2691
Sök

Ang Larm+avställning..

71 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Tjena gott folk..

Ska ställa av min Evo nu. men har larm på den, jag hade tänkt att Koppla bort - polen på batteriet, för att inte den ska vara slut sen när bilen ska ut..

men då är frågan, kommer jag få nåt strul med larmet sen när batteriet kopplas på om jag gör på detta viset..?? misstänker att nån har testat säkert.... hehe

Mvh. Tony M

583 Inlägg
19 oktober 2012
Skulle nog tro det är helt beroende på larmet. Ifall det är imobilizer osv.

Har för mig att många larm har ett sekundärt batteri så man inte bara skulle kunna lyfta batterit för att döda larmet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Saab älskare!
4 597 Inlägg
19 oktober 2012
inga problem, bara o koppla bort, är det orginallarm eller är det nåt av de större, dvs defa eller cargard? isf är det inga problem om du har nåt av de jag föreslog... brukar inte vara något problem med andra larm heller bara du inte larmar bilen o sen tar av polen

71 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Hmm.. får ta och testa.. smile.. jo de imobilizer.. kan inte starta bilen utan o larma av...

71 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Funkiee skrev:
inga problem, bara o koppla bort, är det orginallarm eller är det nåt av de större, dvs defa eller cargard? isf är det inga problem om du har nåt av de jag föreslog... brukar inte vara något problem med andra larm heller bara du inte larmar bilen o sen tar av polen

Får ta o testa.. de nå larm från England.. ska testa o larma av o sen plocka bort - pol.. smile
tackar!!

Sök