Anledningen till att bubblan ska renoveras till nyskick, är att när jag renoverat färdigt min duett så blev jag otroligt rastlös och visste inte vad jag skulle göra.. så då drog jag fram bubblan :) Den ska även trimmas lagom mycket, det ska även på några snygga fälgar och så ska den sänkas. Målet är att bli klar till bugrun 2013, men den som lever får se...
jaja för fan kör på du! siktar på 180+ i motorn jag men du kanske nöjer dig med mindre
nöjer mig med 80 hk typ
En 1200-motor behöver väl egentligen inte så mycket mer än bättre tändning och andning, kolla bara på klippet nedan:
ne precis den mesta effekten sitter som sagt i topparna! men man vill ju att de ska hålla oxå så? tycker de känns lättare om man utgår ifrån en 1600, från början! fast förstår om man vill hålla sig så nära orginal de går, min bil e ju bara ett missfoster med blandade delar så för mig kvittar de! man ska sträva efter att bygga med så stor kubik man ha råd med, plockar ut effekt på ett lägre varvtal och blir längre livslängd!
ne precis den mesta effekten sitter som sagt i topparna! men man vill ju att de ska hålla oxå så? tycker de känns lättare om man utgår ifrån en 1600, från början! fast förstår om man vill hålla sig så nära orginal de går, min bil e ju bara ett missfoster med blandade delar så för mig kvittar de! man ska sträva efter att bygga med så stor kubik man ha råd med, plockar ut effekt på ett lägre varvtal och blir längre livslängd!
det är ju bara att köpa ett cylinderkitt och sätta dit, går väll på alla motorer?
UPDATE! Idag har jag dragigt fram karossen och har börjat ta bort underedsmassa... och letat efter rost, kan säga att det finns en hel del rost kan sammanfatta det hela med att det som döljs i snö, kommer fram i tö..
höger bak
rost
höger fram
färdigt
vänster bak
rost
mera rost
vänster fram
skrapat o skrapat och skrapat...
finns lite färg kvar inunder underedsmassan inte bara rost
blev ganska så kalt på slutet nu letar jag efter en bra underedsfärg som tål mycket, å även en bra svetsgrund. nån som har några
Hakiki skrev: Ääh, de mesta är ju ytrost ju! Va väl ett hål som inte såg så kul ut, men de där fixar du galant
är ett lika dant hål på andra sidan också, sen behöver bakre karrosfästena bytas, reservhjulsbaljan, trösklarna, kofångarfästena bak. det är vad som är störrst just nu, som jag vet är ju inte färdig.än
Hakiki skrev: Ääh, de mesta är ju ytrost ju! Va väl ett hål som inte såg så kul ut, men de där fixar du galant
är ett lika dant hål på andra sidan också, sen behöver bakre karrosfästena bytas, reservhjulsbaljan, trösklarna, kofångarfästena bak. det är vad som är störrst just nu, som jag vet är ju inte färdig.än
aaha, såg inte så farligt ut på bilderna.. undra hur mycket jag har då hehe får se när jag lyfter av den.. kommer jobba mycket nu så kommer inte ha så mycket tid i garaget!
UPDATE söndagens arbete blev att fortsätta att skrapa bort rostskyddsmassan
nu är allt bortskrapat överallt.. nu ska rosten lagas och sen ska allt blästras
tvättade även bort dammet från den så jag lättare ska kunna hitta ojämnheter
Under hela måndagen regnade det, så då blev det inget gjort...
Och då kommer vi till dagens arbete har kapat bort ena fästet och lite av innerskärmen på vänster bak och mer har det inte blivit för pappa hade inte tid och visa mig vad jag skulle göra Aldrig lagat rost förut, så vi får se hur deta slutar
inte världens bästa bild, men ni ser ju hur det ser ut är lite svårt att kapa där utan att förstöra golvet och den uppvikta kanten på golvet och om någon undrar varför jag står utomhus i kylan och arbetar...
så beror det på att verkstan är full med alla möjliga saker den är helt enkel för liten