hinner dom åka 2 meter och så kör dom ner rutan igen, "och så vill vi inte se dig på bredden igen!" haha smile snälla poliser då jag klarade mig utan böter

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

3 714 Inlägg
13 augusti 2008
#704
Team-Adolfsson skrev:
allmänt känd av Jönköpings polisen sen jag började vistas där för min vårdslösa körning roll
hade ju en vit volvo 740 förut som jag blev stoppad i för jämnan ungefär
sen när jag skaffade BMWn så blev jag stoppad 4 gånger av olika poliser på en kväll första gången jag va där
Polisen- Jaha Adolfsson skaffat sportbil nu
Jag- näe du men en BMW
Polisen- det ser jag väl men det är väl en sportbil ?
jag- Nej det är en BMW ingen sportbil inte denna iallafall
Polisen- ok men var du uppe på coop parkerigen för 30 min sen ?
Jag- vet inte vad du pratar om
Polisen- Adolfsson (i arg ton) jag vet att du var där vi vet vem du är och vi har ögonen på dig
Jag- jaha ok men jag va  inte där

edit
han bad inte ens om körkort eller blåsning ^^
dock vet dom vem jag är då jag blir stoppad 5-6 gånger varje kväll när jag är i Jönköping lol
Dags att byta stad kanske ? lollol

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
15 augusti 2008
#705
Vart stoppad av polisen idag, alkokontroll.

P; Halloj
J; Hej, fin dag idag!
P; Jo, men visst är det. Men du är väl inte full?
J; Nej det är jag inte
P; Va bra, BLÅS.

Blåste, visade grönt, och han san att det såg bra ut. Önskade honom en trevlig helg och åkte där ifrån.

Lev livet, det kan ta slut fort

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
15 augusti 2008
#706
Team-Adolfsson skrev:
allmänt känd av Jönköpings polisen sen jag började vistas där för min vårdslösa körning roll
hade ju en vit volvo 740 förut som jag blev stoppad i för jämnan ungefär
sen när jag skaffade BMWn så blev jag stoppad 4 gånger av olika poliser på en kväll första gången jag va där
Polisen- Jaha Adolfsson skaffat sportbil nu
Jag- näe du men en BMW
Polisen- det ser jag väl men det är väl en sportbil ?
jag- Nej det är en BMW ingen sportbil inte denna iallafall
Polisen- ok men var du uppe på coop parkerigen för 30 min sen ?
Jag- vet inte vad du pratar om
Polisen- Adolfsson (i arg ton) jag vet att du var där vi vet vem du är och vi har ögonen på dig
Jag- jaha ok men jag va  inte där

edit
han bad inte ens om körkort eller blåsning ^^
dock vet dom vem jag är då jag blir stoppad 5-6 gånger varje kväll när jag är i Jönköping lol
Haha det där känner man igen, cykla hem en kväll efter en fest utan lyktor på cykeln. Polisen kör förbi med rutan nedrullad - Andersson det där ser inte bra ut.
Jag - jaha okej. Hoppa av cykla och går vidare.
Veckan efter kom böterna hem i brevlådan.

Smoke Tires Not Drugs.

CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
15 augusti 2008
#707
G-Bruno skrev:
polisen: "väntade att skjuta med lasern en stund, så du han å bromsa lite först...."
sen visade han mig lasern där det stog 149km/h på (110väg)
polisen: " å du ser att det står 139 här va?"
jag: "ööööh, njaeee..va?"
polisen: " ja du ser väll att det står 139 här.
jag: "öööööööhhhhh jo eller ja kanske eller jo JA"
polisen: "bra det, men fin bil du har"

så det finns alla sorters, den saken är klar...
HAHAHA den va bra faktiskt

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

DFFL
9 020 Inlägg
15 augusti 2008
#708
mickecorrado skrev:
Haha det där känner man igen, cykla hem en kväll efter en fest utan lyktor på cykeln. Polisen kör förbi med rutan nedrullad - Andersson det där ser inte bra ut.
Jag - jaha okej. Hoppa av cykla och går vidare.
Veckan efter kom böterna hem i brevlådan.
Du kan inte få böter utan att erkänna brottet eller bli dömd av domstol.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

235 Inlägg
15 augusti 2008
#709
En kompis till mig körde fort uppför en backe som var på 30 km/h och han råkade köra i 73 km/h. Precis när backen gick neråt stod polisen med laser kamera och kompisen stannade. Polisen frågade honom varför han hade bråttom. "Öh min fru är på BB och ska föda mitt barn" Polisen var schysst och släppte honom iväg. Några veckor senare fick han brev från länsstyrelsen och det stod: Grattis till faderskapet och det stod också om han kör mer än 30 km/h i 30 vägen kan han bli av med körkort bla bla bla...

men han hade i själva verkat ingen fru, inte heller en flickvän big_smile

Bmw, när du älskar att köra!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
15 augusti 2008
#710
Mrfleur skrev:
En kompis till mig körde fort uppför en backe som var på 30 km/h och han råkade köra i 73 km/h. Precis när backen gick neråt stod polisen med laser kamera och kompisen stannade. Polisen frågade honom varför han hade bråttom. "Öh min fru är på BB och ska föda mitt barn" Polisen var schysst och släppte honom iväg. Några veckor senare fick han brev från länsstyrelsen och det stod: Grattis till faderskapet och det stod också om han kör mer än 30 km/h i 30 vägen kan han bli av med körkort bla bla bla...

men han hade i själva verkat ingen fru, inte heller en flickvän big_smile
HAHAHAHA

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

6 Inlägg
16 augusti 2008
#711
Lackarebäcksmote i Göteborg för drygt tolv år sedan. Jag håller drygt 120, har bråttom hem, och blir upphunnen av en blå-vit 850... DEt är 70 på den aktuella platsen.

