3387
Sök

B230f Hjälp

6 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
tjenare smile fick mig nyss en bil av en arbets kompis. rättare sagt en 740-89 med 230f snurra. Problemet ligger i att den går riktigt fin och som den ska vid normal körning men så fort jag drar ut den på växlarna och närmar mig 3500 varv så tappar den lite ork och "hackar" lite lite gran. Misstänker att de kan vara soppapumpen som börjar bli dålig. så kanske behövs bytas samt då byta soppafilter i samma veva? Men skulle vara tacksam för vad ni andra tror om min teori? Mvh Mathias smile

146 Inlägg
21 oktober 2012
Det kan till och med räcka att bara byta bränslefiltret om du har tur, testa det först. Skulle jag gjort iallafall.

6 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
ska byta soppa filtret då till att börja med. Kan även tillägga att den dött 3 ggr på en sommar och att jag måste fått starta han med start gas smile

1 758 Inlägg
21 oktober 2012
Alltid bra att ge en nyköpt bil liten service.
Byt oljor, vätskor och filter och se över tändningen så vet du att det är fräscha grejer som sitter där.

866 Inlägg
22 oktober 2012
Hade faktist en volvo 740 inne på vekstan med det problemet i fredags:-) tyckledningen(slangen) mellan   pumpen och armaturen hade spruckit så flödet räckte inte till på högre vartal !  Märkte först när jag tvångskörde pumpen och det lät som ett vattenfall i tanken :-)

6 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
tackar för svaren smile  btw hur kan man höra om det låter som ett "vattenfall" i tanken ? smile

17 Inlägg
24 oktober 2012
Byt bränslefilter så ser du direkt skillnad jag gjorde det på min 740 och den blev effektivare och axade upp snabbt från 3500 varv uppåt.

Sök