Har min volvo B230F 1990 som skall konverteras har jag bestämt mig för att ha och busas med.
Enkla frågor som typ hur gör jag säg med org turbogrenrör och turbo inte alltförmycket ladd med själva tändningen? Behövs det mappas om nåt eller räcker det med tex byta spridare eller dylikt?
Känns som jag redan idiotförklarat mig själv så det behöver jag ingen hjälp med
Har min volvo 8v som skall konverteras har jag bestämt mig för att ha och busas med.
Enkla frågor som typ hur gör jag säg med org turbogrenrör och turbo inte alltförmycket ladd med själva tändningen? Behövs det mappas om nåt eller räcker det med tex byta spridare eller dylikt?
Känns som jag redan idiotförklarat mig själv så det behöver jag ingen hjälp med
tacksam för lite hjälp in i turbo djungeln
vad är det för motor i grunden då???? volvo har gjort många olika 8 ventilers
Sitter i 740n som den står och planerat att den ska sitta kvar
va bra du lär ju ha lh2,4 så du kan i princip leta rätt på ett par turbo boxar och stoppa på högohm spridare . tändningen behöver du inte göra nått med då
ok läst lite om att man måste ta bort motstånd för att byta från låg till "hög" ohmiga. Vad är skillnaden?
ja det måste man om det är en 740\940 turbo från början( dom har lågohminga spridare). men du har en sugmotor så dina spridare är högohmiga från början . du behöver bara lite större
Men man kan köra med turbo boxarna och högohmiga spridare utan att det blir knas? Och lär man ha både soppa och tändningsbox? Ska göra samma sak jag
ja boxarna är typ anpassade för högomiga spridare . men volvo satte dit motstånd på turbo modellerna för att få lågohmiga spridare . varför dom gjorde de vet jag inte . så det blir inge knas alls med högohmiga spridare