- Det gick vist lite fort det här!
- Öööh, ja det är väl ingen idé att neka....
- Mmmm, det kan bli dj-vligt besvärligt för oss båda. Ska vi säga 100?

Varvid jag genast tackade och for iväg från platsen innan polismannen han att ångra sig.


Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
#712
Helsingborg lördagsnatt utanför Stationen
Jag satt bak, min kompis körde

P - Letar ni efter race eller?
- Nej, vi är ute och glider
P -  Jaja, men du vet att jag kan ge dig böter nu va?
- Jasså?
P - Dina positionsljus är på samtidigt som halvljuset
-Jaha, aj då
P - Men kör iväg nu, du blockerar trafiken

så åkte vi vidare ^^
Senast redigerat av MadeByMe (17 augusti 2008)

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

1 808 Inlägg
17 augusti 2008
#713
Ja har bara fått hört av polisen att dom tyckte att fälgarna var dyrare än bilen, å ja svara att de var sant så åkte dom:P   De är ju sant med tongue

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Avstängd
1 031 Inlägg
17 augusti 2008
#714
"du vet att det är förbjudet att bara åka runt o nöjesåka, åk hem annars får du böter"

???  ok?


Mästare
2 947 Inlägg
17 augusti 2008
#715
Guustafsson skrev:
og900turbo skrev:
Guustafsson skrev:
hade nån brutit upp en dörr till garaget o snott moppen...
det går en mt5 i stan med underliggande wink
aoufan smile jag fick upp min i 115 men den hade mer att ge tongue men sen va bromsarna helt slut så man vågade ju knappt köra mer än 50..
hmm?hmm

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#716
MadeByMe skrev:
Helsingborg lördagsnatt utanför Stationen
Jag satt bak, min kompis körde

P - Letar ni efter race eller?
- Nej, vi är ute och glider
P -  Jaja, men du vet att jag kan ge dig böter nu va?
- Jasså?
P - Dina positionsljus är på samtidigt som halvljuset
-Jaha, aj då
P - Men kör iväg nu, du blockerar trafiken

så åkte vi vidare ^^
vadå många bilar jag känner till så är positionslljusen på samtidigt går inte att stänga av utan att stänga av alla ljusen

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
17 augusti 2008
#717
Inatt fick jag höra att det inte är ofta dom stoppar killar i 20 års åldern i en tråkig polo sen åkte dom.. tongue

3 354 Inlägg
17 augusti 2008
#718
och första enda och senaste gången jag blivit stannad var i götene i en kompis 740 (han hade inte körkort än så jag körde). kom vid badhuset och svängde bara ut och mötte polisen som var på fel sida av vägen. möter dem med trasig blinkers (fick reda på det efteråt) och grenrör.

efter mötet la jag i fel växel och vrålade därifrån efter 2 svängar blir jag stannad och de frågar om jag hade bråttom.
jag -neh vi skulle bara åka o byta bil (den här var nyköpt av kompisen).
polisen -jaha den har haft körförbud i ett halvår.
jag blev skitskraj och säger ok. Tur nog så förklara kompisen att jag bara var chaufför för honom så jag klarade mig men kompisen åkte på böter för körföbudet.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

399 Inlägg
17 augusti 2008
#719
I mosse när vi skulle åka in på Vallåkra träffen kl 7 på monnen fick ja blåsa inan ja åkte in å samtidigt anmärkte polisen på min reg plåt då ja hade skruvat dän den å lagt den i rutan.

Polisen: Din reg plåt är otydlig

Jag: MM ja vet men ska bara in på området(100m kvar)

Polisen: Hjälper inte det e 1500 kr i böter på det. Men hinner inte diskutera det med dig nu för det e fler som vill blåsa.

Tur man slapp böter tongue Ska nog låta plåten sitta på tills ja kommer in på området nästa gång tongue

VOLVO for life

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
17 augusti 2008
#720
Seth skrev:
MadeByMe skrev:
Helsingborg lördagsnatt utanför Stationen
Jag satt bak, min kompis körde

P - Letar ni efter race eller?
- Nej, vi är ute och glider
P -  Jaja, men du vet att jag kan ge dig böter nu va?
- Jasså?
P - Dina positionsljus är på samtidigt som halvljuset
-Jaha, aj då
P - Men kör iväg nu, du blockerar trafiken

så åkte vi vidare ^^
vadå många bilar jag känner till så är positionslljusen på samtidigt går inte att stänga av utan att stänga av alla ljusen
Jag vet.. Vi åkte i en 850 och 850 brukar väl ha det eller?

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik


Sök