Nu har jag införskaffat mig ett lagom vinterprojekt.
Det är en Edsel Ranger från 1958.
Tanken med denna vagn är att den ska budgetrenoveras under vintern och tjäna som bruksbil nästa år.
Dock fattas vissa nödvändiga komponenter som jag ska försöka komma över under vintern.
tex, framruta, sidorutor, bakruta, innertak, golvmatta, bakljusglas, blinkersglas fram. tank osv.
rostmässigt är det inte så farligt. dock har taket sett sina bästa dagar, då den stått efter kusten någonstans.
lite rost i golvet vf och lite i skuffen.
om nu någon skulle ha delar över till denna vagn så är ni välkomna att höra av er.
är även öppen för att ta emot tips och annan bra information
första delen i projektet blir drivlinan..
Just nu sitter en origina 361 i bilen som sitter fast och saknar diverse viktiga komponenter.
jag har en 302a men den motorn passar ju tyvärr inte på motorfästena på bilen, vilket känns jobbigt, då jag vill göra det så lätt för mig som möjligt.
tanken på att kanske investera i en 390 har slagit mig, då den motorn ska passa perfekt.
även växellådan måste bytas ut. jag har en nyrenoverad fordomatic från 59, som självklart inte passar ihop med 302an.. så om någon har en 390 med tillhörande låda, eller någon annan motor som kan passa så hör gärna av er